Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den fångar bara med röda bollar, så när de är slut blinkar det rött. Kan det vara så för dig?
Jag gillar min!

Jag insåg det precis efter att jag postat inlägget :laugh: Jag har aldrig några vanliga pokébollar, tycker det är onödigt när man kan fylla upp med bättre bollar. Får väl ha några ändå att använda till det, synd att man inte kan välja en annan boll den ska använda :(
 
Tjoho, blev level 38 i helgen! Nu tar det säkert ända till jul innan jag levlar upp nästa gång. Investerade i en gotcha för 2 månader sedan, en konkurrent till go plus. Den har hjälpt mig att dubbla antalet xp per dag!
Grattis
Det är kanske dags för mig att skaffa en sån oxå, även om jag försöker stå emot i det längsta ;)
 
Jag har fångat en gul magikarp! Visst är det en sån man gör en röd gyrados av? Men jag är lite fundersam, den är bara på 54. Det känns ju lite trist att samla ihop 400 candys för att få en jättesvag röd gyrados. Är det ändå värt att göra det?
 
Jag har fångat en gul magikarp! Visst är det en sån man gör en röd gyrados av? Men jag är lite fundersam, den är bara på 54. Det känns ju lite trist att samla ihop 400 candys för att få en jättesvag röd gyrados. Är det ändå värt att göra det?

Har ju fortfarande inte ens fångat EN gul :(

Men skulle def behålla oavsett... Jag vill ju själv tex ha både den gula magikarpen och den röda Gyaradosen så spara så länge du känner för det och hittar du en till hoppas på bättre ...
MEN CP är inte allt jag går mer på IV numer än CP... Så 54 CP behöver ju inte (men är oftast) vara värdelösa... Men en IV 54 hade jag nog inte utvecklat om jag inte hade candys i överflöd...
 
Har ju fortfarande inte ens fångat EN gul :(

Men skulle def behålla oavsett... Jag vill ju själv tex ha både den gula magikarpen och den röda Gyaradosen så spara så länge du känner för det och hittar du en till hoppas på bättre ...
MEN CP är inte allt jag går mer på IV numer än CP... Så 54 CP behöver ju inte (men är oftast) vara värdelösa... Men en IV 54 hade jag nog inte utvecklat om jag inte hade candys i överflöd...
Jag evolvade nyss min andra gyrados och har typ 18 candysar... Jag har även en magikarp på 157, jag sparar båda så länge i alla fall.
 
Jag har fångat en gul magikarp! Visst är det en sån man gör en röd gyrados av? Men jag är lite fundersam, den är bara på 54. Det känns ju lite trist att samla ihop 400 candys för att få en jättesvag röd gyrados. Är det ändå värt att göra det?
Jag skulle spara men inte evolva den
 
Jag jobbar bredvid en å så jag har över 1600 magikarp candies och har evolvat massa. Bara en enda shiny än så länge dock och den hade också jättelåg cp så jag väntar med den.

Är det någon som har någon shiny pikachu än?
 
IT HAS FINALLY HAPPENED, GUYS. IT. IS. MINE.
DIf8BY9XcAE3h61.jpg
 
Jag blev glad när min Tyrogue - som hade helt jämna styrkor så att säga - blev en Hitmontop och inte en Hitmonlee, som jag hade sen innan :-) Hitmonchan får förstås bli nästa projekt men jag hade tyckt att det var surt att få en dubblett!
 
Jag jobbar bredvid en å så jag har över 1600 magikarp candies och har evolvat massa. Bara en enda shiny än så länge dock och den hade också jättelåg cp så jag väntar med den.

Är det någon som har någon shiny pikachu än?

Jag har ju bara shiny Zapdos.... De släppte ju fel där i början...
Vet inte ens om de släppt "icke" shiny Zapdos förståss...
 
Lv 29 idag. Segt som sirap att spela, sällan något nytt dyker upp och raiderna är det knappt lönt :( Såg en Snorlax-raid förra veckan, hade velat ta den för jag har ingen än, men inte en suck att jag hade fått ner den själv och det är ingen respons i byns fb-grupp :( Saknar fortfarande 47 candys till Gyrados, en shiny av nått har jag inte ens sett röken av :p
 
Har inte heller ngn "shiny" av ngt slag ännu....

Idag var sista dagen på fåglarna och i morgon kommer vovvarna!

STORA NYHETER!
De legendariska hundarna Raikou, Entei, och Suicune från generation 2 kommer släppas i Pokémon GO!

Från och med imorgon kommer vi i Europa kunna möta Entei i gym och Entei kommer finnas kvar i våra Europeiska gym till den 30:e september.
Den 1:a oktober för oss kommer Entei bytas ut till antingen Raikou eller Suicine och stanna kvar till 31:a oktober.
OBS Niantic skriver ingenting om vad som händer efter 31:a oktober eller om det kommer ske en rotation till.

Under tiden som detta drar igång kommer Niantic att köra en testfas med EX Raid Battle (Exclusive raid battles) för att finjustera hur släppet med Mewtwo kommer att bli! Från den 6:e september kommer de första inbjudningarna börja rulla ut!

Jätteskoj MEN, är det bara vi som tänker på hur fruset det kommer bli i november att fånga den sista av de legendariska hundarna?
1f628.png
 
För övrigt är jag otroligt glad över den sammanhållning vi har i vår pokemongrupp här i stan.
Oavsett teamfärg så hjälps man åt, koordinerar å samkör till raider - vi har t o m en poketaxi ;) :)

Du får komma hit å hälsa på en helg @Trott
 
För övrigt är jag otroligt glad över den sammanhållning vi har i vår pokemongrupp här i stan.
Oavsett teamfärg så hjälps man åt, koordinerar å samkör till raider - vi har t o m en poketaxi ;) :)

Du får komma hit å hälsa på en helg @Trott
Beror ju på vart i landet du befinner dig :p Själv är jag ju "mitt i Sverige", södra dalarna :)
 
Roligt med en tråd! Spelar också men blir verkligen inte varje dag för man jobbar och står i. Men så fort man är ledig drar familjen till Björnön i Västerås o förenar nytta med nöje. bara haft möjlighet att fånga zapdos av de legendariska tyvärr. Men men :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
150
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 410
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 234
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp