Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja verkligen! Helt otroligt!

På tal om ditt reslängtande du skrev om innan; Jag har ju aldrig varit en person som "reser". Kom nyss hem från tre veckor i Australien och nu vill jag bara resa mer :confused: Fattar inget :rofl:
Ha! Det är precis så det funkar tyvärr ;) :D. Vart är du sugen på att resa mer? :)
 
Ha! Det är precis så det funkar tyvärr ;):D. Vart är du sugen på att resa mer? :)

Åh, jag vet knappt inte? Alltså jag har ju aldrig varit intresserad innan så jag har knappt kollat något. Men har fått för mig att jag vill till Rom? Skottland? Gillar att kolla på gamla byggnader och fin natur. :)
 
Åh, jag vet knappt inte? Alltså jag har ju aldrig varit intresserad innan så jag har knappt kollat något. Men har fått för mig att jag vill till Rom? Skottland? Gillar att kolla på gamla byggnader och fin natur. :)
Både Skottland och Rom låter urfint! Googla på du, du kommer hitta massa spännande platser :).
 
Mexico i månadsskiftet oktober/november för sol och bad. Min spontana tanke var Cancún, men det finns säkert andra orter som är intressanta. Bra flygconnections är ju ett plus så man slipper extra byten. Vad rekommenderar ni?
 
Två veckor i Spanien i augusti. :D
Trodde inte det skulle bli av i år men med flytt av semester så löste det sig! Sugen på att hyra bil och upptäcka lite mer än vi brukar. Brukar mest bli sol & bad, men nu med hela två veckor hinns det ju med en del! :)
 
@Sleepan Kul! Vart ska ni då? :)

Riviera playa (tror jag det heter - man kan tycka att jag borde veta det efter 30 år... :p).
Mitt i mellan Marbella & Fuengirola iaf.
Typ 90% britter och resten svennebananer... Haha.

Mormor & morfar har haft radhus där i 40 år, alltid skönt och mysigt att komma ner dit. Men nu får vi se till att hitta på lite mer grejer den här gången :)
 
@Sleepan Just ja, det var ju där jag trodde att det var :). Det finns ju flera fina ställen att åka till därifrån, som bara är typ två timmar eller nåt bort. Ni kan ju åka till Sevilla (SÅ värt), Granada, Gibraltar, svenskpopulära Nerja och Ronda mm.

Lite oombedda tips från mig :D. Sevilla kommer ju vara rövvarmt i augusti såklart men ååååk ändå säger jag.
 
@Sleepan Just ja, det var ju där jag trodde att det var :). Det finns ju flera fina ställen att åka till därifrån, som bara är typ två timmar eller nåt bort. Ni kan ju åka till Sevilla (SÅ värt), Granada, Gibraltar, svenskpopulära Nerja och Ronda mm.

Lite oombedda tips från mig :D. Sevilla kommer ju vara rövvarmt i augusti såklart men ååååk ändå säger jag.

Ja, Sevilla vore jättekul att åka till! Ronda åkte vi bara förbi/igenom sist vi var där, men skulle gärna göra ett ordentligt stopp! :) Gibraltar är jag rätt osugen på, men den käre maken vill gärna åka dit. Så får väl bli det :p

Sen har jag faktiskt aldrig varit i Malaga, så borde åka dit en sväng! :)

Plus - jag gillar tips! Tack!
 
Tur det :D.

Sevilla är verkligen fantastiskt så sväng förbi där om ni kan! Har ni varit i Granada? Och absolut, passa på att se Malaga också :).

Nix, har inte varit i Granada heller :p (varit sjukt dåliga på att turista när vi varit där - jag vill mest ligga och sola :p)
Kommer nog inte besöka alla ställena i år, men ska förmodligen dit nästa år igen så får beta av lite efter hand :)
 
Hur gör man när man åker tåg genom Europa nuförtiden? Vet någon?

Jag leker med tanken på att lajva klimatfantast och då ta tåget till södra Italien.

Men hur gör man?

I min ungdom var det plättlätt.
 
Tur det :D.

Sevilla är verkligen fantastiskt så sväng förbi där om ni kan! Har ni varit i Granada? Och absolut, passa på att se Malaga också :).
Vad bör man se i Sevilla? Jag har bara varit där på snabbvisit (typ Ikea :p) men är sugen på en längre sväng dit, men vet inte vad man birde se.
 
Vad bör man se i Sevilla? Jag har bara varit där på snabbvisit (typ Ikea :p) men är sugen på en längre sväng dit, men vet inte vad man birde se.
Jag vet inte heller var man borde se tyvärr! Har varit där en gång bara och vi var bara där några dagar, helt oplanerat. Men det låter som en otroligt bra idé att åka dit en lite längre sväng och uppleva staden och atmosfären :).

Såhär skrev jag tidigare i tråden, ett par tips i alla fall :) :

Alltså Sevilla är the place to be. Jag vet knappt ens vad jag ska rekommendera för jag vet inte vad nåt heter där men jag freaking älskar den staden! Arkitekturen, stämningen, allt är bara så fantastiskt.

Vi åkte dit helt oplanerat så vi hade noll koll utan promenerade mest runt, satt på uteserveringar och hängde (det här var på sommaren så det var supervarmt), åt glass, åkte häst och vagn ut till Plaza de España (vilket är supervärt att se, otroligt vackert!), tittade på hus och hade det fint. Hotel Alfonso XIII är värt att gå förbi också, jättefint lyxhotell. Katedralen är inte jättespeciell tycker jag, däremot skulle jag väldigt gärna besöka Real Alcázar de Sevilla för det ser helt otroligt ut och dit hann vi inte.

Plaza de España:

plaza-espana-seville.jpg



El Alcázar:

Real-Alcazar-Sevilla-Palace-13-1.jpg



:)
 
Vad bör man se i Sevilla? Jag har bara varit där på snabbvisit (typ Ikea :p) men är sugen på en längre sväng dit, men vet inte vad man birde se.
Vi åkte på hop on hop off bussarna och fick då se mycket. Gick bla en guidad tur i tjufäktningsarenan. Det var intressant på ett makabert sätt. Kanske mest hur stolt guiden var över det hela.
 
Gick bla en guidad tur i tjufäktningsarenan.
Urk, vi bojkottar allt sånt i Spanien. Tror min man skulle skilja sig från mig, helt seriöst, om jag gick på nåt sånt. Han är extremt emot tjurfäktningstraditionen.

Det är det värsta med städer som Sevilla - så fruktansvärt konservativt och gammelspanskt.
 
Jag vet inte heller var man borde se tyvärr! Har varit där en gång bara och vi var bara där några dagar, helt oplanerat. Men det låter som en otroligt bra idé att åka dit en lite längre sväng och uppleva staden och atmosfären :).

Såhär skrev jag tidigare i tråden, ett par tips i alla fall :) :

Alltså Sevilla är the place to be. Jag vet knappt ens vad jag ska rekommendera för jag vet inte vad nåt heter där men jag freaking älskar den staden! Arkitekturen, stämningen, allt är bara så fantastiskt.

Vi åkte dit helt oplanerat så vi hade noll koll utan promenerade mest runt, satt på uteserveringar och hängde (det här var på sommaren så det var supervarmt), åt glass, åkte häst och vagn ut till Plaza de España (vilket är supervärt att se, otroligt vackert!), tittade på hus och hade det fint. Hotel Alfonso XIII är värt att gå förbi också, jättefint lyxhotell. Katedralen är inte jättespeciell tycker jag, däremot skulle jag väldigt gärna besöka Real Alcázar de Sevilla för det ser helt otroligt ut och dit hann vi inte.

Plaza de España:

plaza-espana-seville.jpg



El Alcázar:

Real-Alcazar-Sevilla-Palace-13-1.jpg



:)
Tack för tipsen! Ska verkligen kollas upp och hinns det inte i år, så ligger det absolut i planen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 334
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 802
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp