Rally-folk! (del 2)

Hoppar in i tråden då vi har tävlingsdebuterat!
Dubbla klasser blev det med 77 p i första starten och 66 p i andra, tyvärr en -10 i andra starten pga lite väl ivrig hund som bjöd på en felövning. :D
Men jag är jättenöjd med vår debut, attityden hos hunden kunde inte ha varit bättre och känslan vi hade innan vi gick in på planen var kanon, trodde jag skulle vara nervös men det kändes verkligen bara kul. :love:
 
Jag har anmält till 4 fortsättnings-starter. Är hemskt sugen på en med tre starter också men det kändes långt att åka själv. Och det kanske går katastrof på de redan planerade starterna..hm.
 
Ikväll börjar kursen för mig och Reka i fortsättningsklassen. Kanske jag kan lära mig hur ja ska få henne att behålla fokus på mig så att vi kan tävla i nybörjarklass senare i höst eller till våren.
 
Vi har inte kommit till start ännu eftersom jag fått förhinder flera gånger nu, men nu är vi i alla fall anmälda till nybörjarklass på Uppsala BK den 8 oktober (alltså hemmaklubben även om vi faktiskt aldrig har varit där :rofl:. Har gått kurs på annat håll). Har även anmält oss till fortsättningskurs i november, också det på UBK :).
 
Någon mer som ska till UBK helgen 7-8/10? Misstänker att jag inte blir ensam bukemänniska där iom att de kör samtliga klasser. Vi är ju några stycken som håller till i trakterna ovanför Stockholm :D
 
Någon mer som ska till UBK helgen 7-8/10? Misstänker att jag inte blir ensam bukemänniska där iom att de kör samtliga klasser. Vi är ju några stycken som håller till i trakterna ovanför Stockholm :D
Jag skulle lätt ha åkt dit, om de haft nybörjar- och fortsättningsklass samma dag... Att åka från mig till Uppsala två dagar i rad känns inte lockande även om det egentligen inte är så långt. Är inte heller helt förtjust i att de kör det så att man måste vara där hela dagen om man ska göra dubbla starter. Bättre när de fixar så att man kan vara där halvdag.

Vi satsar på Bro-Håbo istället, den 22a. Då kommer även Aysu få tävla :D
 
Jag skulle lätt ha åkt dit, om de haft nybörjar- och fortsättningsklass samma dag... Att åka från mig till Uppsala två dagar i rad känns inte lockande även om det egentligen inte är så långt. Är inte heller helt förtjust i att de kör det så att man måste vara där hela dagen om man ska göra dubbla starter. Bättre när de fixar så att man kan vara där halvdag.

Vi satsar på Bro-Håbo istället, den 22a. Då kommer även Aysu få tävla :D

Förstår dig... :) Bro-Håbo hade jag gärna åkt till jag med, är tyvärr svårt att ta sig dit med buss bara.
 
Jag tyckte att det gick så dåligt att det kanske skulle bli typ 40p men det blev kvalificerande i vår första fortsättningsstart :banana: trots att jag glömde väskan hemma med leksak och korv..

Två starter i avancerad idag resulterade i uppflytt till mästarklass!:banana: 90 poäng på första och en fjärdeplats. 92 poäng på andra och en delad förstaplats! :up: Nu tar vi rallypaus!

Stort grattis till er båda! :D :D
 
Tack! Vette tusan om man vågar ge sig på mästarklassen :nailbiting: Får bli nästa år isåfall!
Klart du ska våga! :D Kanske du kan hitta någon träningstävling/inoff eller liknande att testa på? Med tanke på hur otroligt fina poäng ni fick idag så lär det ju gå utmärkt även i mästarklass bara du tränar inför det :)
 
Klart du ska våga! :D Kanske du kan hitta någon träningstävling/inoff eller liknande att testa på? Med tanke på hur otroligt fina poäng ni fick idag så lär det ju gå utmärkt även i mästarklass bara du tränar inför det :)

Åkt och tränat två ggr hos en som har banor tävlingslikt. Sjukt jobbigt då det är 3-4 skyltar brevid varandra då det är allt från nybörjare till mästarklass på samma bana. Man få fokusera mer där än på tävling :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 143
Senast: Stergo
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 165
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp