Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud va avundsjuk jag blir på alla som spelar! Har inte öppnat appen på säkert två veckor nu pga jobb, kyla, blåst och problem med äpplen. Vill spela!!

Musten gick ur lite när jag öväntat blev ledig från jobbet en dag och åkte in till stan för en heldag och kan inte öppna apoeb! Blev grymt besviken.

Är iaf precis mitten på lvl 22 och har lite över 60 evolvningar att göra 10-talet nya så hoppas på skjuts en bit in på lvl 23. Bryr mig inte massor om lvl men vill fylla hela pokedexet iaf.
 
Fantastisk dag idag, även om det inte blev några nya i pokedex så fångade jag flera ovanliga :)
Fick tag på Omanyte, Aerodactyl, Ekans och en Ponyta.
Blev sedan överlycklig när jag kläckte en Pikachu :love:

Och sedan fångade jag två vilda Oddish så jag har inte alls en mara att klara av längre för att kunna evolvera utan "bara" ca 12 km :D
 
Mitt Pokédex har utvecklats lite grann de senaste dagarna. Är nu även en bit in på level 19. Hoppas kunna cykla runt lite i Malmö imorgon och kläcka ägg och hitta lite nya filurer att fånga i bollar.

Jag fick tag på min första Koffing igår, samt min andra Jigglypuff sedan jag började spela. Idag har varit ännu mer spännande - jag har fångat min första Tentacruel (801 i cp men "not likely to make much headway in battle" :meh:) och hittat - och fångat - en vild Ponyta för första gången! Hittade även min första Pinsir, även den med okej cp men uselt IV. Och så en massa andra Pokémon därimellan. :)
 
Idag Har jag till sist fångat både min första och andra Onix. Jag hade förut ett nest där jag bodde. Men trots att jag såg den i sightings varje dag hittade jag den aldrig. Idag är jag på kattutställning mitt i ett Onix-nest, så till sist blev den min.

Två Eevee har jag tagit också. Det har jag rätt ont om hemma.
 
På Ikea poppade det popkemon (;)) i mängder! En blandning mellan tråkiga och roligare som tex bulbasaur och så fångade jag äntligen en snorlax :love::love::love:

Jag håller på att sega upp mig på lvl 27 utan lucky ägg. Jag har kommit en bra bit över halvvägs så omöjligt är det inte! Värre blir det senare, haha :nailbiting:
 
Stockholm är underbart i pokemonhänseende. Bor så att jag når två stops, promenerar till jobbet varje dag, nästan 3km enkel väg, så kläcker ägg på löpande band. Fångar ett antal under de promenaderna. Är dessutom ute och går en hel del i övrigt och träffar på diverse både här och där.
Level 20, fångade min första Pikachu idag, Lickitung igår. Dessutom evolvat Seadra, och promenerar runt med min Gloom, gått drygt tre mil med honom, har en bit kvar till evolve :)
Och nu medan jag skriver fick jag tag på en wonder-psyduck som nu är en 1340s Golduck :D
 
Nu har jag och min bubbis gått 10 mil tillsammans! Det skulle nog vara dubbelt så långt nästan om jag inte åkte på en rejäl förkylning för ett par veckor sedan och knappt har spelat sen dess. Jag har bytt kompis ett par gånger i mellan för att kunna evolva någon, men bubbis är min standardkompis :)
 
Idag har det hänt grejer! Har inte spelat särskilt aktivt på några dagar/veckor för jobbet har tagit för mycket energi men hade spelet igång idag när jag åkte till mamma och sen på hemvägen och i byn där jag bor. Kläckte ett 5 km ägg med en Grimer som var ny! Fångat en Bulbasaur cp 599 hos mamma (bara fått en tidigare så jippie!), Cubone cp 254 som var ny för mig (!), och 2 (!!!) Growlithe i byn. Plus en helt gäng Oddish, pidgey, ratatta Weedle och nån mer hemma hos mamma., totalt 17 pokemon under de 2 timmar jag var hos mamma ute i skogen. :D
Har dessutom samlat på mig 25 att evolva sen tillsammans med ett lucky egg, vilket kommer ge några nya. Ekans, Gloom, Nidorina, Nidorino, Poliwag och Staryu kommer utvecklas till sånt jag inte har. Hoppas gå ihop 3 godisar till min Tentacool innan jag får för mig att använda lucky egg, för då kan jag utveckla den med.
 
Jag fångade en Scyther idag, det var första nya på ett tag, så det var kul. Går lite segt nu, har mest appen igång om jag ändå ska ut och gå eller springa, och ser om det dyker upp något kul.
 
Hos mig har något skumt hänt. Jag har fått in Venusaur och Tauros som skuggor i mitt pokédex. Alltså som sedda, ej fångade. Tauros ska ju inte ens vara möjlig i Sverige, och jag har inget minne av att ha sett någon av dom. För övrigt har min map/radar slutat att funka, så nu är det den hårda vägen som gäller för att fånga pokemons igen. Funderar på att ta ett vinteruppehåll, man fryser ju händerna av sig när man cyklar till jobbet och jagar numera ..
 
Hos mig har något skumt hänt. Jag har fått in Venusaur och Tauros som skuggor i mitt pokédex. Alltså som sedda, ej fångade. Tauros ska ju inte ens vara möjlig i Sverige, och jag har inget minne av att ha sett någon av dom. För övrigt har min map/radar slutat att funka, så nu är det den hårda vägen som gäller för att fånga pokemons igen. Funderar på att ta ett vinteruppehåll, man fryser ju händerna av sig när man cyklar till jobbet och jagar numera ..
Det är senaste uppdateringen. Har du sett dem i gym så kommer de upp som seen i pokedex. Ganska kasst tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
519
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 081
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 327
Senast: Bon
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp