Ponnyakuten 5

Sv: Ponnyakuten 5

Jag är rätt säker på att de får betalt.
Varför i hela friden skulle tex RGB och Markne behöva marknadsföra sig själva?

Tycker iaf att senaste avsnittet var jättebra.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Ingen av tränarna blir kändis genom att vara med i ponnyakuten men flera är kändisar sedan tidigare kändisar. Jag tvivlar starkt på att SVT lyckas locka någon att betala, möjligen så slipper de undan med att betala omkostnaderna men troligen får de ganska bra betalt.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jättebra avsnitt tyckte jag ochså! Började tröttna på PA och den vilda klippningen, men det här avsnittet hade ett tema som tränarna betonade och det gillade jag. Så fick snacket på gräsmattan också en funktion.

Och jag gillade träningen med DZ. bom övningarna såg ut att vara nyttiga för alla ekipage. Och när Jennifer blev rädd reagerade han precis så som man ska reagera när jag blir rädd. Låta pusta ut ett tag och försiktigt men tydligt få mig att inse att jag överdriver en aning :D
 
Sv: Ponnyakuten 5

Tror du att tränarna betalar för att vara med? Det tror inte jag, jag gissar att de tvärtom får betalt. Varför skulle tränare som Lisen, Jan Brink osv betala för att vara med i ett barnprogram? De har nog kö med elever som vill rida ändå... Men jag kanske har fel, har aldrig tänkt på det utan tagit för givet att de tar betalt av SVT alternativt att de ställer upp gratis men att de skulle betala själva har jag svårt att tro. Så bra exponering är det inte....

Nej det tror jag verkligen inte dom gör! Betalar för att vara med menar jag... skulle tro att dom förmodligen ställer upp gratis, alternativt får betalt!
 
Sv: Ponnyakuten 5

Ingen av tränarna blir kändis genom att vara med i ponnyakuten men flera är kändisar sedan tidigare kändisar. Jag tvivlar starkt på att SVT lyckas locka någon att betala, möjligen så slipper de undan med att betala omkostnaderna men troligen får de ganska bra betalt.

Varför skulle det annars gång efter annan trumfas ut i programmet tränarnas alla meriter och hur fantastiska de är? Marknadsföringen kunde inte vara mera genomskinlig tycker jag, sen undrar jag om det är SVT som helt står för produktionen, trodde Tobbe Larsson var inblandad på ett eller annat sätt i samproduktion med SVT.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Men jag kan lova dig att den taxan har de tagit betalt innan också, möjligtvis att de kunnat slå på lite men dessa personer är redan stora kändisar i hästvärlden och kan ta betalt av elever och för clinics. Det är ett barnprogram som visas på barnkanalen liksom, så mkt mer exponering får de inte. Dessa dyker ju upp i var och varannan hästtidning sen många år. De som redan är hästintresserade vet garanterat vilka de är övriga skiter nog i vilket :D

Möjligtvis att Moreno och andra som varit lite mer doldisar kan tjäna på att synas i PA men jag är rätt säker på att de har kunnat ta betalt ändå, de är ju skickliga och sånt sprids sig snabbt i hästkretsar. Vet flera som inte är särskilt kända utanför hästvärlden som lätt kan ta tusenlappar för en lektion. Den som fått mest exponering och blivit mer känd är nog Tobbe himself, visst har han varit välkänd men jag gissar att fler visste vilka Lisen, Jan, RGB osv var...
 
Sv: Ponnyakuten 5

För att påvisa hur duktiga tränare de tagit dit för att lösa dessa oerhört svåra problem? Och för att få fler tittare? Det är ju klart häftigare att titta på Jan Brink eller RGB än Sara Karlsson B-tränare från Karlstad liksom....
 
Sv: Ponnyakuten 5

Den som fått mest exponering och blivit mer känd är nog Tobbe himself, ..

Den jag tänkte på var Tobbe Larsson, de andra är nog inte lika dyra skull jag tro men jag vet inte alls vad de tar. Tobbe Larssons arvode var på tapeten i samband med att en mässarrangör ville avboka för att han blev för dyr och det blev lite skriverier om det.

Jag tror faktiskt att exponeringen i tv gynnat även personer som Jan Brink för att ta en av de mera namnkunniga som medverkat, inte avgörande för honom men det betyder nog lite ändå. De flesta som följt ponnyakuten har säkert sett mer av honom där än vad de gjort sammantaget i alla övriga sammanhang. För sponsorer bla. är det värdefullt att personen syns och ponnyakuten följs av många, och inte bara av små barn.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Varför skulle det annars gång efter annan trumfas ut i programmet tränarnas alla meriter och hur fantastiska de är? Marknadsföringen kunde inte vara mera genomskinlig tycker jag, sen undrar jag om det är SVT som helt står för produktionen, trodde Tobbe Larsson var inblandad på ett eller annat sätt i samproduktion med SVT.

Men det har väl inget att göra med att tränarna själva vill få uppmärksamheten i sig först och främst, de styr knappast reklamen av tv programmet i sig? det handlar ju om att dra tittare i rutan och öka attraktionen av att vara med i programmet som deltagare? Det är väl inget konstigt att man presenterar de som tränar i fråga om vad de är meriterade för?

Jag tror inte Jan Brink skaffar sig en massa sponsorer pga att han medverkar i ponnyakuten öht ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 5

Varför skulle det annars gång efter annan trumfas ut i programmet tränarnas alla meriter och hur fantastiska de är? Marknadsföringen kunde inte vara mera genomskinlig tycker jag, sen undrar jag om det är SVT som helt står för produktionen, trodde Tobbe Larsson var inblandad på ett eller annat sätt i samproduktion med SVT.

För att marknadsföra programmet, vilka fantastiska tränare barnen får tillgång till, det är för övrigt nödvändig upplysning till alla som inte känner till ryttarna. Nu håller jag inte ens med om beskrivningen att det trumfas ut, det är liksom en del av programmet och inte är meriterna särskillt framträdande presenterade. Nu får de för min del dra ner lite till, och ersätta det med Sven. Det är alldeles för lite kamel i år.
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 5

Vad duktig unghästtränaren verkar! :) Tycker avsnittet var jättebra, kul att de fick prova rida Tobbes frieser också!
 
Sv: Ponnyakuten 5

Vad duktig unghästtränaren verkar! :) Tycker avsnittet var jättebra, kul att de fick prova rida Tobbes frieser också!

Det fick jag göra på en clinic förra året. SÅ häftigt! Fick precis som tjejen idag testa på spansk skritt. :D

Kul att Tobbe själv är lite mer medverkande den här säsongen tycker jag!
 
Sv: Ponnyakuten 5

delvis kl

Tycker de träningar som faktiskt visades i programmet igår var riktigt bra, och tycker även DZ gjorde mer positivt intryck :)
Kände dock att passagen med "ridskolan" kändes lite väl mycket som utfyllnad... men kanske tycker programmets riktiga målgrupp det var kul :p
 
Sv: Ponnyakuten 5

Hej!

Jag gillade också gårdagens program, men tyckte att ridskolebiten kändes störtfånig.

Det är kul att fler av barnen tycks ha insett att deras problem inte är fixbart på 2 veckor och spännande att äntligen få se hur Potter inte alls är så snäll alla gånger.

Det var som vanligt lite för lite kamel- när kommer kamelakuten??

/Lavinia, som inte ens vet varför ridskolehästen är med, den har vi ju knappast sett alls
 
Sv: Ponnyakuten 5

Lite ironiskt, ridskolan kommer ut och hälsar på och då får de se en av de andra deltagarna inte framstegen för det egna ekipaget.

Jag håller med, för lite kamel.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Som jag förstod det så har ridskolehästen inte visat så mycket av sitt problem så jag vet inte riktigt vilka framsteg de skulle ha visat upp? Det har väl kanske mer handlat om hur tjejen själv rider och det kanske inte är så intressant för resten av eleverna på ridskolan att se.

Och jag tycker det har varit alldelens lagom med kamel i år :D
 
Sv: Ponnyakuten 5

Nu förstår jag inte riktigt, hur visar man överhuvudtaget upp ett löst problem oavsett om det lösts magiskt på väg till lägrett eller under lägret. Det liger liksom i sakens natur att lösta problem inte syns, framstegen är rimligen att ekipagen inte visar problemen. För mig hade det varit mer naturligt om de byggt upp en liten bana och så hade vi fått sett ärtan "in action".
 
Sv: Ponnyakuten 5

jag gissar att i just fallet med Ärtan och ridskoeltjejen så finns det sidor av saken de inte förklarar för tittarna. Sen tror jag också att lekitonerna med henne inte blir lika roliga att visa då det tydligt inte fanns så mycket att jobba med på ponnyn iaf.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Kan det inte vara så med Ärtan att hon dummar sig och bockar på ridskolan för att hon är trött på det, och helt enkelt slutar när hon kommer till ett nytt, lugnare ställe med endast en person som sköter henne? :)
 

Liknande trådar

Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 309
Senast: macbeth
·
C
Islandshäst Jag drömmer lite om att kanske ta ett föl på mitt sto i framtiden. Det kanske (troligtvis) aldrig blir av men är ju kul att fundera iaf...
Svar
15
· Visningar
2 578
Senast: JennyK94
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 110
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 064
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp