Bukefalos 28 år!

Rida på kor?

J

Jeffa

Man har ju hört historier om folk som ridit på kor och jag har för mig att jag läst om två tjejer som red på varsin ko på sommaren :rofl:
Så man kan göra det alltså?
Är det några här som gör det, skulle vara kul och höra hur det är, he he :D
 
Sv: Rida på kor?

Tjurar har jag hört att man kan rida på och att det finns de som gör det. Jag såg på TV för några år sedan om en tjej och hennes tjur Bruno och hon hoppade m.m. med den!!
 
Sv: Rida på kor?

Mamma och hennes syskon red på familjens kvigor när hon var liten. Hon tyckte det var hur kul som helst.
 
Sv: Rida på kor?

Oxar är väl vanligast att de rider på.Men kor förekommer säkert att de rider runt på :smirk:
 
Sv: Rida på kor?

Ha ha, va kul!
Men har man träns och sadel (haha, jo visst, men man vet ju aldrig)?
Eller har man bara någon form av grimma och rider barbacka : P
 
Sv: Rida på kor?

De jag har sett har haft träns o sadel,men om det funkar med vanligt häst träns vet jag inte.En bomlös sadel borde kanske passa? :smirk:
 
Sv: Rida på kor?

Vansinne !
Kor är inte avlade för ridning, jag klassar det som djurplågeri.
Flickorna som red kossorna som det var mycket repotage om SPARKADE hårt i sidorna för att de stackars korna skulle gå framåt.
Sadlarna är ju inte gjorda för en korygg.
Jag tycker ungarna ska ha en rejäl utskällning
 
Sv: Rida på kor?

Nu har jag inte sett det du skriver om. :mad: Som jag skrev så finns det säkert bättre "sadlar" för de ändamålen.Ex barbacka pad. Det är ju inte fråga om en 150 kilos klump som ska rida lämpligen :angel:
 
Sv: Rida på kor?

Dom är inte bekväma men det går :D

Bäst är att ha dom som säng, de är MYCKET mysigare å ligga å vila på en stor varm mjuk ko än å rida :)
 
Sv: Rida på kor?

Vår tjur är inriden och jag känner ett flertal som ridit in kossor. En kunde till och med hoppa och skänelvikning och grejer.
Själv så brukar jag ligga och sova på en jättetjock kossa i stallet som är jättemjuk och bred över ryggen. :)
 
Sv: Rida på kor?

Jag och några kompisar ska försöka träna och eventuellt rida kor som projektarbete i trean. Tycker det låter jätte roligt att se om det funkar :)!
 
Sv: Rida på kor?

Pappa har berättat att han red på familjens ko när han var liten på 40-talet. Det gick jättebra "bort" för kon var törstig och travade till ån men det gick inte bra hem. Jag tror inte att han lyckades så bra med inridning och ledarskap :rofl:
 
Sv: Rida på kor?

:rofl: jag å en kompis har varsin som vi promenerar lite med.. får se om det blir nåt mer sen..
 
Sv: Rida på kor?

minns ett program jag såg på tv...där 2 st tjejer som hade kossar..som dom hade för utställning,dom åkte tillomed på ett "ko läger2 med dem!
minns att dom både red och HOPPADE kossorna!!!!!!

såg så skoj ut,fast lite klumpigt...hoppade minst 50 cm hade både sadel och huvudlag på dem..kossorna tycktes gilla det...:rofl:

skulle dock aldrig hoppa med en ko,inte heller sitta på dem,men visst finns det folk som rider kossor..
 
Sv: Rida på kor?

vilken storlek i huvudlag passar bäst..? bara ifall att;)
 
Sv: Rida på kor?

TCJ skrev:
Sadlarna är ju inte gjorda för en korygg.
Såg att en tjej hade träns med bett och grejer till sin ko förut. Huvvaligen, redan hästar blir ju ofta förstörda i munnen av bett vad jag har läst, vad borde då inte kor bli :crazy:
 
Sv: Rida på kor?

Det går säkert jättebra men som andra har nämt så är ju hästsadlar inte alls formade för kossor! Så då får man allt ta något annat.
 
Sv: Rida på kor?

kl

min arbetskompis hade en tjur hemma som hon red och körde in när han var yngre. och han lever och mår jätte bra :D
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 115
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 949
Senast: Sassy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 650
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 627
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp