Bukefalos 28 år!

PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Tror inte att jag visat upp ngn av mina pållar här så här kommer Gandalf iaf.. visserligen före och efter att vi har lekt med endån , bättre en ingenting.. Mamma har lovat att fota/filma någon dag =)
:angel: har jag sagt att han är underbar? :love:
DSC_7084.jpg

DSC_7089.jpg

DSC_7094.jpg

Han visste inte riktigt att han skulle stå stilla så han tog ett steg innan jag visade att han skulle stå still, därför repet ligger under magen :angel: istället för framför (och nej han står inte på det)

fler bilder : http://www.pixbox.se/alb_show_id1012751_page0.html
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hur långt tid tog det för era hästar att galant "klara" 7 games?

Försöker verkligen få henne att förstå att hon ska backa när jag skakar på repet. Har även lagt till kommandot "back" som hon vet, men antingen står hon bara still med huvudet högt o undrar vad jag håller på med eller så går hon framåt...
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

låter som om att du kanske inte,hmm vet inte hur jag ska uttrycka mig, går tillräckligt långt kanske..
du kanske gör rätt inte vet jag, men skriver endån... börja med att bara vifta lite med fingret med samma hand som du har repet skaka sedan öka öka öka trycket eller vad man ska kalla det i skakningarna tills hon backar, överdriv verkligen, du kan även gå mot hästen. (alla andra rätta mig om jag har fel)
sen så fort hästen tar ett litet steg bakåt, sluta och beröm
 
Exakt! ..vad jag skulle skriver.

Och jag lägga på lite till:D

Jessica-

Som Jennie skrev så många gånger är det att folk gör rätt med ge up för fort. T ex man börjar på phas 1 och kommer till 2 även 3 men de aldrig vissa 4. förstår vad jag menar? Pm hon är RB så kan hon också var lite introvert och dessa hästar kan låsa up i benen. Vissa även ser ut som att de vägra eller eller de bry inte vad om vad du vill. Om det är fallet så börhöver hon tid. Om du börjar skaka rep och kommer till phas 2-3 och hon ser ut som hon ska backa eller bara lyfta, stanna i den phas du är i för en stund om hon verkligen fösöker så du ger henne tid för att kommer på vad du vill(man kan öka såsmåning om om hon fastnar). Sen belöna dirikt! komihåg "reward the slightest try!" (belöna fö den minst försök). Vissa bara lyfta fram foten (stompa i backen), det är en försök men för dessa hästar snart tror det är bara det du vill, att lyfta foten . Man bara sitter samma tryck lite mer till de gör mer än att bara lyfta foten. Och belöna omedbart så fort hon försöker eller gör rätt.

Komihåg det PNH beskrev för 7 games är en "Bas Plan" sen måste du ta in för varje horsenality och adjustera för det.;)

7 games L1 ska inte vara perfekt det kommer senare i L2 Gör det så hon förstår vad du vill och är inte ovillig men hon behöver inte flytta på phas 1 och du behöver inte använda phas 4 längre.
 
Han är så vackert!:love::love:

En film snut med rörelse skulle inte helt fel...:love::angel::D
 
Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

Va bra att det finns någon som kan uttrycka sig bättre en mig haha... fast det gör nog dom flesta!
Och man tackar för komplimangen, nästan säker på att han vet om hur snygg han är. haha
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Åh så vacker häst du har!!! en riktig Black beauty! :)
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

tack!, föresten mamma har lovat att filma idag. så jag läger kanske in en filmsnutt senare.
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hej alla!

Här har det "tagits extra lugnt" senaste tiden pga av förkylningar och magsjukor som avlöst varandra... nu då de större barnen återvänt till skolan och vi andra också börjar fungera normalt så blir det naturligtvis sviiinkallt ute, så några ridplane-aktiviteter är inte att tänka på!

Men, jag har fått min Theraflex som jag beställt :banana: Så gissa om jag väntar på att få börja använda den. Lite knepigt det där med "shimsen" och hur man ska lägga dem på bästa sätt, jag beställde en tjock och en tunn och så har jag sytt extra "egna" av liggunderlägg med spännremmar som "band"

Jag har också fixat en egen "barbackapad" inspirerad av Lotus som hade bilder av Nokke som reds barbacka med ett schabrak.
Jag använde mej av ett sadelunderlag för bomlös sadel och till den sydde jag en slags gjord som jag använder med en vanlig sadelgjord, det blev riktigt bra och jag har provridit :) bild kommer, jag lovar! :)
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Japp intressant är det iallafall. :) Sitter nu o tittar på L2an, är hemma snorförkyld o bebbe är på dagis då han klarat sig.

Dom pratar om ledarskap som jag skulle vilja ta upp då många pratar om ledarskap men inte vet riktigt eg vad det handlar om?
Om man har 1, confidence o 2,independence som person är man en good leader. Hur många har det som nybörjare o dåligt självförtroende? Men man kan ju jobba på det.:idea: o det är ju bra det!

1, Knowledge
willing to try
sure what you´re doing
learn from mistake, its ok to do mistakes
execute with ease o grace
Trust your horse
SelfControl, Control your horse
Absence of fear

2, Free
Fun
Relaxed
In Control
Follow your instincts

Bra hey!:D

Jag tycker det är synd att dom inte säljer de gamla levlarna längre dom är ju så bra.....Tar dom upp detta nånstans på SC sidan??


Va kul å höra från dig Tibicia, spännande å få se nåt sen :) Och från dig med JH!

Horses dont fake it, everything horses do is feedback :bow:

Märks det att jag e Parelliberoende?? blablabla......

Föresten, är det nån som minns vad Parelli tog för L3an?
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Å vad spnnande, den padden vill jag se, så skynda dig med bild!

Själv är jag helt slut idag. Var till Frövi igår och höll utbildning. 11h tåg totalt, tur och retur, plus 6h utbildning. Men det gick jätte bra och jag är nöjd över min insats.
Åkte tåg Svall-Gävle-Sandviken-Borlänge-Falun-Ludvika-Kopparberg-Frövi och hem Frövi-Avesta-Fors-Sandviken-Gävle-Svall. Åkte jag förbi någon av er? :D
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Å vad spnnande, den padden vill jag se, så skynda dig med bild!

Själv är jag helt slut idag. Var till Frövi igår och höll utbildning. 11h tåg totalt, tur och retur, plus 6h utbildning. Men det gick jätte bra och jag är nöjd över min insats.
Åkte tåg Svall-Gävle-Sandviken-Borlänge-Falun-Ludvika-Kopparberg-Frövi och hem Frövi-Avesta-Fors-Sandviken-Gävle-Svall. Åkte jag förbi någon av er? :D

Vad för utbildning? *nyfiken* :D
 
Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

Exakt! ..vad jag skulle skriver.

Och jag lägga på lite till:D

Jessica-

Som Jennie skrev så många gånger är det att folk gör rätt med ge up för fort. T ex man börjar på phas 1 och kommer till 2 även 3 men de aldrig vissa 4. förstår vad jag menar? Pm hon är RB så kan hon också var lite introvert och dessa hästar kan låsa up i benen. Vissa även ser ut som att de vägra eller eller de bry inte vad om vad du vill. Om det är fallet så börhöver hon tid. Om du börjar skaka rep och kommer till phas 2-3 och hon ser ut som hon ska backa eller bara lyfta, stanna i den phas du är i för en stund om hon verkligen fösöker så du ger henne tid för att kommer på vad du vill(man kan öka såsmåning om om hon fastnar). Sen belöna dirikt! komihåg "reward the slightest try!" (belöna fö den minst försök). Vissa bara lyfta fram foten (stompa i backen), det är en försök men för dessa hästar snart tror det är bara det du vill, att lyfta foten . Man bara sitter samma tryck lite mer till de gör mer än att bara lyfta foten. Och belöna omedbart så fort hon försöker eller gör rätt.

Komihåg det PNH beskrev för 7 games är en "Bas Plan" sen måste du ta in för varje horsenality och adjustera för det.;)

7 games L1 ska inte vara perfekt det kommer senare i L2 Gör det så hon förstår vad du vill och är inte ovillig men hon behöver inte flytta på phas 1 och du behöver inte använda phas 4 längre.

Jag ska banne mig inte ge upp :D

Men är det bara jag som tycker att det är tråkigt att va ute i detta vinterväder??
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

På företag där jag jobbar har vi en tjänst som hjälper våra kunder (process industri) med administrering av strategiska inköp, drift och underhåll.
Vi har nyligen fått ett antal nya kunder och igår var jag iväg till en av dessa för att lära dem använda den tjänst som de köp.
Jag arbetar som systemförvaltare och projektledare för denna tjänst.


Gillar du inte vinter?
Jag älskar vädret som är nu! 15 grader kallt, en massa snö, härliga ridvägar och en massa djupsnö att galoppera i! :love: :bump:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Är det padden? Är också sugen på att köpa den...vad har du för sadel till den? En parelli sadel ligger i en avlägsen framtid för mig...kostar ju en del, men åh vad jag vill ha en!!! , Fast visst borde väl padden passa andra sadlar också? Konstig fråga kanske men jag är ju nybörjare:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
88 759
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp