Bukefalos 28 år!

Provrörsbefruktning

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mummlan

Jag har följt detta barnforum med stort intresse under en lång tid
men detta är mitt första inlägg - då jag först nu känner mig lite mer "delaktig" !

Vi har ÄNTLIGEN börjat med vår provrörsbefruktning, det känns jätte spännande och även lite skrämmande - har ju väntat så länge och nu känns det konstigt att det faktiskt händer. Ja, det är ju förstås en bit kvar, men äntligen gör man ngt.

Ser inte framemot alla sprutor och framför allt inte äggplockningen, men om allt går som det ska så får vi ett junibarn och det kan inte vara mer efterlängtat :love:

Det är lite komiskt att efter tre år då man varje månad hoppats på att den där jäkla mensen INTE ska komma, så sitter jag nu och bara väntar på att den SKA komma så att jag får börja ta sprutor varje dag! :rofl: Eller rättare sagt maken ska få ge mig sprutor - han måste ju oxå jobba lite :cool: :angel:

Det är bara ngr. få som vet att vi håller på och jag orkar inte berätta för "alla" att det är p.g. - tänk om det inte blir ngt. Så därför känns det skönt att få "skrika" ut det på forumet :bump:

Mummlan
 
Sv: Provrörsbefruktning

Åh vad roligt för er, lycka till!

Jag och min man ska också snart börja med provbefruktning, 1 november har vi inledningsmötet :bump:

Då måste vi följas åt!!!
 
Sv: Provrörsbefruktning

Lycka till!!!!Räkna med att du kan bli VÄÄLDIGT attraherad av allt av manligt kön när du börjar med hormonsprutorna. Min sambo fick nästan ta semester :angel:
 
Sv: Provrörsbefruktning

Så spännande, även om det känns jobbigt så är de värt det.
Håller tummarna att allt ska gå bra.
 
Sv: Provrörsbefruktning

Tack så mycket!! :)

Hihihi då får vi boka in semester när jag börjar med sprutorna :rofl:

M
 
Sv: Provrörsbefruktning

Oj! Kan det bli så?

Jag har bara hört om gråtattacker och att man kan vilja mörda sin man.

Jag kanske är i riskzonen? I varje fall blir jag snarare pilsk än ilsk dagarna före mens.

Jag har också recept på hormonsprutor hemma.

Som ni kan läsa i tråden om spermadonation handlar det för min del om att eventuellt prova donatorinsemination i Danmark. Min sambo vill, men jag har inte bestämt mig än. Främst av etiska skäl.

Känns skönt att veta att vi är fler som i så fall kan stötta varandra när hormonstormarna viner.
 
Sv: Provrörsbefruktning

Balsamin skrev:
Oj! Kan det bli så?

Jajamen, det är nog inte ovanligt. Under min spraytid var jag aningen
labil, fast jag tyckte förstås att det var alla andra som var ovanligt tröga :angel: Nåja, när min sambo påpekade humörsvängningarna för
sköterskan på kliniken så sa hon: Vänta bara får du se, det blir bättre när hon börjar med sprutorna. Och så log hon sött!
Man producerar ju ett o annat ägg som fullkomligt tigger om befruktning :rofl:
 
Sv: Provrörsbefruktning

Grattis! Helt underbart roligt för er. Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen. :)
 
Sv: Provrörsbefruktning

Vad roligt! jag VET hur det känns efter två försök, jobbigt, mycket ängsligt, jag försökte ha inställningen att det nog skulle misslyckas, då jag blivit nog besviken alla gånger mensen kom, innan vi tog kontakt med IVF kliniken. Jag fick vara gravid i 8 veckor(första försöket)fick sedan missfall :cry: :cry: Men..... sedan fick jag två :banana: underbara barn :love: Erik o Lina :love: , idag är dom tre år. PS vi blev sedan gravida SJÄLVA då tvillingarna var 8 mån :crazy: :D :rofl: :love: Ida :bow:
 
Sv: Provrörsbefruktning

fotis skrev:
Lycka till!!!!Räkna med att du kan bli VÄÄLDIGT attraherad av allt av manligt kön när du börjar med hormonsprutorna. Min sambo fick nästan ta semester :angel:

Hoppsan, det sa de inget om! ;) Jag tog min första spruta idag (ska donera ägg), då är det bara att invänta effekten! :D
 
Sv: Provrörsbefruktning

Trissa skrev:
Hoppsan, det sa de inget om! ;) Jag tog min första spruta idag (ska donera ägg), då är det bara att invänta effekten! :D
Ja, ha riktigt trevliga ca 10 dgr ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 567
Senast: Eurydome
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Jag är på en efterlängtad solresa med goda vänner. Är i (för)klimakteriet och har normalt lite opålitliga och rikliga blödningar. Min...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 479
Senast: Kivina
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
874
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp