Bukefalos 28 år!

Rida på kor?

Sv: Rida på kor?

TCJ skrev:
Vansinne !
Kor är inte avlade för ridning, jag klassar det som djurplågeri.
Flickorna som red kossorna som det var mycket repotage om SPARKADE hårt i sidorna för att de stackars korna skulle gå framåt.
Det var ju inte hästar heller innan ju!
De är väl som om man skulle rida in en storhäst...??? Då menar jag STOoOrRr häst.. :crazy:
 
Sv: Rida på kor?

såklart jag inte tycker man ska misshandla magarna på stackarna men 80% av alla på den här sidan har väl nån gång sparkat en häst i magen..?
 
Sv: Rida på kor?

mendomtjejerna.hoppade.medmkossorna.också.fast.veterinären. kollade.på.kossorna.först

men.tror.ni.att.man.skulle.kunna.rida.in.en.stor.gris?
 
Sv: Rida på kor?

HA HA HA
Vi "red" på grisarna hemma hos min kompis när vi var små. Det var nog inte så snällt o vi hade nog förtjänat en liten utskällning... I och för sig så var vi ju små så vi var ju inte tunga och vuxna grisar är ju inte direkt små...
 
Sv: Rida på kor?

mendomtjejerna.hoppade.medmkossorna.också.fast.veterinären. kollade.på.kossorna.först

men.tror.ni.att.man.skulle.kunna.rida.in.en.stor.gris?

problem med tanjentbordet :angel:

När man kollar om suggor är brunstiga sätter man sig på dem, så varför inte? Vi brukade rida på suggorna i skolan :) Mjuka och runda :)


Sen ang. att kossorna inte skulle orka, så tillhör nötboskap de 10 starkaste djuren i världen ;) Tror de kom på 5e plats.
 
Sv: Rida på kor?

Såg ett bettlöst träns i dag i Hööks - katalogen, det borde ju vara utmärkt om man ska rida på kossor :D

Undrar var stallägaren skulle säga om man berättar att man söker en stallplats och sedan kommer dit med sin ko...:angel:
 
Sv: Rida på kor?

När jag och brorsan var små red vi på grannens får... :D Eller ja, satt på dem iaf. De ville inte gå nånstans... :angel:
 
Sv: Rida på kor?

Jag vet att min mamma red på sina kor när hon var liten :D
 
Sv: Rida på kor?

jag skulle nog välja en stut av köttras om jag skulle rida på dem.
För kossans skulle tycker jag det verkar jobbigt att springa runt med juvret hängandes och slängandes. Å tjurar litar jag inte på. men stutar är trevliga. Å köttraser är nog inte lika beniga att sitta på..
 
Sv: Rida på kor?

kvigor brukar va lite rundare över ryggen:) haha var ute och promenerade med en ettårig kviga i helgen, hon e världen gladaste å vägrade gå bredvid lillasyrrans snömur utan elegant över!!!! 40-50cm:D
 
Sv: Rida på kor?

Jag och min kompis har det som projektarbete :) Vi har ridit dem ganska mycket (även om vi bara går i 2:an :angel: ) och de lyssnar på skänkeln och tycker att det är skitkul.

Vi brukar gå till körhuset och släppa dem och de springer o bockar som jag vet inte vad.:)

När vi rider så har vi bara grimma + tyglar och vi rider barbacka, det är bekvämt faktiskt, mycket bekvämare än vissa hästar :angel:
Men vi har tänkt att beställa en barbackagjord och ha, bara för att man inte ska glida av så lätt när de har ner halsen :angel: hehe...

Såg att någon skrev att de hade sett ett bettlöst träns, jag kan säga att pannbandet inte passar:angel:
Jag vill ha en ko istället för en häst, de är så mycket roligare:love: fast man kan nog inte ha den i ett stall med hästar.

Tro va de skulle säga om man kom till en hoptävling med en ko? står det nått i reglerna om att man inte får ha ko att tväla med :D
 
Sv: Rida på kor?

min barndomsvän red på deras tjur när vi var små, jag vågade dock aldrig:smirk:
 
Sv: Rida på kor?

Ja, jag har hört detta också, lite kantiga ryggar kanske! Förr här i hälsingland, säjs det, att fattigt folk kunde ta sej en älgkalv och köra in den, och spänna för plogen. Det lät lite värre än kor tycker jag, kor är ju iallafall tama.
 
Sv: Rida på kor?

Du har väl förtusan inte skänklarna i magen på din häst - då ska du nog inte rida överhuvudtaget vare sig på häst, ko eller elefant.
 
Sv: Rida på kor?

Jag tycker inte att man ska rida på kor.
Dom är avlade för mjölens skull och har inte en kropp som passar för ridning.
Det är faktiskt djurplågeri att rida på en ko! :(
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rida på kor?

Jag tycker inte att man ska rida på kor.
Dom är avlade för mjölens skull och har inte en kropp som passar för ridning.
Det är faktiskt djurplågeri att rida på en ko! :(

Kor/Nötboskap tillhör de 5 starkste djuren i världen. Så då är det djurplågeri att rida på travhästar eftersom de är avlade för att dra en sulky snabbt?
 
Sv: Rida på kor?

Vänta lite nu...Är en stut samma sak som en oxe, d.v.s. en kastrerad tjur?

Man kanske borde köpa en Aberdeen Angus? Det är väl en stark och robust köttras utan horn och med ett trevlig lynne (vad jag hört). Dessutom är de otroligt vackra :love:
Men de kanske är för klumpiga eller?
 
Sv: Rida på kor?

En ung oxe är en stut, när stuten blir gammal blir han en oxe.

Klumpiga tror jag inte att de är, högmjölkande kossor på grönbete kan ju galoppera och bocka värre än en häst trots sitt juver ;) bara de vill.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 111
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 947
Senast: Sassy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 650
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 624
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp