Bukefalos 28 år!

Ponnyakuten 5

Sv: Ponnyakuten 5

Jag håller med. Jag tror den här hästen skulle behöva lite trygghet och börja om lite från början i sin utbildning. Hoppas att föräldrarna har gett hästen det!
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag tänkte också på att han red utan hjälm, jag gillar verkligen Moreno men just det där förstår jag inte. Han kan väl låna en hjälm för de stunder han rider inför barn, för att föregå med gott exempel.

Kl

Annars verkligen älskade jag dagens avsnitt, jag är framför allt glad att de tog med Tobbes snack i gröngräset! Otroligt viktigt budskap som det är bra att de äntligen la vikt vid :).
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag tänkte också på att han red utan hjälm, jag gillar verkligen Moreno men just det där förstår jag inte. Han kan väl låna en hjälm för de stunder han rider inför barn, för att föregå med gott exempel.

Kl

Annars verkligen älskade jag dagens avsnitt, jag är framför allt glad att de tog med Tobbes snack i gröngräset! Otroligt viktigt budskap som det är bra att de äntligen la vikt vid :).

Håller med, är man med i ett barnprogram så kan man ha hjälm tycker jag. Men hade inte han det i tidigare säsonger? Har för mig det.

Gillade också det Tobbe sade, mer sådant i programmen :)
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag har aldrig förstått Tobbes roll i ponnyakuten mer än att marknadsföra sig själv.
Har han några träningar med barnen? Eller vad är hans roll? Ser bara gästtränare efter gästtränare.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag har aldrig förstått Tobbes roll i ponnyakuten mer än att marknadsföra sig själv.
Har han några träningar med barnen? Eller vad är hans roll? Ser bara gästtränare efter gästtränare.

Att marknadsföra sig själv och sälja in Tobbe camp, 4 dgr för 15000 spänn :D
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag har aldrig förstått Tobbes roll i ponnyakuten mer än att marknadsföra sig själv.
Har han några träningar med barnen? Eller vad är hans roll? Ser bara gästtränare efter gästtränare.

Han säljer ju även in gästtränarna, det lär nog inte precis vara gratis att få medverka som tränare i ponnyakuten.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Sen tycker jag att man fått hintar om att han jobbar mycket med ponnyerna från marken, i förra avsnittet så sa han att Sara fått mycket hjälp med hanteringen. så det är nog mycket det han gör. Inte så "rolig" tv antagligen och därför inte med i programmet.
 
Sv: Ponnyakuten 5

tidigare säsonger har han ju tagit hand om hantering och lastning, tex. denna säsong vill jag minnas att han tränat hon som är intresserad av frihetsdressyr, både med hans hästar och hennes :)

Men jag tror ändå han mest är ansiktet utåt, typ. samordnare.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag har inte riktigt förstått tjejen med ridskoleponnyns roll eller problem, hästen skuttar lite efter hindret och det är det som ska lösas?
Hon själv verkar inte jätteambitiös eller intresserad av att utvecklas, det är bara intrycket jag får.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag har inte riktigt förstått tjejen med ridskoleponnyns roll eller problem, hästen skuttar lite efter hindret och det är det som ska lösas?
Hon själv verkar inte jätteambitiös eller intresserad av att utvecklas, det är bara intrycket jag får.

Samma här. Jag vet inte om det är någon "kvot" som ska fyllas vad gäller ridskoleekipage. Sen har jag inte sett ponnyn skutta alls, faktiskt. Ja, förutom över hinder då.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Tror du att tränarna betalar för att vara med? Det tror inte jag, jag gissar att de tvärtom får betalt. Varför skulle tränare som Lisen, Jan Brink osv betala för att vara med i ett barnprogram? De har nog kö med elever som vill rida ändå... Men jag kanske har fel, har aldrig tänkt på det utan tagit för givet att de tar betalt av SVT alternativt att de ställer upp gratis men att de skulle betala själva har jag svårt att tro. Så bra exponering är det inte....
 
Sv: Ponnyakuten 5

Tror du att tränarna betalar för att vara med? Det tror inte jag, jag gissar att de tvärtom får betalt. Varför skulle tränare som Lisen, Jan Brink osv betala för att vara med i ett barnprogram? De har nog kö med elever som vill rida ändå... Men jag kanske har fel, har aldrig tänkt på det utan tagit för givet att de tar betalt av SVT alternativt att de ställer upp gratis men att de skulle betala själva har jag svårt att tro. Så bra exponering är det inte....

Håller med, för att inte tala om att de måste åka fram och tillbaka till gården hela tiden och till och med ta med sina egna hästar ibland.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Tror du att tränarna betalar för att vara med? Det tror inte jag, jag gissar att de tvärtom får betalt. Varför skulle tränare som Lisen, Jan Brink osv betala för att vara med i ett barnprogram? De har nog kö med elever som vill rida ändå... Men jag kanske har fel, har aldrig tänkt på det utan tagit för givet att de tar betalt av SVT alternativt att de ställer upp gratis men att de skulle betala själva har jag svårt att tro. Så bra exponering är det inte....

Det skulle förvåna mig mycket om inte de får betala för att vara med, hur mycket kan säkert variera men att de skulle få vara med gratis tror inte jag i varjefall.

Bra exponering är det väl när de medverkande blir tv-kändisar och får uppföljande intervjuer och reportage i tv och tidningar? Ett kändisskap som har stor betydelse för hur mycket de sedan kan ta in på clinics och uppvisningar, och det är inga småsummor det handlar om precis för ett framträdande, tusen kronor i minuten(!) är en taxa jag sett och det var utom scen.
 

Liknande trådar

Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 372
Senast: macbeth
·
C
Islandshäst Jag drömmer lite om att kanske ta ett föl på mitt sto i framtiden. Det kanske (troligtvis) aldrig blir av men är ju kul att fundera iaf...
Svar
15
· Visningar
2 583
Senast: JennyK94
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 215
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 094
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp