Prisfrågor

Jag betalade 500kr i månaden för att rida två gånger i veckan och tyckte att det var rimligt. Jag håller verkligen med TinyWiny, det är en risk att sätta upp någon annan på ens häst och då är jag hellre utan medryttare än att låta de rida runt gratis.
 
Jag har ingen förståelse för varför vissa tycker att andra ska sponsra deras intressen :confused: Hur tänker man då? Betala vad det kostar eller låt bli känner jag rent spontant. Försöker de här människorna pruta på allt annat i livet också eller är det enbart på just ridningen?

Och jag får betalt för att sköta om en häst jag får rida hur mycket jag vill...
Ibland kanske man inte ska stirra sig blind på vad som funkar just för en själv, utan tänka på att människor har olika förutsättningar? Ser inga fel med att du inte vill sponsra någons intresse och inte vill ha en medryttare som inte betalar den faktiska kostnaden, men att tycka att en väg är den enda rätta och ska funka för alla känns lite trångsynt? :confused:
 
Och jag får betalt för att sköta om en häst jag får rida hur mycket jag vill...
Ibland kanske man inte ska stirra sig blind på vad som funkar just för en själv, utan tänka på att människor har olika förutsättningar? Ser inga fel med att du inte vill sponsra någons intresse och inte vill ha en medryttare som inte betalar den faktiska kostnaden, men att tycka att en väg är den enda rätta och ska funka för alla känns lite trångsynt? :confused:

Vem har sagt att en väg är den enda rätta och ska fungera för alla? Jag skriver givetvis ur mitt perspektiv, jag kan väl knappast skriva ur någon annans? Vill någon vara medryttare på mina hästar så får de betala endel av vad det kostar, dvs de får betala det hästen kostar utöver vad stall, hagar, el, vatten osv. kostar.
 
När jag hade medryttare så tog jag stallhyran + skoningen, slog ut per månad, delade på 31 och fick fram vad det kostade per dag. Vilket var 100 kr. Fast det här var 1997. Det var vad medryttaren fick betala.

Det som ingick att göra var sköta hästen, rida och blanda till kraftfoderbyttor till nästa dag.Hästen stod på fullskötsel så inget tungt stallarbete. Inget ridhus, men en belyst paddock. Fantastisk ridterräng. Hästen var en bussig kallblodsdam, så ingen attraktiv häst så. Utan det vi sökte var någon som ville rida uteritter på en 110% säker och bussig dam.

Värt det eller ej kan ju bara en potentiell medryttare bestämma. Jag hade flera som backade för de tyckte det var för dyrt, men hittade den perfekta medryttaren, som tyckte det var värt varenda krona och mer därtill.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 862
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 243
Senast: Ajda
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 338
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp