Ponnyakuten 5

Sv: Ponnyakuten 5

kl

Tycker att Daniel var bra de senaste träningarna!:)
Superkul att få se Hugo rida på Potter! Han har verkligen talang!
 
Sv: Ponnyakuten 5

Ja det såg väldigt bra ut med Hugo på potter, bra träning för Hugo också med en häst som är så pass olik hans egna.
Det tränaren sa om att han har låg och bred hand och hoppas att hästen går kvar i form av det, känns så väl igen. På ridskolan för 100 år sedan så red man med handen vid manken och sågade och när hästen sen var i "form" så skulle man rida med "buren hand" och hålla formen. Nuförtiden så har jag förstått att en hög hand är bättre i allt jobb, men fy så svårt det var att komma ifrån ridskoleridningen.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Nuförtiden så har jag förstått att en hög hand är bättre i allt jobb, men fy så svårt det var att komma ifrån ridskoleridningen.

Håller med här. Fan vad jag fick slita med det när jag skulle börja tävla min ponny i dressyr. Tror det stod "något låg hand" på varenda protokoll första året.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag är så glad över Hugo's attityd - att han verkligen vill lära sig rida bättre och inte bara gasa runt och hoppa hem rosetter!
Också jätteglad för o se potters lilla ryttarinna bli så mycket tuffare efter att Hugo suttit upp - hon hoppade ju flera riktiga hinder - stort framsteg från när hon började gråta när hon skulle hoppa kryss med Markne.

Tycker att man inte ser så mycket av den tredje killen - Hugo och riddarkillen (som f.ö. Påminner jäääättemycket om min bror när han var yngre) har man ju fått följa, men den tredje killen kommer jag ontr ens ihåg vad hans problem var?
 
Sv: Ponnyakuten 5

Tycker att man inte ser så mycket av den tredje killen - Hugo och riddarkillen (som f.ö. Påminner jäääättemycket om min bror när han var yngre) har man ju fått följa, men den tredje killen kommer jag ontr ens ihåg vad hans problem var?

Man såg ju ganska mycket av honom i början, han med araben. Problemet där var allmän ostyrighet. Hästen gjorde som den ville, men ffa sprang den vid sidan om hinder.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag är så glad över Hugo's attityd - att han verkligen vill lära sig rida bättre och inte bara gasa runt och hoppa hem rosetter!
Också jätteglad för o se potters lilla ryttarinna bli så mycket tuffare efter att Hugo suttit upp - hon hoppade ju flera riktiga hinder - stort framsteg från när hon började gråta när hon skulle hoppa kryss med Markne.

Håller med! Det var verkligen ett bra avsnitt tycker jag!
 
Sv: Ponnyakuten 5

KL

Den här tråden dog alldeles för tidigt!

Vad tycker ni alla nu när det är slut?

Själv var jag nästan i tårar över Jennifer, som hon har utvecklats!
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag var överlag i tårar!:D Men jag håller med angående Jennifer! Hon var verkligen en liten fartdåre där på sista hoppningen! 85 cm är inte dåligt!:banana:
Tyckte det var bra av Tobbe att säga till Elin att ta av utrustningen och visa vad dem faktiskt har tränat på! Vilket var frihetsdressyr och inte hoppning!:)
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag tycker Tobbe har favoriserat Elin lite för mycket. Och hon sökte väl inte in för att hon hade problem med frihetsdressyren?

Jag tycker de skulle ha fått visa sina framsteg snarare än hur de kunde hoppa, ex riddarkillen fick ju inte visa någonting. :(
 
Sv: Ponnyakuten 5

*delvis kl*

Tyckte det var på tok för mycket hoppning i slutet.
Sista träningen på lägret - Hoppning
Uppvisning för föräldrarna - Hoppning

Varken Hugo, Elin eller riddarkillen (har glömt hans namn) fick visa upp sina lösta problem. Skitsurt :(
 
Sv: Ponnyakuten 5

Delvis så sökte hon ju pga frihetsdressyr. Hon sökte ju dels för att ponnyn hade svårt att lämna andra hästar men även för att hon var intresserad av frihetsdressyren och ville lära sig mer om det.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Nej hon sökte dit för att hennes ponny var flockbunden och kunde inte ridas ut ensam. Frihetsdressyren hade hon inga problem med alls, utan det blev endast en stor bonus för henne att få träna på detta med sin största idol.
 
Jag tycker det är jättetråkigt att Elin inte fick visa upp ett löst problem angående hennes häst som inte ville lämna flocken. Det var det problem jag var mest intresserad av men det visades knappt upp och någon lösning fick man inte se.

Sedan angående uppvisningen: Jag som gillar hoppning tycker ändå det var ett dumt format att använda för att visa upp problemlösningen för föräldrarna. Riddarkillen borde ha fått visa att han kan slå ned saker med svärd i galopp, Elin att hon kan rida bort från stallplanen utan protester osv. Jag tycker tyvärr denna säsong var en av de sämre.
 
Jag tycker det är jättetråkigt att Elin inte fick visa upp ett löst problem angående hennes häst som inte ville lämna flocken. Det var det problem jag var mest intresserad av men det visades knappt upp och någon lösning fick man inte se.

Sedan angående uppvisningen: Jag som gillar hoppning tycker ändå det var ett dumt format att använda för att visa upp problemlösningen för föräldrarna. Riddarkillen borde ha fått visa att han kan slå ned saker med svärd i galopp, Elin att hon kan rida bort från stallplanen utan protester osv. Jag tycker tyvärr denna säsong var en av de sämre.

Just angående Elin så är jag ganska tveksam om problemet var löst, i och med hur hästen reagerade på hoppuppvisningen. Det är ju samma mekanism i båda fallen (hästen vägrar lyda framåtdrivande hjälp). Jag undrar hur mycket de egentligen fick träna på det, det enda man såg var ju den gången när Tobbe lurade henne, och det gick bra för dem att rida från gården. Men jag kan inte se hur hon egentligen fick någon hjälp med hur hon skulle göra hemma när hästen fryser fast och inte vill gå.

I övrigt håller jag med om att hoppuppvisningen var fel avslutning.
 
Kan meddela att Isac tävlade igår nere i skåne på min hemmaklubb där jag stod i insläppet på banan. Han verkade lugn och go, inte jättesnabb men gjorde det han skulle :D
 
Just angående Elin så är jag ganska tveksam om problemet var löst, i och med hur hästen reagerade på hoppuppvisningen. Det är ju samma mekanism i båda fallen (hästen vägrar lyda framåtdrivande hjälp). Jag undrar hur mycket de egentligen fick träna på det, det enda man såg var ju den gången när Tobbe lurade henne, och det gick bra för dem att rida från gården. Men jag kan inte se hur hon egentligen fick någon hjälp med hur hon skulle göra hemma när hästen fryser fast och inte vill gå.

I övrigt håller jag med om att hoppuppvisningen var fel avslutning.

Jag tror inte Linneas problem var löst egentligen. Kanske var det därför som vi fick se så lite av det?
 

Liknande trådar

Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 309
Senast: macbeth
·
C
Islandshäst Jag drömmer lite om att kanske ta ett föl på mitt sto i framtiden. Det kanske (troligtvis) aldrig blir av men är ju kul att fundera iaf...
Svar
15
· Visningar
2 578
Senast: JennyK94
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 109
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 056
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp