Bukefalos 28 år!

Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag evolvat en Charmander till Charmeleon! Har 80 st i pokédexen nu. Det känns som att det började hända lite mer när jag kom upp till level 17-18 nånting, sen blev det ännu bättre med halloween-eventet :D Närmar mig level 20 nu. Hoppas det kommer fler event så småningom! De lär behöva göra lite såna grejer då och då för att hålla intresset uppe.
 
Innan i onsdags hade jag och min bubbis promenerat ihop 53 candy under en lååång tid. Idag promenerade vi ihop de sista som behövdes :D Vi har alltså knåpat ihop 72 candy dem senaste tre dagarna, allt tack vare eventet :up: 4 candy för 3 km blir så mycket mer motiverande än en, haha...

Nu har jag bytt kompis till charmander och jag behöver 122 candy, så det lär ta ett tag ;)
 
Innan i onsdags hade jag och min bubbis promenerat ihop 53 candy under en lååång tid. Idag promenerade vi ihop de sista som behövdes :D Vi har alltså knåpat ihop 72 candy dem senaste tre dagarna, allt tack vare eventet :up: 4 candy för 3 km blir så mycket mer motiverande än en, haha...

Nu har jag bytt kompis till charmander och jag behöver 122 candy, så det lär ta ett tag ;)
Jisses vad du varit duktig!! Jag tycker jag varit duktig som promenerat ihop strax över 50st m min Charmander på tre dagar.....

Är väldigt glad över gårdagens Lapras idag - kom sta´ns populäraste pokestops m lures idag och bara fem minuter tidigare hade Lapras spawnat där....
 
Jisses vad du varit duktig!! Jag tycker jag varit duktig som promenerat ihop strax över 50st m min Charmander på tre dagar.....

Är väldigt glad över gårdagens Lapras idag - kom sta´ns populäraste pokestops m lures idag och bara fem minuter tidigare hade Lapras spawnat där....

Man blir verkligen motiverad till att promenera :D Det har blivit 30 000 steg varje dag nu sen eventet började, i mestadels blöta skor och strumpor. Mina fötter är inte jätteglada :rofl:

Jag har kläckt en massa ägg också. Jag gick från att ha tre candy för machop till att nu ha 137 :p
 
Man blir verkligen motiverad till att promenera :D Det har blivit 30 000 steg varje dag nu sen eventet började, i mestadels blöta skor och strumpor. Mina fötter är inte jätteglada :rofl:

Jag har kläckt en massa ägg också. Jag gick från att ha tre candy för machop till att nu ha 137 :p
wow :bow:.... jag är glad att jag snittar på runda slängar 12km/dag sedan eventet. Tidigare blev det kanske 5......
 
Jag har precis kläckt min tredje cubone och råkat radera en nykläckt growlithe innan jag kollade om den var bättre än min tidigare... :turd:
 
Nu har jag äntligen knatat ihop tillräckligt med godisar för att utveckla min dragonair till en dragonite. Men det får bli imorgon efter att jag vandrat i stan och samlat ihop lite mer, jag har ett lucky egg som jag vill utnyttja till fullo.
 
wow :bow:.... jag är glad att jag snittar på runda slängar 12km/dag sedan eventet. Tidigare blev det kanske 5......

Jag spelade inte alls mycket innan eventet kom, men nu fick jag en nytändning :) Jag mår så mycket bättre att komma ut och promenera! Ca 1,5 timma innan frukost och jobbet, 1 h på lunchen och lite varierande efter jobbet beroende på stall, runt en timme oftast kanske :)

Det är dock väldigt svårt att spela när man ska bära både på en full väska, ett paraply (ösregn två av tre dagar :grin:) och en mobil som man dessutom ska hålla stadigt.. :D
 
Jag har knatat ihop för att kunna evolva Charmander, Diglet och Pikachu. Några candy kvar för Bulbasur. Ska nog hinna med Growlithe också innan eventet är över.
Vildfångat Cubones evolve.
Eventet har fyllt ut mitt pokedex rätt ordentligt. :)
 
Jag har också sett till att promenera en del. Har fuskat lite och tog med telefonen när jag red ut så jag har kläckt mina 3st 10 km ägg. Fick en lapras på 1660, en onix på 484 och en magmar på 1281. Ska väl inte klaga på det för det kom med massor av godis men jag hade alla förut. Alltså onix, vad ska man med den till? Trist typ utan möjlighet till utveckling :cautious:

Måste säga att jag gillar eventet. Hade bara sett 2 st cubone innan och nu har jag tagit 40st. Har några som är wonder och som jag kan utveckla. Har fyllt på med gastlys så jag numer har +3 bonus och sista medaljen.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jag är precis i slutet på level 21. Tyvärr lyckades ju jag köra ett lucky egg-evolution-race precis innan Halloween-eventet, så det förlorade jag ju på. Men jag har ändå lyckats få ihop en del nytt och fångat (för mig) roliga Pokémon på det senaste.

Hade en tenta förra torsdagen. Precis innan jag kom fram till tentasalen så dök ett ägg upp på skärmen, redo att kläckas - och telefonhelvetet frös fast. Jag startade om appen, men fick inte upp ägget igen. Ledsen och uppgiven försökte jag glömma ägget - det var ju trots allt bara 2 km. Senare på dagen, när jag öppnar min lista med Pokémon så har jag plötsligt en till Charmander? Jag har inte kommit i närheten av en sådan sedan jag startade spelet, och nu hade jag fått denna i ägget jag trodde jag gått miste om. Jippie!

Sedan har inte blivit så mycket spelande sedan förra fredagen på grund av vet.besök x2 med katten samt resa till hemstaden. Men på väg hem från första vet.besöket så lyckades jag fånga min första Grimer (vilket jag förtjänade efter timmar av väntan på djursjukhuset). Kläckte en Pikachu i ett ägg, men det var inte ett wonder. I hemstaden fångade jag ÄNTLIGEN min första Growlithe :love:, en vild en med ett IV på 93 %. Har även fångat en massa Meowth (the crazy cat lady inom mig blir lika lycklig varje gång en sådan dyker upp), eftersom de spawnar som tusan nu.

Men de som är nya i Pokédexet sedan jag skrev i tråden sist är:
Sandshrew
Flareon
Cloyster
Parasect
Venomoth
Tangela
Nidorina
Grimer
Growlithe
Marowak

Vissa har jag fångat, vissa har jag kläckt och vissa har jag evolvat. Men än går det i alla fall framåt. :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
I generation 2 så utvecklas den till en Steelix. :D
Jag är ju inte ett fan sen tidigare så ibland är jag verkligen lost. Hur bra kan en steelix kunna tänkas bli? Jag har 2 st onix varav en är ett wonder. Kan man hoppas på nått riktigt bra här? Har 118 godisar så det borde räcka till en evolv samt lite power up om det behövs.
 
Hade en tenta förra torsdagen. Precis innan jag kom fram till tentasalen så dök ett ägg upp på skärmen, redo att kläckas - och telefonhelvetet frös fast. Jag startade om appen, men fick inte upp ägget igen. Ledsen och uppgiven försökte jag glömma ägget - det var ju trots allt bara 2 km. Senare på dagen, när jag öppnar min lista med Pokémon så har jag plötsligt en till Charmander? Jag har inte kommit i närheten av en sådan sedan jag startade spelet, och nu hade jag fått denna i ägget jag trodde jag gått miste om. Jippie!
Händer det igen så gå helt enkelt in på dina pokémon och sortera på recent, så poppar den upp där :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
4 026
Senast: Mineur
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
236
Senast: Gramse
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
225
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
23
· Visningar
1 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp