Bukefalos 28 år!

Rida på kor?

Sv: Rida på kor?

jo jag har oxå ridit på kor .. våran grann gård har massor av kor ...Jag och min kompis holler på att Köra in en kalv :D
 
Sv: Rida på kor?

Jag har haft en ko som man kunde rida på.... Hon hette Prickan och var världens snällaste ko! :love: Henne kunde man rida utan grimma och jag red alltid barbacka.
 
Sv: Rida på kor?

kl

Rida på kor :eek::p Man använder väl inte hästsadel:eek:?
 
Sv: Rida på kor?

nej ! antingen barbacka eller special gjord sadel
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rida på kor?

Vansinne !
Kor är inte avlade för ridning, jag klassar det som djurplågeri.
Flickorna som red kossorna som det var mycket repotage om SPARKADE hårt i sidorna för att de stackars korna skulle gå framåt.
Sadlarna är ju inte gjorda för en korygg.
Jag tycker ungarna ska ha en rejäl utskällning

De var ju inte hästarna förut heller? :angel: Inte för att jag menar att vi ska börja rida in alla kor nu men..
 
Sv: Rida på kor?

nej det var dom inte men dom har iaf grejjer som passar deras ryggar
 
Sv: Rida på kor?

skelett_stor.jpg

BEEFSKEL.GIF


sce-01_web-lg.jpg

gwcskeleton.jpg


Ni som säger att hästar är byggda för att ridas på och inte kor, att det är synd om deras ryggar osv.

Här har ni 2 teknade bilder och 2 bilder på riktiga skelett. Häst överst. Skillnaden är inte alls stor, en häst ser i ut som en ko som man dragit ut benen på och dragit upp huvudet.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 112
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 948
Senast: Sassy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 650
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 625
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp