Rally-folk! (del 2)

Nej nu får de vara slut på fortsättningsklassen. Startade idag med 94 poäng och nu har vi gjort typ 8 starter i F-klass där alla legat på 90+ förutom en som hamna på 87. Dags för avancerad? :nailbiting:

Surt idag när vi fick -5 på nos i frestelsen och jag tyckte inte ens att han var på den... :cautious::p
 
Nej nu får de vara slut på fortsättningsklassen. Startade idag med 94 poäng och nu har vi gjort typ 8 starter i F-klass där alla legat på 90+ förutom en som hamna på 87. Dags för avancerad? :nailbiting:

Surt idag när vi fick -5 på nos i frestelsen och jag tyckte inte ens att han var på den... :cautious::p
Jag fick felÖ (ligger) på skylten ligg. Han låg. En gång. På kommando. Vettefan vad han fick fel för :rofl: Men surt var det för annars hade han varit klar i nkl tidigare.
 
Jag fick felÖ (ligger) på skylten ligg. Han låg. En gång. På kommando. Vettefan vad han fick fel för :rofl: Men surt var det för annars hade han varit klar i nkl tidigare.

Fy va tråkigt. Domarna är ju bara människor och fel sker, men det är tråkigt när det kostar pallplats eller uppflytt :cautious::p
 
Idag blev det 91 p och en 2a placering! Första gången nån av mina hundar blir placerade i rally! :D Yey! :banana:
21762176_1570132856381234_86898831016182155_n.jpg
 
Ultima debuterade i fortsättningsklass idag, 46 poäng... Det gick väl sådär... I o för sig bättre än debuten i nybörjarklass för ungefär 1,5 år och 12 starter sedan då det blev 32 poäng...
21752725_10155144033954200_8206781696383674887_o.jpg
 
Märkte alldeles nyligen att det även är kval till Agria rallylydnadscup på tävlingen vi ska på. Tänker att det skadar ju inte att anmäla oss även till det... Blir t.o.m. lite sugen på att åka "hem" till Karlstad och starta nybörjarklass där också i slutet på oktober eftersom även den tävlingen har kval till cupen. :)
 
t0B9JzO.jpg

L2wTrHr.jpg

Vi har tävlat idag! Förhoppningen var ett kvalificerande så att han skulle ta RLD F. Det gjorde han i första starten då han fick 82 poäng.
I andra starten var han helt fantastisk! Och det betalade sig, vi fick 98 poäng och vann klassen!! Bästa gullet :love:
Vi debuterade den 14/9 och nu får vi starta avancerad, så sjukt konstigt det känns! Men bra! :D Nu blir det träning i vinter :banana:
 
t0B9JzO.jpg

L2wTrHr.jpg

Vi har tävlat idag! Förhoppningen var ett kvalificerande så att han skulle ta RLD F. Det gjorde han i första starten då han fick 82 poäng.
I andra starten var han helt fantastisk! Och det betalade sig, vi fick 98 poäng och vann klassen!! Bästa gullet :love:
Vi debuterade den 14/9 och nu får vi starta avancerad, så sjukt konstigt det känns! Men bra! :D Nu blir det träning i vinter :banana:
Grattis! :bump:

Hoppas min lilla blir lika duktig som din! :D
 
Det verkar som om vi utan problem får starta på den inofficiella rallytävlingen, och Aysu får tävla både nybörjarklass och fortsättningsklass :D Hon går ju i fortsättningsklass normalt sett, men fungerar bäst när det är dubbla starter och jag tänker att det kan vara bra att mjukstarta med en kort, lättare bana när det var så länge sedan sista tävlingen. Finns vissa fördelar med inofficiellt :p
 
Började en fortsättningskurs i går och det gick så jäkla bra så jag är helt chockad.
Vi har ju liksom inte tränat ett enda dugg sen nybörjarkursen i januari :o.
Gick till och med göra tempoökning utan att monster gick i taket. Helt facinerande.

Att sen pälsmonster gjorde skäl för namnet när han fick syn på den andra hanhunden på kursen :cool:. En lejonklippt pudel/portugis-blandning .
Å andra sidan kan jag inte klandra honom, det såg inte riktigt klokt ut :rofl:
 
Tips på bakdelskontrollsövningar? Inte pall, den vet jag om :) Vovve är inte riktigt medveten om bakdelen..underlättar nog inför att lära in backa tänkte jag :D
 
Tips på bakdelskontrollsövningar? Inte pall, den vet jag om :) Vovve är inte riktigt medveten om bakdelen..underlättar nog inför att lära in backa tänkte jag :D

Backa upp på saker, börja lågt med typ en bok eller något och öka sedan. Brukar backa Betty upp för trappor :) Jag har henne framför mig när vi backar över saker, tränade det innan hon kunde backa i fotposition.

Generellt sätt gör jag mycket saker i backande för att öka bakdelskontrollen. Men kan han inte backa än är det ju svårt.

Sidvärts kan du jobba också :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 143
Senast: Stergo
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 167
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp