Problem med två hyresgäster

Sv: Problem med två hyresgäster

Jag skulle aldrig i mitt liv släppa in människor i mitt stall utan att ha goda (mycket goda) referenser på dem...

Men om du nu har fått höra så mycket skit om människorna, varför tog du in dem? Om du har hört det i efterhand - frågade du inte runt INNAN du tog in dem i stallet? Då hade du lätt kunnat undvika detta scenario.

Menar du på fullt allvar att du tagit in dem i stallet om du fått höra FÖRE inflyttningen vad du fått höra om dem nu?!


Öh? Nej? Skulle inte tro det.

Emelie är inte min granne. Hon är min föredetta klasskompis från gymnasiet. Hon bor däremot granne med dom som har hästarna inhyrda hos mig.

Ärligt talat, du kan väl inte kollat upp dem SÅ himla noga om du inte kontaktat de du har i ditt nätverk?! Det bara stinker skumt när de berättar att de fått flytta snabbt och snabbt behöver ny stallplats - då om någon gång blir jag misstänksam!
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Det vill säga att jag hade rätt då. Jag hyr aldrig med avtal på någon service enbart stall plats. All service gör jag upp utan kontrakt/kollektivt dvs retentionsrätten fungerar inte. Bra då vet jag att jag hade rätt.:bow::D

Varför då ? För att du planerat att blåsa dom på hyrorna?
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Ärligt talat, du kan väl inte kollat upp dem SÅ himla noga om du inte kontaktat de du har i ditt nätverk?! Det bara stinker skumt när de berättar att de fått flytta snabbt och snabbt behöver ny stallplats - då om någon gång blir jag misstänksam!


Eftersom det var en akutgrej så är det väl inte så konstigt om hon inte pratade med mig först? Det var inte förän efter ett litet tag hon ens visste att det var mina grannar.

Vad gäller den snabba flytten är det inte alltid hos hyresgästen problemet ligger, det måste du ju förstå(?). Jag kan garantera att hon hade kollat upp dom mycket bättre om det inte vore så snabba bud som det var. Är man ung med ett nystartat företag gör dessutom alla missar och denna gången var det hennes goda hjärta och vilja att hjälpa som ställde till det. En klar läxa inför framtiden.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Man blir som sagt vis av erfarenheter, och man tror gott om folk tills motsatsen bevisas...mina hyresgäster hade en hel del betalningsanmärkningar och jag påtalade detta och alla var överens om att det aldrig skulle hända i mitt stall....Tjena...folk är falska och aldrig att jag litar på nån mer, jag skulle vara schysst och vad fick man för det ?
Jag har varit snäll, generös o naiv för sista gången , och jag har fått lära mig att det folk säger gäller inte.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Man KOLLAR upp det. Är det en akut grej, kollar man desto mer. Det är sällan man får akuta situationer av det här slaget om inte stallet brunnit ner, och det hade nog de flesta hört om.

Den enda gången jag IRL hört om de här situationerna är när strulputtar står på backen efter att ha struntat i betalning och misskött sig.

Som sagt; verkar det skumt är det med största sannolikhet skumt. Ett par samtal till de man känner i närheten av deras förra ställe brukar ge rätt mycket - och det har man väl tid med?
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Men alla är inte misstänksamma, spec inte om man aldrig varit med om det innan. Nästa gång lär hon kolla upp ordentligt. Varför sitta här o skälla på nåt som redan är gjort?? Vem skulle ta emot idioter om man visste det i förväg ?
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Jag skäller inte, jag ifrågasätter hur intresserad TS verkligen var att ta reda på vilka människor hon fick in i stallet. Att lättvindigt säga ja, och tycka man är snäll är en sak, men är det verkligen värt det?`

Som ung fick jag lära mig att det inte gick att lura någon som inte vill tro på det som sägs. Och det är helt sant. Frågan är vad jag väljer att vara.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

nä, fast man kanske inte utgår från att folk är falska, men jag gör det numera....tyvärr måste jag säga.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Jag kan faktsikt inte annat än att hålla med Martha. Alla är inte misstänksamma av naturen utan vill bara hjälpa och det är den sortens person TS är. Huvudsaken är att hon lärt sig av sitt misstag och inte gör om samma misstag en gång till.

Vi är alla olika och att helt döma någon annan utefter ens egna personlighet och erfarenheter är helt fel.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Jag utgår inte från att folk är falska, jag kontrollerar deras historia. Det är stor skillnad.

Vill man driva företag tycker jag man är skyldig att göra det på ett proffsigt sätt, och det är ju bl a att kontrollera och säkerställa att man kan överblicka de ekonomiska effekterna av de beslut man fattar och de affärer man ger sig in. Något annat kan väl inte anses affärsmässigt? Det kan hända mycket på vägen ändå, så det är väl högintressant att kontrollera det man kan?
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Fast det är en stor skillnad på en nyvuxen med ett nystartat företag och en äldre med erfarenhet av just företagande osv.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

det beror kanske på vad det är för företag också, en jordbruksfastighet är ju helt annorlunda mot ett IT företag t ex...
Visst ska man kolla upp folk, men som sagt så lär man ju sig av erfarenheter, ingen är ju fullfjättrad från födseln.
Jag är / ha varit naiv o trott på mänskligheten trots jag är relativt "tuff" som person...men det har jag fått sluta med när det dyker upp fula trynen den ena efter den andra. Nu litar jag inte på nån förrän dom bevisa motsatsen, synd om de som är normala.
Kolla upp kan man göra men det garanterar inte att man inte blir blåst, folk kan hyra i dotterns, pojvännens eller förälderns namn...
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Varför då ? För att du planerat att blåsa dom på hyrorna?

Skulle inte falla mig in det minsta men jag understryker min rätt att flytta mina hästar o avsätt om fakturan är betald för den månaden eller ej.
Denna person som yttrade sig högljut om sin rätt att hålla hästarna fick polisen på sig då han "vägrade" släppa in mig i stallet för att hämta mina hästar. Så jag och polisen hade rätt inte alla de som babblade emot mig här på buke.

Och varför tror du att jag skulle blåsa någon på hyran?
Vi har våra "duster" om olika saker men ibland undrar jag hur du tänker. Vi brukar ju komma överens till slut iaf ;) :p
 
Sv: Problem med två hyresgäster

jag vill veta om de kom och vad som hande.....

En polis kom ut till gården (ligger ca 5 minuter från centrum i en liten skit stad i Sverige) och talade om för stallägaren att han inte hade någon rätt att hålla hästarna kvar på gården. Mannen började skrika och gapa om det ena med det tredje men vågade inget annat än att låta mig lasta mina hästar och åka därifrån. Annars hade det nog blivit fysiskt bråk då jag inte skyr några medel när det gäller mina hästar.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

lol jag menade forstas vad som hande hos Stenmagi i gar nar de kom och hamtade hastarna. OM de kom efter allt tjafs... men tack i alla fall.. lol..
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Du råkade svara på Civl Actions knapp, därav svaret;)

kl.
TS har gått och blivit banned så här blir det nog inget svar på ett tag..
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Du råkade svara på Civl Actions knapp, därav svaret;)

kl.
TS har gått och blivit banned så här blir det nog inget svar på ett tag..

ok sa det inte blir missforstand igen, jag citerar den jag vill svara..

Hur gar man och blir banned? det ar en ny for mig.. och jag hoppas allt gick bra for henne... vet du ngt fraga om du far skriva....
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Kan du inte ringa länssyrelsen och prata med någon som har hand om djurskydd? Det här är ju vanvård från ägarnas sida.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: linlar1
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
975
Senast: Andromedae
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 927
Senast: bobbbo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 108
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp