Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fem timmar i Sthlm och jag har inte haft Kanga eller Unown i sightings ens en gång :down: trist för vi åkte hit enbart för det.
 
Fått 2 Zapdos på ca 5 försök... Inga höjdar iv men 82 resp 91...
Så nu har jag fångat de med...

Mina rarecandy är nu slut då de gått åt till min Flaffy (som nu är min buddy) men saknar fortfarande typ 40 fårcandy innan evolvning..
 
Jag lyckades inte tajma in någon bra zapdos raid idag, nytt försök imorgon! En började precis när jag började jobbet, den andra slutade två minuter innan jag hann dit :rofl: Känns inte omöjligt iallafall nu när jag är tillbaka i Stockholm, så många att raida med här! Synd bara att jag missade den första, men jag har svårt att tro att den aldrig kommer tillbaka igen :D
 
Raidat två gånger idag. Båda Zapdos. Första gången fångade jag den inte, andra gången kraschade appen och så kom jag inte in på raidet igen. Mina svimmade Pokémon var plötsligt inte svimmade, men mitt raidpass var borta. :meh:

Nu har jag fått mitt första 10k-ägg på evigheter! Av de tolv möjliga Pokémonen så blir jag glad av åtta, då jag inte har dem eller behöver candies. Får jag en Sudowoodo, Chinchou, Dratini eller Skarmory får jag nog hjärnblödning.
Men det här är nog min Snorlax. Denna gången måste det vara en Snorlax.
 
Två Zapdos fångades igår. Men jag har inte nån av de andra fåglarna.
Snorlax fick jag i mitt sista 10 km ägg:)
Jobbar hårt på att maxa den nu. Alla rare candy går åt. Fått upp den till 2400 nåt nu.
 
Jag fick tillslut tag på min Moltres i söndags. Som ett tecken på hur fantastisk min sambo kan vara så: vi sitter och tittar på film, det plinglar i chatgrupen "Moltres vid idrottsanläggningen", många ska dit. Filmen kommer inte vara slut så att jag hinner till stan i tid. Så: vi pausar filmtittandet i en timme, jag åker till stan, fångar eländesfågeln och sedan hem och titta vidare :D
Har inte hunnit jaga Zapdos än, spenderade större delen av gårdagen med att sova efter en jobbig natt på jobbet. Men idag! Nu jävlar :D Och så vill jag ha en Tyrannitar, så jag får hålla koll :)
 
Tillslut kom det folk och jag fick den efter en tuff kamp, det hade inte skadat att vara några till :nailbiting: På håret blev det, trodde nästan att jag skulle behöva lämna för att min lunchrast var slut..

Annars så insåg jag precis att mitt dex i princip är fullt. Det är typ en kvar att promenera med, resten är bara sånna som man inte har kunnat fånga i Sverige än + den första legendariska som jag missade. Börjar ju nästan bli dags för gen 3, eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
150
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 412
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 234
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp