Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

*KL*

Är det någon mer än jag som misstänker att producenterna läser våra trådar och klipper om avsnitten efter vad vi skriver? Tänk:

Vi efterlyser Lisen - Lisen kommer på en gång
Vi ogillar lastträningen med Thosey och efterlyser Tobbelastträning - Tobbe lasttränar Thosey
Vi efterlyser mindre snack och mer träning - det blir mindre snack och mer träning
Vi undrar vart Bego, Moreno o Lilla Gubben har tagit vägen - dom kommer tillbaka

Vad önskar vi oss nu då? We have the power :D

:rofl: :rofl:

Extramaterial från träningarna! Önsketänkande kanske...
 
Sv: Ponnyakuten 4

jag tycker inte den lilla bruna ponnyn med den lilla killen som ryttare är så värst bussig mot sin ryttare... den skulle behöva en liten vuxen som red till den 1-2 ggr/vecka så skulle killen utvecklas betydligt snabbare för han är duktig men ponnyn dum.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Det kan jag hålla med om. Hon vet precis när och hur hon ska rycka till för att få honom helt ur balans.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag håller inte med sålänge man inte tycker en läromästare är en robot ;)
Killen har alla odds emot sig emellanåt pga sin vikt och lite brister i att kunna inverka . Ändå tävlar de och hoppar med stor framgång mellan varven . Typisk ponny finns nog ingen som är så bussig att den inte nitar emellanåt under omständigheterna . Dum ? Tycker jag är högst konstigt att kalla en sån ponny .

Håller däremot med om under de omständigheterna att ngn vuxen red emellan . Gör den inte till en dålig eller dum ponny för den skull tycker jag . Snarare regel på alla ponnyer om inte ryttarna är små proffs .
 
Sv: Ponnyakuten 4

*KL*

Är det någon mer än jag som misstänker att producenterna läser våra trådar och klipper om avsnitten efter vad vi skriver? Tänk:

Vi efterlyser Lisen - Lisen kommer på en gång
Vi ogillar lastträningen med Thosey och efterlyser Tobbelastträning - Tobbe lasttränar Thosey
Vi efterlyser mindre snack och mer träning - det blir mindre snack och mer träning
Vi undrar vart Bego, Moreno o Lilla Gubben har tagit vägen - dom kommer tillbaka

Vad önskar vi oss nu då? We have the power :D

F ö var det kul att se hur mkt bättre sits Anna har fått. Hon såg nästan ut som Ida-Linn i sadeln. Vill också träna för Jan Brink!!!!!!

:rofl::rofl::laugh:

*KL*

Lisen i varje program. Tack på förhand.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Julia och Stellas kroppspråksövningar i ridhuset påminner om vad jag brukade göra med en gammal häst jag brukade sköta om. Vilka minnen! Det blev nästan en tår i ögat. :love:

Det måste ha sett kul ut för de förbipasserande i bilarna där jag sprang omkring med hästen hack i häl. :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag vet många ponnyer som hoppar med nybörjare utan att vägra och utan att vara robotar
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja ? Men på allvar tycker du att dessa två ponnyer inte kan anses vara väldigt hyggliga läromästare rent generellt ? Jag tycker som sagt de är väldigt bussiga sådana faktiskt .
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja ? Men på allvar tycker du att dessa två ponnyer inte kan anses vara väldigt hyggliga läromästare rent generellt ? Jag tycker som sagt de är väldigt bussiga sådana faktiskt .

Egon och Jennifer tycker jag är fina och bussiga hoppeponnysar :) Egons ryttare behöver lära sig rida mer, Jennifers ryttare behöver lite extra träning med hästens skolning.

Grynet däremot ;) Den märren tycker jag inte är någon läromästare. Het och stark, känslig för avstånd, hoppar såklart bra när hon väl hoppar, men behöver verkligen komma rätt och få mycket hjälp av ryttaren. Stackars Linus kämpar tappert men behöver nog växa i henne lite.

DZ:s kommentar första träningen med Grynet :rofl: När han muttrade något om "ja, vad ska man säga, den här B-ponnysto-genren..."
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

En riktigt läromästare (nu tänker jag typ förstaponny)löser avstånden själv på den nivån tycker jag. Men Grynet är ingen elak ponny, hon kräver lite mer än ingenting av sin ryttare bara, perfekt ponny när man kommit lite längre, gör man bara rätt så hoppar hon ju.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Det beror på vad man vill ha för läromästare, gör hästen allt själv utom att styra och hålla ryttaren på plats så lär man sig inte så mycket. Det är mer lärorikt för lite mer vana ryttare med hästar man behöver rida för att det ska fungera.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL
Intressant och få se hur det går för Sandra och Thosey på banan.

Måste kännas härligt för Emma-Nellie också och kunna gallopera utomhus.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Kanonavsnitt! Anna har verkligen utvecklats! Men... varför säger inte Jan Brink till när hon gång på gång sitter på fel sittben?
 
Sv: Ponnyakuten 4

hellre att hon är stabil i ridningen än att sitta ned för rätt sittben :p, ville nog inte ge henne ännu mer saker att tänka på när det gick så bra.

men det var ett kanonavsnitt, det att hon med brego aldrig galopperat på en äng och då hux flux bara gör det, utan problem är ju underbart :D.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Steg 1 att käna sig trygg med sin häst och rida med stabil hand och säte, det är det de jobbar på nu. Längre har de inte kommit än, det är några steg bort att korrigera detaljer.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tycker verkligen jobbet med Lilla GUbben har varit helt fantastiskt! Så otroligt respektfullt han har hanterats. Snacka om fint sätt att hantera och värdesätta djuren. Och vilken otroligt fin häst han blev helt plötsligt!
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 008
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: vallhund
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 445
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 113
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp