Bukefalos 28 år!

Policy rörande svartjobb och annat...

Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Jag håller med!

"Det finns inga anställda! Det finns inget företag!"

:rofl:

Jag jobbar inte på skatteverket!

Jag har sökt jobb där flera gånger, men jag faller dom inte i smaken.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Men vad är det nu du sitter och ljuger ihop? Att vi moderatorer skulle vara anställda i ett företag som driver Bukefalos?

Svartnar inte tungan på dig samtidigt som näsan växer när du fabulerar så fritt?
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Nej, jag jobbar helt vitt.
På ett företag som inte har något med bukefalos att göra.

Moderatorer är vi på fritiden av eget intresse.
Moderatorer är vanliga användare, men med lite fler befogenheter för att hålla efter nivån på forumet.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Förlåt men, om det nu är så väldigt upprörande vad Gunnar anser om svartjobb så är det ingen som tvingar dig att sitta vid bukefalos.
Du är här högst frivilligt på samma sätt som Gunnar driver forumet och som moderatorerna arbetar.

I värsta fall får du starta ett eget forum med häst och anti-svartjobb inriktning.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Förlåt men, om det nu är så väldigt upprörande vad Gunnar anser om svartjobb så är det ingen som tvingar dig att sitta vid bukefalos.
Du är här högst frivilligt på samma sätt som Gunnar driver forumet och som moderatorerna arbetar.

I värsta fall får du starta ett eget forum med häst och anti-svartjobb inriktning.

Det är alltså ok för dig med svartjobb och vad det medför? Ditt inlägg nästan propagerade för svartjobb och får Bukefalos att vara forumet för häst och svartjobb... :angel:
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Den här diskussionen blir löjligare och löjligare.
Vad ska Gunnar ha policys för?
Alkohol?
Droger?
Jämstäldhet?
Arbetsmiljö?
Svartjobb?
ja kom med fler förslag.
Ska alla som skriver här skriva under alla dessa olika policytyper? Hur ska det sen kontrolleras om användarna följer dem? Ska Gunanr åka runt till alal användare och kolla så de inte har druckit 2 glas vin innan de ästter sig och författar?
Helt ärligt lägg ner. Alla desssa policys som ska skrivas överallt i samhället är mer elelr mindre värdelösa. De skrivs till 99% endast för att man ska kunna slå sig för bröstet och säga "titta så duktiga vi är". I slutändan så är de inte ens värda pappret de är skrivna på.
Om det nu är så viktigt med en policy just mot svartarbete så tycker jag ni ska ta den diskussionen med ams. Det är inte dirket ovanligt med jobb som det för den insatte är tydligt att det rör sig om svartjobb eller något som ligger i det mörkgrå spektrat.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Men vad är det nu du sitter och ljuger ihop? Att vi moderatorer skulle vara anställda i ett företag som driver Bukefalos?

Svartnar inte tungan på dig samtidigt som näsan växer när du fabulerar så fritt?

Jag vet inte var det där kom ifrån!? Inte har jag väl sagt någonting sådant?

Bukefalos är ju ett företag. Om inte, vad är det då? Vad får man kalla det? Det är väl en slags affärsverksamhet och Gunnar är den som är ansvarig.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Förlåt men, om det nu är så väldigt upprörande vad Gunnar anser om svartjobb så är det ingen som tvingar dig att sitta vid bukefalos.
Du är här högst frivilligt på samma sätt som Gunnar driver forumet och som moderatorerna arbetar.

I värsta fall får du starta ett eget forum med häst och anti-svartjobb inriktning.

Så du menar att man får inte kritisera Gunnar? Om man ska vara här så får man hålla käft?
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Ditt inlägg nästan propagerade för svartjobb och får Bukefalos att vara forumet för häst och svartjobb... :angel:

Men jösses. Har du betalt från nån myndighet för att sitta här och surfa runt och skriva inlägg?

Skriver du på arbetstid?

Hur ställer sig Gunnar till att majoriteten av Buke-användarna gör det på betalt (vitt ) arbetstid?
Detta handlar ju om stora pengar. Säg att 10.000 användare Buke-surfar på arbetstid 20 minuter per dygn.
Det blir 3300 timmar per dygn. Säg sen att snittkostanden för anställd är 200 kr per timme.
Då är vi uppe i 660.000 kr per dygn, där arbetsgivarna inte får nåt tillbaka.

Läskigt. Kräv att Gunnar kollar alla användare, så de bara surfar på fritiden.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Den här diskussionen blir löjligare och löjligare.
Vad ska Gunnar ha policys för?
Alkohol?
Droger?
Jämstäldhet?
Arbetsmiljö?
Svartjobb?
ja kom med fler förslag.
Ska alla som skriver här skriva under alla dessa olika policytyper? Hur ska det sen kontrolleras om användarna följer dem? Ska Gunanr åka runt till alal användare och kolla så de inte har druckit 2 glas vin innan de ästter sig och författar?
Helt ärligt lägg ner. Alla desssa policys som ska skrivas överallt i samhället är mer elelr mindre värdelösa. De skrivs till 99% endast för att man ska kunna slå sig för bröstet och säga "titta så duktiga vi är". I slutändan så är de inte ens värda pappret de är skrivna på.
Om det nu är så viktigt med en policy just mot svartarbete så tycker jag ni ska ta den diskussionen med ams. Det är inte dirket ovanligt med jobb som det för den insatte är tydligt att det rör sig om svartjobb eller något som ligger i det mörkgrå spektrat.

Shaggy...

Du har nog inte riktigt förstått vad det här med Policys handlar om. Det är ett ställningstagande i var man står moraliskt och etiskt till saker och ting. Det handlar inte om att Gunnar skall åka runt och kontrollera alla som skriver här på Bukefalos.

En policy skriver man just för att sådana här diskussioner inte skall uppstå så som de gjort i den här tråden. En policy visar var man står etiskt och moraliskt i förhållande till svartjobb, doping, djurförsök och vad mer du och andra kan räkna upp.

Man behöver givetvis inte ha en policy mot allt. Men det betyder rätt mycket för förtroendet om man har en policy rörande de ämnena som är förknippade med en viss näring eller verksamhet.

Förknippade ämnen till just hästnäringen är bland annat doping, svartjobb, och djurplågeri i olika former. Om Bukefalos hade en policy så skulle man genom den ta avstånd från sådant som misskrediterar en näring eller en verksamhet. Det är inte samma sak som att ta ansvar för vad medlemmarna skriver i sina inlägg här på Bukefalos.

Vad Gunnar just gjort är tyvärr att han genom att inte svara på ett trovärdigt sätt eller upprättat en policy flytt undan på samma sätt som en generad ansvarig politiker när det handlar om känsliga frågor. Och sådant reagerar människor mycket över idag.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Det där har jag aldrig fattat. "Policy".

Det är väl självklart att alla tar avstånd från de saker du räknar upp?

Vilken skola tar inte avstånd från mobbing? Tyvärr hjälper inte det de tusentals barn som blir mobbade. Trots att lärare och rektor bedyrar att mobbing inte förekommer på deras skola.

Jag tror verkligen inte de enskilda barnen blir gladare för att skolan har en policy.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Det där har jag aldrig fattat. "Policy".

Det är väl självklart att alla tar avstånd från de saker du räknar upp?

Vilken skola tar inte avstånd från mobbing? Tyvärr hjälper inte det de tusentals barn som blir mobbade. Trots att lärare och rektor bedyrar att mobbing inte förekommer på deras skola.

Jag tror verkligen inte de enskilda barnen blir gladare för att skolan har en policy.

Hur skulle du tänka och känna om man på Ringhals kärnkraftverk inte hade en policy mot alkohol och droger? Skulle du känna dig lugn och trygg om det var ok att smuggla in lite starkvinsglögg upp på kontrollrummet i jultider?
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Det är alltså ok för dig med svartjobb och vad det medför? Ditt inlägg nästan propagerade för svartjobb och får Bukefalos att vara forumet för häst och svartjobb... :angel:

Alltså, du läser ju som fan läser bibeln. :grin:
Antingen är du ett troll, eller så... ja... eller så tycker jag synd om dig. :D
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Eftersom du tydligen gjort sådan noggrann research har du alltså organisationsnummer och antal anställda. Det är ju offentliga uppgifter, så sjung ut.
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Är jag anställd?
Förväntas jag ta betalt för mitt arbete?

Då har jag tydligen missat något!
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Eftersom du tydligen gjort sådan noggrann research har du alltså organisationsnummer och antal anställda. Det är ju offentliga uppgifter, så sjung ut.

Det måste vara i dina önskedrömmar som jag har gjort den där noggranna researchen!

Jag skulle aldrig lägga så mycket som en sekund på det!
 
Sv: Policy rörande svartjobb och annat...

Det är väl en himla skillnad på det och det vi diskuterar här?

Och fortfarande funderar jag på om du sitter och gör inlägg på arbetstid.
 

Liknande trådar

  • Låst
Ekonomi & Juridik ...som av någon anledning rensades bort. Stöder Bukefalos moderatorer de här oseriösa aktörerna inom hästnäringen genom att rensa bort...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 515
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp