Positiv feedback på ridfilmer

Bara att fortsätta öva tror jag :laugh:

Ja precis, klar blir man ju aldrig! Men det ska verkligen bli roligt att göra denna resan med honom :)
Rider samtidigt väldigt välutbildade hästar i både hoppning och dressyr. Min tilldelade hopphäst har tävlat stadigt 135 så han är en riktigt go häst att lära sig hoppa på bättre eftersom det är min svagaste sida. Och dressyr är det blandat, men de högst utbildade dressyrhästarna ligger på MSV B-A och de flesta på LA nivå så det är riktigt roligt och de alla är så olika från varandra. Sedan så rider jag ju Cash också 3dagar i veckan så de blir massa träning hela tiden! :D
 
@MattiZ den skillnaden jag ser i filmerna är att det verkar som hästen har en mer 3-takts galopp i senaste filmen än den första. Enda nackdelen i senaste filmen är att den som filmade måste lära sig att filma liggande och inte stående, annars såg det fint ut. :p
 
Senaste filmen på min häst, inte jag som rider dock utan min tränare.
Passade på att filma lite för att själv se lite hur min häst går, vad har ni att säga om hästen? :)

 
Jag har också en riktigt läromästare till ponny (dock d-ponny men jag är i "ponnyåldern" just nu så :rofl: det passar ju!) Han har tävlat LA hopp och LA dressyr men tränade på Msv B/A Han har även varit med på nån höjdhoppstävling där han kom över hinder som låg på hela 150 cm! ;) Helt sjukt alltså! Han är bara 148 cm i mankhöjd :up: Och precis nör jag hade fått honom så hoppade han över staketet i hagen som var kanske 130 cm, från stillastående! :grin: Men det har inte hänt igen att han hoppat över staketet, det var för att han blev skrämd :nailbiting: Och trots att han är så utbildad och duktig så är han jätte lugn! Han är inte pigg och drar iväg och studsar inte på stället utan han är helt lugn ändå! Älskar verkligen honom för det! :heart
 
Vilken rolig tråd :D. Då hänger jag med på detta och visar en hoppträning på mig och prinsessan, såg dock att den va nästan ett år gammal :o- Men det är dit vi ska igen nu efter "sjukskrivning" hos donnan under hela våren :). Så nu hoppas jag att det kommer lite konstruktiv kritik! :laugh::love::D
 
Ni red jättebra ni med @UnderStella.
Ridningen i övrigt är skitbra men det skedde ett par missar. (händer alla)
Jag tror du kommer på vad vad du gjort fel precis efter du gjort det. :D
Så tänk bara på att planera vägen och undvik att göra några sista ändringar precis innan hindret, vet att det kan va svårt med rätt antal galoppsprång. För det var väl det som hände när ni rev, att du i sista sekund fick klämma in ett kort litet språng.
Förresten är din häst SÅ FIN! Blev helt förälskad :love::rofl:
 
Ser superfint ut! @MattiZ
Verkar helt otroligt att det där skulle vara en 3,5 åring. :D
Fortsätt så!
Är det du som ridit in honom?

Haha ja han är 3,5. Helt fantastisk bjudning har han ^^

Ja jag har ridit in honom själv, har väl dock inte gjort något allvarligt förens nu utan mest ridit runt i skogen i alla gångarter för buudningens skull :) jobbar mkt med självförtroende osv att han ska kunna vara själv jämnt. Så att han är lugn å stabil ^^
 
Ni red jättebra ni med @UnderStella.
Ridningen i övrigt är skitbra men det skedde ett par missar. (händer alla)
Jag tror du kommer på vad vad du gjort fel precis efter du gjort det. :D
Så tänk bara på att planera vägen och undvik att göra några sista ändringar precis innan hindret, vet att det kan va svårt med rätt antal galoppsprång. För det var väl det som hände när ni rev, att du i sista sekund fick klämma in ett kort litet språng.
Förresten är din häst SÅ FIN! Blev helt förälskad :love::rofl:

Åhh tack så jättemycket :D- Haha ja tyvärr så hinner kroppen reagera fortare än hjärnan kopplar saker och ting ;). Ja visst är det, men egentligen är det inte det på henne, utan det är jag som strular till saker och ting:o. Men vi tar oss sakta men säkert, jag är ju gammal dressyrryttare som inte hoppat "på riktigt" fören senaste 2 åren :).
Åhhh, ja jag tycker också hon är fantastiskt fin, så roligt att höra nån annan säga det också!:love::love::love::love::love:
 
Min mamma kom och filmade idag på ridskolan.
Jag valde sist och som vanligt när man väljer sist fick jag westly. En älg på ca 180 som tappat sina horn, haha :rofl:
Nä men det känns verkligen som att rida på en betongklump!
Men idag gick det ändå helt ok, vi travade en del på volt och då gick han fint på tygeln men i galoppen är han alldeles för tung och slö för mig.
Har ni några tips / något att tillägga?
https://goo.gl/photos/UWnNHUMKH3iCJzS77
Känner att jag kommer ha träningsvärk imorgon! :D
 
Min mamma kom och filmade idag på ridskolan.
Jag valde sist och som vanligt när man väljer sist fick jag westly. En älg på ca 180 som tappat sina horn, haha :rofl:
Nä men det känns verkligen som att rida på en betongklump!
Men idag gick det ändå helt ok, vi travade en del på volt och då gick han fint på tygeln men i galoppen är han alldeles för tung och slö för mig.
Har ni några tips / något att tillägga?
https://goo.gl/photos/UWnNHUMKH3iCJzS77
Känner att jag kommer ha träningsvärk imorgon! :D

Tycker du lutar dig lite framåt i galoppen vilket gör att du får hästen bakom dig ist för framför dig. Då känns det tyngre per automatik :) Jag skulle även använda spö på en sådan häst så att han lyssnar framåt på hjälperna ordentligt. Nu såg de mest ut som han sov, traven såg fin ut men skulle även där vilja ha lite bättre kontakt och mer driv in i handen. Vägarna såg bra ut och jag tycker du sitter stabilt annars, men komihåg att inte luta dig framåt :)
 
Tycker du lutar dig lite framåt i galoppen vilket gör att du får hästen bakom dig ist för framför dig. Då känns det tyngre per automatik :) Jag skulle även använda spö på en sådan häst så att han lyssnar framåt på hjälperna ordentligt. Nu såg de mest ut som han sov, traven såg fin ut men skulle även där vilja ha lite bättre kontakt och mer driv in i handen. Vägarna såg bra ut och jag tycker du sitter stabilt annars, men komihåg att inte luta dig framåt :)
A jag ser att jag lutar mig fram och gungar väldigt mycket i galoppen, i vanliga fall brukar jag sitta väldigt still med över kroppen men det går liksom bara inte. Hans rörelser kändes större än de ser ut och jag försökte hänga med i den och driva med sätet men då blir det nästan att jag rör mig lika stort och klumpigt som hästen. Den onda cirkeln är svår att bryta. :/
Sen hade jag faktiskt ett spö men vad jag än gjorde med det och resten av hjälperna så blev reaktionen inte så stor.
Nä tror inte westly är någon häst för mig, men får jag honom igen ska jag tänka på att inte luta mig framåt.
Tack ;)
 
Min mamma kom och filmade idag på ridskolan.
Jag valde sist och som vanligt när man väljer sist fick jag westly. En älg på ca 180 som tappat sina horn, haha :rofl:
Nä men det känns verkligen som att rida på en betongklump!
Men idag gick det ändå helt ok, vi travade en del på volt och då gick han fint på tygeln men i galoppen är han alldeles för tung och slö för mig.
Har ni några tips / något att tillägga?
https://goo.gl/photos/UWnNHUMKH3iCJzS77
Känner att jag kommer ha träningsvärk imorgon! :D
Galoppen ser lite oengagerad ut, mer skänkel så att du kan rida ihop honom mer?
 
Hallon,

Det här är tråden där ni kan visa era filmer när ni rider och ENDAST positiva kommentarer är tillåtna.
Alla negativa kommentarer är bannlysta. ;)

Detta kanske kan hjälpa oss att stärka vårt självförtroende, bli bättre och framför allt våga visa för andra, samt få positiv feedback.

Känner du att det här kan va tråden för dig så häng på vet ja, ju fler desto roligare. :D


Jag har ALDRIG lagt ut någon film på Buke tidigare!!! Men jag gör ett försök nu när jag rider min ridtravare född 2001 som är efter Giant Chill och ca 175 cm hög ...barbacka i hagen. Min pojkvän filmar för första gången så det blir bättre allt eftersom:) Inte så lätt att veta hur hästen rör sig från början :angel:

Mvh anaby:)


 
Jag har ALDRIG lagt ut någon film på Buke tidigare!!! Men jag gör ett försök nu när jag rider min ridtravare född 2001 som är efter Giant Chill och ca 175 cm hög ...barbacka i hagen. Min pojkvän filmar för första gången så det blir bättre allt eftersom:) Inte så lätt att veta hur hästen rör sig från början :angel:

Mvh anaby:)


Jag måste säga jag är sjukt imponerad vilken balans du verkar ha, jag hade skumpat av för länge sen i traven. :up:

Kan inte låta bli att skratta lite åt hästen som håller på med sin tunga ganska mycket. :p
Så var det första gången du red den hästen eller förstod jag fel tro?
 
A jag ser att jag lutar mig fram och gungar väldigt mycket i galoppen, i vanliga fall brukar jag sitta väldigt still med över kroppen men det går liksom bara inte. Hans rörelser kändes större än de ser ut och jag försökte hänga med i den och driva med sätet men då blir det nästan att jag rör mig lika stort och klumpigt som hästen. Den onda cirkeln är svår att bryta. :/
Sen hade jag faktiskt ett spö men vad jag än gjorde med det och resten av hjälperna så blev reaktionen inte så stor.
Nä tror inte westly är någon häst för mig, men får jag honom igen ska jag tänka på att inte luta mig framåt.
Tack ;)
Jag tror det är risken med en häst som knappt går fram är skänkeldöv att man vill driva med sätet, var i samma sits i måndags men fick intala mig själv att inte driva med sätet och försöka ändå. Tycker ändå det var bra ridet ändå trots en smått oengagerad häst. :p
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
418
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 082
Senast: nullo-modo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 956
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp