Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
tur att du informerade! :bow:
Hade tänkt köra ett nytt evolveringsrace i morgon å kläcka massor av ägg, men då väntar jag m promenerandet till onsdag :D
Gör det! Själv malde jag ner en bulbasaur precis innan jag fick veta, och jag behöver 73 candys till den för en komplett evolve så det var ju lagom surt :turd::p
 
För övrigt har det varit en riktigt kul dag idag :)
Både fångade och kläckte en Pikachu
Fångat två ekans, en mankey och en kubone och slutligen kläckte jag två Ponytas :heart

Har tillräckligt m candy för att evolva både Pikachu, Koffing och Gloom nu :D
 
Ni som spelar, undrar om ni kan hjälpa mig. Tidigare har jag utan problem lyssnat på radio/storytel etc samtidigt som jag spelat pokemon. Men så uppdaterade jag spelet igår o nu stängs radion av så fort jag öppnar spelet. Kan jag göra något åt detta? Kan jag ångra uppdateringen? Kan jag göra någonting annat än helt enkelt sluta spela?
 
Ni som spelar, undrar om ni kan hjälpa mig. Tidigare har jag utan problem lyssnat på radio/storytel etc samtidigt som jag spelat pokemon. Men så uppdaterade jag spelet igår o nu stängs radion av så fort jag öppnar spelet. Kan jag göra något åt detta? Kan jag ångra uppdateringen? Kan jag göra någonting annat än helt enkelt sluta spela?
Starta spelet först och sedan radio/storrytel.. Det är bara enstaka gånger min mobil lyckats ha ljud i både och.
 
Ni har inte missat eventet from onsdag va?
https://gosverige.se/massor-av-godis-halloween/ :bump: Passar nog på att byta buddy själv - min charmander behöver jag gå 29 mil med så lika bra att tanka extra godis åt det kräket medan man kan :D
Aj, då, jag som körde ett stort evolve-race igår. Nya blev Venusaur (har gått en hel del som buddy, men nu fick vi ett Bulbasaur-spawn nära jobbet), och Golem (har gått med, 1 candy per km tog inte så många dagar). Nu har jag bara 4 kvar, Chansey och Aerodactyl blir riktigt svåra. Får tyvärr nästan aldrig 10 km ägg, och dom jag har fått har varit as-tråkiga. Charizard måste jag gå typ 100 mil innan jag får. Men 8 candy per mil resten av veckan borde räcka för att få klar min Omastar! Förhoppningsvis 3 kvar efter helgen då!
 
Jag har en Onyx skugga i sightings... Och jag orkar verkligen inte gå ut! :arghh: Så fruktansvärt ont i fötterna efter jobbdagen och jag fryser som fan.. dagens i-landsproblem...
 
Äggen har fått olika färg efter nya uppdateringen såg jag precis! 2 km är gröna, 5 km är gula. 10 km vet jag inte för såna får jag aldrig :p
 
En tjej har kommenterat följande på FB

Det finns en anledning till varför cubone och meowth spawnar oxå. I första pokemon spelen (Red, Blue & Yellow) När man är i spökstaden och i spökslottet så är det cubones, hunters och gastly som håller till. Även cubones utveckling. Vart kommer då Meowth in i bilden? Jo, det är så att alla spöktränarna man slåss emot i spökslottet, använder just meowth som deras pokemon. Detta är helt genialiskt av Niantic! Vi som spelat pokemon sen första spelen får samma känsla som när vi sprang runt i spökstaden för första gången :) Ett smart drag av dom. Dom behöver inte nämna att cubone och meowth spawnas mer frekvent också för det känner vi fans till
1f609.png
 
Hos mig är det inte bara mer spöken den här morgonen. Sjukt mycket Cubone och Marowak, har haft runt 10 på mina 2 km till jobbet! Tog min första vildfångade Gengar, men hade nog 4 på sighting.
Även här spawnar Cubone helt sjukt :D
Säkert fångat 8-10st på vägen hit, såg en Marowak som hann despawna men 2km senare fångade jag en annan :)

Hade dragit igång ett Lucky egg och passade på att evolva och kläcka 6ägg samtidigt, nu är jag en bra bit in på level 26 och har 131st i pokedex :banana::banana:
 
Jag har inga bollar :cry:
annars hade jag nog kutat runt mer i grannskapet... Men som sagt här finns knappt några pokestops ...
Och i morron (klockan är midnatt här nu) har jag lovat hjälpa till hela dan med halloweenfesten som ska va på fredag = kan inte åka in till SF :(
Men på torsdag ! Då ska jag in och se om det ger lite roligare pokemons nu ...
Det är ju kanske mindre folk på gatorna dock... Inte så jättebra väder här... (19-22grader och mulet/regn)
 
Här har man traskat med Meowth i en vecka, och så får man hur mycket candy som helst bara på en dag :cautious:;). Äntligen kan jag i alla fall få en persian. Även sista uppgraderingen till Gastly kan jag göra nu efter en dag med lite extra candy. Har satt min Ponyta som buddy nu igen. Hade henne i början när buddy kom men det gick så långsamt så jag la henne på hyllan lite. Men nu så kan man ju få lite fler candy på kortare sträcka :banana:
 
En tjej har kommenterat följande på FB

Det finns en anledning till varför cubone och meowth spawnar oxå. I första pokemon spelen (Red, Blue & Yellow) När man är i spökstaden och i spökslottet så är det cubones, hunters och gastly som håller till. Även cubones utveckling. Vart kommer då Meowth in i bilden? Jo, det är så att alla spöktränarna man slåss emot i spökslottet, använder just meowth som deras pokemon. Detta är helt genialiskt av Niantic! Vi som spelat pokemon sen första spelen får samma känsla som när vi sprang runt i spökstaden för första gången :) Ett smart drag av dom. Dom behöver inte nämna att cubone och meowth spawnas mer frekvent också för det känner vi fans till
1f609.png

Aha :idea:
Då förstår jag varför det var TVÅ Gastlys nästan bredvid varandra på lunchpromenaden :D
 
Och jag skulle vara ute och jaga och kläcka ägg nu... Men får sitta hemma och vänta på rörmokare :( Damnit jag som behöver massor av candys till min charmander!
 
Blev att köpa 100 coins så jag kunde köpa mig ett insence (vilket inte gav så mycket spännande trots en mil till närmsta stop typ..) under tiden jag var hos mamma. körde igång ett Lucky egg samtidigt och det blev 8 nya i pokedexen :D nu har jag fått ihop 101 st i den :) tog mig från mitten av lv 22 till lite in på 23 :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
167
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 182
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp