Bukefalos 28 år!

Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kan man ju fundera på om de vill folk ska sluta spela när man kommer dit O_o
Äsch då. På levels närmare 40 handlar det om miljoner xp mellan varje level, det däremot... ;)
Men ja många har ju redan slutat spela iom att många redan fyllt pokédex osv. Personligen skiter jag i levlandet men vill gärna fylla mitt pokédex. Det trevliga med pogo i mina ögon är att det går finfint att spela utan att ha levlandet som mål, även om man gärna blir lite otålig när en ny level närmar sig :)
 
Fler med inloggningsproblem? Jag surar av bara *censur*. Jobbade inatt och fick kaanske sova totalt 3 timmar, med mycket störningar. Har sett fram emot min resa till Umeå idag i säkert en månad: jag skulle ta det lugnt, äta något gott och jaga pokemons. OCH SÅ GÅR DET INTE ATT LOGGA IN!!!!!
Positivt dock, jag hittade precis caps-lock på mobilen :D
 
Jag har också problem idag. Kommer in, men det står bara att den inte hittar gps trots superbra internet, full täckning och gpsen fungerar som den ska när jag går in i den :cautious:
 
Själv är jag lite besviken. Det har inte poppat upp nån pokemon alls på mitt vanliga spawn som är utanför lägenheten :( En Pidgey imorse vid 06, annars inget på hela kvällen när jag vart hemma. Det blev sämre med spawn-rate förra vändan dom bytte pokemon på spawnen, och detta verkar bli ännu sämre :( Brukade i början av spelet kunna fånga pokemon mist en gång i timmen där, nu är jag glad om jag får två om dagen... :(
 
Jag är mycket nöjd över länken som delades tidigare i tråden, har genererat en Lapras, Snorlax, Vileplume, Slowbro och Victreebell :angel: Och en Raichu och Dragonite som rymde :arghh:
 
Jag verkar ha omanyte nånstans i grannskapet... Ska kika om den dyker upp imorrn också, vore mycket välkommet! Likaså Porygon dyker upp på sightings lite titt som tätt här hemma, har den redan men jag lär väl kika mer exakt var den befinner sig :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Har nu bytt ut min buddy från Pikachu, som jag nu kan utveckla när jag får lust, till Charmander. 3 km per candy är det som gäller nu. Känns som att det kan ta lite tid att gå ihop alla candy jag behöver.
 
Senast ändrad:
Har fångat tre nya idag! Pinsir, Ryhorn och Grimer. Och så startade jag ett lucky egg och fick ihop 71000 XP :bow: gick från drygt halvvägs till level 21 till nästan halvvägs till level 22 :up: Har 87 st i pokedex nu :)
 
Inte skrivit här på länge pga semester och att det gått lite trögt ett tag. Men idag lossnade det och jag levlade upp till level 25 tack vare 3 äggkläckande, 4 nya evolves: Arcanine, Arbok, Ivosaur och Wigglytuff. Allihopa tack vare att jag via "buddy-möjligheten" promenerat ihop de saknade candys jag har haft och sedan evolverade ett antal andra pokemons oxå.

Efter min lyckade dag på väg hemåt fångade jag även en vild Golem :D

Nu är jag ca 25000 in på Level25 - bara 165000 kvar till nästa nivå typ :p
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Är det okej att komma in som ny spelare här efter 97 skrivna sidor? :p

Jag har spelat i ungefär 3 veckor och är nu level 16. Har tyvärr inte särskilt många bra Pokémon ännu, men jag tänkte ta mig ut på lite nya ställen imorgon och se om jag kan hitta några Pokémon som inte finns i mitt Pokédex ännu. :bump: Någon som känner till några nests i Malmö?
 
Pokémon funkar igen! Surt att missa alla potentiella i Umeå, men men.
Level 19, bestämde mig för att kläcka det ägg jag hade på g, och drog igång en incense samtidigt. Resultat: paras, venonat, nidoran (hane), pidgeotto, caterpie, weedle och Eeve. Kläckte en riktigt bra Machop, hade en sen innan, men fick candy nog att utveckla till Machoke, så glad ändå. Siktar nu på nio veckors paradis: ska bo och jobba i Stockholm. Hoppas bara jag kan slita mig från Pokémon tillräckligt mycket för att faktiskt jobba ;)
 
Ok. Nu har jag gett mig in i Gymvärlden, typ sist och har några frågor.

1. Om jag fajtas tills min stapel (typ med liv) blir noll, förlorar jag min pokemon?
Jag har lärt mig använda sprayen så jag har backat ur innan stapeln är på 0.

2. Var hittar jag coinsen? Hittar ingenstans jag kan få lite guld när jag tagit gymmet?!

3. Måste man se gymmet för att veta om man har det fortfarande? Kan jag någonstans se om det fortfarande är mitt när jag sitter i min stuga på landet?

4. När någon annan tar mitt gym, var tar min pokemon vägen? Är den borta?
 
Ok. Nu har jag gett mig in i Gymvärlden, typ sist och har några frågor.

1. Om jag fajtas tills min stapel (typ med liv) blir noll, förlorar jag min pokemon?
Jag har lärt mig använda sprayen så jag har backat ur innan stapeln är på 0.

2. Var hittar jag coinsen? Hittar ingenstans jag kan få lite guld när jag tagit gymmet?!

3. Måste man se gymmet för att veta om man har det fortfarande? Kan jag någonstans se om det fortfarande är mitt när jag sitter i min stuga på landet?

4. När någon annan tar mitt gym, var tar min pokemon vägen? Är den borta?
1. NeJ men den måste återupplivas, och syns inte bland dina pokemon nedan den är "död".
2. I shopen, i det högra övre hörnet. Ser ut som en sköld.
3. På samma ställe som du hämtar coinsen. I "skölden" står det hur många gym du har.
4. Den ligger nog som "död" och behöver återupplivas. Gå in i ryggsäcken och rätt spray/flaska så ser du de pokemon som du kan använda aktuell potion på.
 
Jag har nu kommit lite mer än halvvägs igenom level 18. Härom dagen tog jag mig igenom Kungsgatan(?) i Malmö, där det tydligen är ett Vulpix-nest. Har också besökt Pildammsparken där en massa Electabuzz håller till. Annars börjar jag tro att jag har ett portabelt Weedle/Rattata-spawn som fastnat på mig. :p

Hittade också ett gym som hade högre level än vad det fanns Pokémon, så jag slängde in min 1136 Pidgeot och trodde att den skulle slängas ut hyfsat fort igen då gymmet ligger på en populär plats. Men den är fortfarande kvar, nästan 7 timmar senare. :D
 
Levlade upp till 28 i går. Det går inte fort nu och i takt med att det blir kallare ute så spelar jag mindre. Har 125 Pokémon i pokedexen och kanske 7-8 utvecklingar jag kan göra om jag kan fånga några sällsynta, och knata på med lite olika buddys. Men sen då? Hittar inte några nya längre:down:.

Roar mig med att ta över gym så jag får in coins. Köper äggkläckare och hoppas få något kul den vägen men det är trögt även här. Det bra är att det fyller på med wonder pokemons så när det är dax att evolva så finns det några bra att ha kvar. Har 9 st mellan 2500 och 2000 så jag har ett ganska bra gäng att slåss med :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
530
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 342
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 442
Senast: Bon
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp