Resa/flyga för första gången, hjälp!

Hur gör man? Hur går det till på flygplatsen? Hur går det till på flyget?
Mitt råd är att slappna av och släpp på kontrollbehovet. Du reser med två stycken andra som antagligen är vana resenärer. Häng med på vad de gör.

Du kommer komma till flygplatsen och antingen checkar ni in där eller så har ni checkat in innan. Checka absolut inte in själv, utan att prata med dina medresenärer, för ofta får du välja säte när ni checkar in och du vill ju sitta bredvid de andra på flyget så det är bättre att ni checkar in ihop.

Efter att ni checkat in så ska ni gå igenom säkerhetskontrollen. Det har flera förklarat hur det går till. Efter det går man till sin gate där planet står och man får gå på planet till slut. Vilken gate man ska till står på tv-skärmar, precis som på tågstation typ.

Oftast har man gott om tid på flygplatsen så man hinner strosa lite i taxfreen, dricka en kopp kaffe, etc.

Skit i att tänka för mycket. Du reser ju med andra som är vana att resa. Och allting ordnar sig. Ta med dig din packning, passet och kort/pengar. Resten löser sig!
 
Vad konstigt jag har aldrig haft problem de har bara dragit mitt debetkort när jag kommit och aldrig efterfrågat kreditkort specifikt och sen har jag fått rummet. Jag har haft förbetalt rum vid de tillfällena. Men det kanske är olika i olika länder, detta har varit i Sverige.

Jag har varit i Tyskland och inte haft nåt problem med att de velat ha ett kreditkort. Mitt vanliga kort (utan kredit) har funkat utmärkt. Jobbresor.
 
10 000 tack till er!! :love:

Imorgon ska jag kolla m min chef så att allt är ordnat med allt biljetter, hotell, hur vi gör med incheckning m.m
Jag ver iaf att vi ska samlas upp på jobbet och åka tillsammans till Arlanda så det känns bra :up:.

Passet är klart och ska hämtas ut :up:.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 556
Senast: Paddington
·
Äldre Hjälp en newbie :p På söndag ska jag flyga ensam från frösön till Landvetter. .. Jag har aldrig i mitt liv flugit inrikes och vid de...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 876
Senast: Piek
·
Äldre I september ska vår vän gifta sig i Taipei, så vi måste självklart resa dit :) Och eftersom vi typ aldrig reser så tänkte vi passa på...
Svar
10
· Visningar
871
Senast: ASKAPLASKA
·
Kropp & Själ Seabaz flyttar till Australien. I can and I will. End of story! Efter att jag tog bort min älskade Vit i början på juni i år så har ju...
2
Svar
31
· Visningar
3 044
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp