Bukefalos 28 år!

Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att flygbiljetter är billigare vissa dagar, tider och en viss längd innan själva resan, finns det någon sanning i det tror ni? När i så fall ska den optimala tidpunkten vara? :) någon som sitter inne på ett superiors?

Jag har hört tisdag förmiddagar 6 veckor innan avresa, men har ingen aning om ifall det ligger något i det eller inte.
 
@niardasp Vissa säger att två månader innan ska vara bra prismässigt men hur sant det är vet jag inte.

Det enda jag alltid ser till att göra är att surfa incognito - priserna anpassas verkligen efter hur många sökningar man gjort. I övrigt brukar jag alltid boka så tidigt som möjligt.
 
@niardasp
Det enda jag alltid ser till att göra är att surfa incognito - priserna anpassas verkligen efter hur många sökningar man gjort. I övrigt brukar jag alltid boka så tidigt som möjligt.
Det gör jag med!

Glömde av incognito imorse och kollade priser genom telefonen - 5 minuter senare när jag loggade in på Facebook var hela mitt flöde fyllt med reklam för den destination jag hade sökt på.
 
Det gör jag med!

Glömde av incognito imorse och kollade priser genom telefonen - 5 minuter senare när jag loggade in på Facebook var hela mitt flöde fyllt med reklam för den destination jag hade sökt på.
Incignito eller boka med en annan enhet än vad man kollat biljetter med innan. Har man inte den möjligheten/glömmer bort så går det att rensa cookies också som lösning. :)
 
Det visade sig att jag inte hade någon lavemangsdag. Jag är här för kort tid för det. :(
Attans otur! :angel: (:bow:)
För övrigt verkar behandlingarna faktiskt ge bra resultat. :) För det första är huden helt fantastisk mjuk och verkar dessutom ha dragit ihop sig. Mindre valkar, m a o. ;) Jag tror jag redan gått ner lite i vikt dessutom. :) Näsdropparna man får i näsan gjorde att jag känner mig fullständigt klar långt bak i bihåorna.
Och det konstigaste av allt är faktiskt att jag känner mig mer klartänkt och kommer ihåg saker jag inte tänkt på på många år. Hur skumt som helst. :cautious:

Har i alla fall pratat med en belgisk tjej idag, fransktalande sådan, dvs vi pratade engelska med varandra. ;) Vi har i alla fall stämt träff imorgon för att åka till den närbelägna staden Kovalam tillsammans.

Idag har jag tagit det lugnt och bokstavligt talat legat i hängmattan under kokospalmerna och sträckläst en bok. Hur bra som helst med andra ord. :love:
Fortsätter med att indien-bomba er. :up:
Idag var vi på shoppingtur till Kovalam. Var hur kul som helst. Sjukt intensivt, går knappt att beskriva. Indien är liksom allt på samma gång. Flashiga byggnader bredvid ruckel och sophögar. Affärer och små stånd överallt. Massor med människor, färgglada kvinnor i saris och män som har byxor som ser ut som en jätteblöja. En del är barfota men de flesta har låga sandaler på fötterna. Folk lever och bor mitt myllret trots att det råder totalt kaos omkring dem.
Alla kör som dom har världens högsta dödsönskan. :crazy: Massor med mopeder, tuc-tucs, bilar och bussar. Är vägen avstängd så kör man bara i andra körfältet emot körriktningen osv.
Det tutas hela tiden och längs vägen finns det högtalare som det svämmar ut musik från. Det eldas lite varstans på vägen. Alla lukter blandas, det är avgaser, lukt av bränt gummi, sopor, kryddor och blommor och frukt. Luften är som en vägg, fullständigt kompakt och varm och tung av fukt.

Shoppat blev det i alla fall. ;) Jag prutade friskt för både mig och min belgiska kompis. :o ;)
Köpte lite kläder, hudkrämer, en duk och en handgjord skulptur av en häst.

Jag älskar Indien. :love: Det är hur galet som helst. Verkligen kontrasternas land.
 
Fortsätter med att indien-bomba er. :up:
Idag var vi på shoppingtur till Kovalam. Var hur kul som helst. Sjukt intensivt, går knappt att beskriva. Indien är liksom allt på samma gång. Flashiga byggnader bredvid ruckel och sophögar. Affärer och små stånd överallt. Massor med människor, färgglada kvinnor i saris och män som har byxor som ser ut som en jätteblöja. En del är barfota men de flesta har låga sandaler på fötterna. Folk lever och bor mitt myllret trots att det råder totalt kaos omkring dem.
Alla kör som dom har världens högsta dödsönskan. :crazy: Massor med mopeder, tuc-tucs, bilar och bussar. Är vägen avstängd så kör man bara i andra körfältet emot körriktningen osv.
Det tutas hela tiden och längs vägen finns det högtalare som det svämmar ut musik från. Det eldas lite varstans på vägen. Alla lukter blandas, det är avgaser, lukt av bränt gummi, sopor, kryddor och blommor och frukt. Luften är som en vägg, fullständigt kompakt och varm och tung av fukt.

Shoppat blev det i alla fall. ;) Jag prutade friskt för både mig och min belgiska kompis. :o ;)
Köpte lite kläder, hudkrämer, en duk och en handgjord skulptur av en häst.

Jag älskar Indien. :love: Det är hur galet som helst. Verkligen kontrasternas land.

Korna! Jag är helt med på din bild, du har bara glömt korna mitt i alltihop. :D

Jag var dödstrött varje kväll efter alla intryck. Och jag snöt svart eftersom det var så skitigt. Men det var ändå underbart.
 
Korna! Jag är helt med på din bild, du har bara glömt korna mitt i alltihop. :D

Jag var dödstrött varje kväll efter alla intryck. Och jag snöt svart eftersom det var så skitigt. Men det var ändå underbart.
Men, eller hur! :) Nu vågar jag inte snyta mig bara för det. :cautious:

Ja, korna ja. :D Dom är ju med såklart. ;) Och hönsen, hundarna och katterna. :D Såg en hund med ett halvt öra på stranden idag. :crazy:
Här där jag bor står det en ko ensam, fastbunden någon slags hage på vägen ner mot stranden. :( It makes no sense, liksom. :confused:
Dessutom så undrar jag vad det är med mig och katter. ;) Som några av er vet så har jag ju som fd kattskeptiker numera blivit kattägd av två slynglar till katter. ;) Hur det gick till fattar jag fortfarande inte. :cautious:
Nåväl, när jag kom ”hem” till mitt semesterhus hör i Kerala häromdagen så låg en katt utanför och väntade på mig och jamade glatt. När jag sen gick in så stod den utanför och jamade och vill in. Skulle jag inte haft min rabiesnoja :cautious: så hade jag klappat katten och låtit den komma in. :o Den var hur söt som helst. :love: Gröna ögon, kort vit plus med bruna fläckar och lite svart här och där.
 
Det hade kanske varit roligare men sällskap men det gick väldigt bra att resa själv också. Dels är britterna ett väldigt pratglatt folk och så jag hade ofta med mig en bok eller lyssnade på något. Nu kan man ju surfa runt på mobilen också :) tvingade mig själv att gå ut och äta själv vilket kändes lite konstigt första gången men sen kom jag över det. Gick till och med på bio en kväll! :p
I York bodde jag på ett supergulligt pittoreskt bed and breakfast som ägdes av ett jättetrevligt par. Det var ett hus i viktoriansk stil med härliga blomtapeter och blommönstrade sängkläder, sherry på rummet och en öppen spis. Minns tyvärr inte namnet!

Var aldrig rädd för att gå hem på kvällen men det går ju alltid att ta taxi ifall man känner sig osäker.

Tycker absolut att du ska våga åka själv! Jag växte lite som människa när jag gjorde det, just för att jag bara hade mig själv och liksom fick tvinga mig att komma ut ur min comfort zone. Dessutom blir man liksom rent naturligt mer tvingad att interagera med främmande människor.
Det låter toppen! Härligt att höra det gick så bra resa själv, även om jag vet det är många som gör det så känns tanken lite nervös. Men som du skriver så det är ju bra att ta sig ur sin comfort zone och tanken på att göra precis vad jag vill är ju himla härlig :D Har bestämt mig för att fråga en bekant med liknande intressen om han vill hänga med, annars åker jag själv :nailbiting: :D Nu gäller det bara att fundera ut vart jag vill åka! Tack att du berättade så mycket :)
 
Men, eller hur! :) Nu vågar jag inte snyta mig bara för det. :cautious:

Ja, korna ja. :D Dom är ju med såklart. ;) Och hönsen, hundarna och katterna. :D Såg en hund med ett halvt öra på stranden idag. :crazy:
Här där jag bor står det en ko ensam, fastbunden någon slags hage på vägen ner mot stranden. :( It makes no sense, liksom. :confused:
Dessutom så undrar jag vad det är med mig och katter. ;) Som några av er vet så har jag ju som fd kattskeptiker numera blivit kattägd av två slynglar till katter. ;) Hur det gick till fattar jag fortfarande inte. :cautious:
Nåväl, när jag kom ”hem” till mitt semesterhus hör i Kerala häromdagen så låg en katt utanför och väntade på mig och jamade glatt. När jag sen gick in så stod den utanför och jamade och vill in. Skulle jag inte haft min rabiesnoja :cautious: så hade jag klappat katten och låtit den komma in. :o Den var hur söt som helst. :love: Gröna ögon, kort vit plus med bruna fläckar och lite svart här och där.
Nu lämnar jag Indien tidigt imorgon bitti.
Har haft en underbar semester här. Köpte lite tyger Trivandrum och lät en skräddare sy upp två klänningar och en kjol till mig. Är supernöjd. :) Den ena är en ganska komplicerad design i siden som kostade bara en bråkdel av vad det skulle kosta i Sverige. Kan verkligen rekommendera det till alla som reser till Indien.
Och så en bild. Utsikten från mitt hus. :love:
 

Bifogade filer

  • 9D1F1641-D0DB-4F17-9E52-C32383404DD5.jpeg
    9D1F1641-D0DB-4F17-9E52-C32383404DD5.jpeg
    557,7 KB · Visningar: 101
Är det någon här som har lite Oxford-tips, kanske? Jag ska till London över helgen och hade tänkt göra en avstickare till Oxford, eftersom jag har fått för mig att det är en sådan där genuint mysig liten engelsk by som man måste besöka!
 
Är det någon här som har lite Oxford-tips, kanske? Jag ska till London över helgen och hade tänkt göra en avstickare till Oxford, eftersom jag har fått för mig att det är en sådan där genuint mysig liten engelsk by som man måste besöka!

By och by, Oxford är en stad med kanske 150000 invånare :D Men det är en mysig stad och att bara gå omkring och titta är en bra aktivitet :)
 
Oj! Ja, stad menade jag ju naturligtvis! Så pinsamt :o :laugh:
Tagga mig imorgon så kollar jag med mina föräldrar, pappa har jobbat på college där så vi bodde där typ -88. Allt jag minns är tyvärr bara att det var fritt bad bara typ 1h/vecka och att vi puntade så jag är inte mycket till hjälp :D
 
@Mineur Jag älskar Oxford! Perfekt stad att strosa omkring i. Jag gillar att promenera där, besöka de fina universiteten och att allmänt bara hänga i parkerna. Man kan punta såklart också, om man gillar sånt.

När jag var där senast (hundra år sen) var favvorestaurangen ett ställe som heter Eagle and Child (kallas The bird and the baby av folk), en pub med bra mat och schysst stämning. Var från början stall och pub och sen var det bl.a. Tolkiens favoritpub att hänga på. Så det är mitt tips! :)
 
Ni som använta booking och liknande...
Har bokat via booking, med fri avbokning. (Rom)
Har mailat lite med hotellet och de erbjuder mig nu rabatt om jag bokar direkt via dom istället. Betalar först på plats.
Hotellet har fina recentioner och tjänar iof inga stora summor på detta, men en femhundring ca.

Är detta vanligt? Är ingen van resenär mer än charterresor ;)
 
Ni som använta booking och liknande...
Har bokat via booking, med fri avbokning. (Rom)
Har mailat lite med hotellet och de erbjuder mig nu rabatt om jag bokar direkt via dom istället. Betalar först på plats.
Hotellet har fina recentioner och tjänar iof inga stora summor på detta, men en femhundring ca.

Är detta vanligt? Är ingen van resenär mer än charterresor ;)

Jag bokar i princip alltid direkt via hotellet. Dels för att jag oftast fått bättre pris och dels för att jag gärna slipper mellanhänder.
 
Ni som använta booking och liknande...
Har bokat via booking, med fri avbokning. (Rom)
Har mailat lite med hotellet och de erbjuder mig nu rabatt om jag bokar direkt via dom istället. Betalar först på plats.
Hotellet har fina recentioner och tjänar iof inga stora summor på detta, men en femhundring ca.

Är detta vanligt? Är ingen van resenär mer än charterresor ;)

Det är nog rätt vanligt att hotellet kan pruta om man hänvisar till priset för samma rum på t.ex. Booking. Om jag förstått saken rätt är det inte tillåtet enligt avtalen som Booking m.fl. har med hotellen, men risken att åka på trubbel är väl ganska liten så många hotell tar risken.
Jag bokar alltid direkt via hotellet om jag kan få samma eller bättre pris än via bokningssidor. Hotellen ger gärna bättre rum eller någon liten bonus (t.ex rabattkupong till hotellets restaurang) till sina egna gäster och risken att bli nekad rum lär ska vara mindre vid eventuella överbokningar.
 
Det är nog rätt vanligt att hotellet kan pruta om man hänvisar till priset för samma rum på t.ex. Booking. Om jag förstått saken rätt är det inte tillåtet enligt avtalen som Booking m.fl. har med hotellen, men risken att åka på trubbel är väl ganska liten så många hotell tar risken.
Jag bokar alltid direkt via hotellet om jag kan få samma eller bättre pris än via bokningssidor. Hotellen ger gärna bättre rum eller någon liten bonus (t.ex rabattkupong till hotellets restaurang) till sina egna gäster och risken att bli nekad rum lär ska vara mindre vid eventuella överbokningar.

Ja egentligen är det ju en win win situation ;) Och jag har ju rätt att avboka via booking, och mig personligen spelar det ingen roll då båda alternativen ska betalas på plats, till samma personer liksom ;)
Ja, kan tänka mig att det anses "fult" av hotellet gentemot booking, men jag tror nog booking är medvetna om att det händer och kan nog ta den "smällen"?

Tänkte mest om det var vanligt eller ngt lurt hehe.
Har fått bra känsla av både hotellet och ägarna, och av alla mkt goda recentioner.
 
Jag bokar i princip alltid direkt via hotellet. Dels för att jag oftast fått bättre pris och dels för att jag gärna slipper mellanhänder.

Låter ju logiskt :)
Då detta är första gången jag bokar ngt på egen hand så kändes en mellanhand "säkrare" på ngt vis. Men som sagt, nu har jag ju möjligheten att välja och då jag googlat hotellet mkt sen jag bokade så känns det rätt tryggt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 337
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 474
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 838
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 981
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp