Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag med! Det var helt fantastiskt!
Jag kör en intensiv bearbetning för att övertyga sambon om att vi ska dit och vandra.
Jag googlade resor tillbaka dit på bussen på väg hem från flyget.

Det var sanslöst vackert uppe i bergen...finns inga ord. Vart du än vänder dig var det bäckar och böljande skog sedan plötsligt illröda stenklippor, en halvdag senare dramatiska glaciärmassiv som övergick i grässlätter... Det tog liksom aldrig slut. Som då-och-då-fjällvandrare har jag ändå upplevt snabba temperaturväxlingar men att kastas mellan sol +20 grader till hagelstorm bara för att vi rider mellan två dalgångar, det var rätt tufft!
 
Restips till december 2018 önskas, tänkte undkomma julfirandet.. En vuxen och 2 barn, 7 resp 4 år gamla utgör sällskapet och vi kan vara borta upp till 2 veckor.
 
Restips till december 2018 önskas, tänkte undkomma julfirandet.. En vuxen och 2 barn, 7 resp 4 år gamla utgör sällskapet och vi kan vara borta upp till 2 veckor.
Ute efter något speciellt? Vill ni ha vinter och snö, sol, värme och bad, storstad, fin natur..? Baserat på det du skrivit är ju precis allt potentiella resmål, svårt att ge tips då. :)
 
Jag har precis bokat min biljett och beställt visum till Vietnam. Åker till Ho Chi Minh then 1:a Februari och har inte bokat en biljett tillbaka än. Men jag borde kunna ta mig till Hanoi på 22 dagar :) Vi vara i Da Nang i en vecka i mitten då jag har en vän där och besöka Hue då det tydligen finns slott och grejer där (en Vietnamesisk kollega var på besök igår :angel: ). En annan väns hälsning "förberedd dig på att bli tjock" :rofl:

Har inte bokat åter biljett än för att jag väntar på en kollega, vi ska till Sumatra (jag i två veckor) den 23:e Februari men jag vet inte flygplats jag ska till :rofl: Han ska träffa någon orangutang kollega, jag vill bara kolla på grodor (eller mest lyssna - behöver lära mig grodorna där för att kunna hjälpa en annan kollega med analys så jag åker på semester i två veckor och strosar runt i regnskogarna helt enkelt :D).
 
:rofl:

Räknade ut att jag skulle behöva jobba 50 %... Alltså heltid sex månader/år så jag kan ha semester i totalt sex månader. Synd bara att lönen inte stannar kvar på heltid. :angel:
Inte semestern heller, väl? Jobbar man halvtid tjänar man bara in halv semester.

mvh 17 obetalda semesterdagar i Grekland i år pga sjukskrivning och allmän klantighet
 
Äsch vad surt! Men: Grekland :love:.
Ja, det var surt som fan. Mitt livs dyraste resor. :meh:

Först hade jag förlorat 10 betalda semesterdagar pga sjukskrivning. Tänkte inte på det när jag la semestern. Tänkte inte heller på att räkna hur många dagar jag tog, utan la istället ut semestern helt efter flyg- och båttidtabeller. :banghead: Och det blev hela 7 dagar till. :o Så jag hade 37 dagars semester varav 17 var obetalda.

Nån som vill ha tjänsten som personlig assistent här?
 
Inte semestern heller, väl? Jobbar man halvtid tjänar man bara in halv semester.

mvh 17 obetalda semesterdagar i Grekland i år pga sjukskrivning och allmän klantighet

Fast jobbar jag halvtid behöver jag ju ingen semester. ;) Alltså i mitt exempel, där jag jobbar heltid vissa månader och inte alls andra månader.

Men surt att du åkte på obetalda dagar. :(
 
Jag! Så åker vi till Grekland tillsammans :D.
Då kan du åka i jobbet på @mandalaki s bekostnad:idea:.

KL
Själv ska jag åka på superbudgetsemester på söndag. Om jag vetat när jag köpte biljetten i september att jag skulle hamna hos tandläkaren och att det skulle kosta 11000 hade jag inte gjort det. Och framför allt inte beslutat mig för att vara borta ända till 19/1. Men nu är det som det är och jag vill inte stanna hemma, så jag har köpt en resevattenkokare och ser för mig hur frukost och lunch kan lagas på rummet.:laugh:
 
Själv ska jag åka på superbudgetsemester på söndag. Om jag vetat när jag köpte biljetten i september att jag skulle hamna hos tandläkaren och att det skulle kosta 11000 hade jag inte gjort det. Och framför allt inte beslutat mig för att vara borta ända till 19/1. Men nu är det som det är och jag vill inte stanna hemma, så jag har köpt en resevattenkokare och ser för mig hur frukost och lunch kan lagas på rummet.:laugh:

:laugh::up:

Har de varit och rotat i käften på en för elvatusen så förtjänar man sannerligen några veckors resa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 273
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 393
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 037
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 892
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp