Bukefalos 28 år!

Ridhustak rasade

Sv: Ridhustak rasade

Fyfan. Blir ju inte bättre av att det snöar som tok ute nu heller.

Lurade en stund på om man skulle åkt dit o hjälpt till något, men är ju fullt av folk där...

Hoppas hästen snart kan fås därifrån med och att den inte är alltför illa däran.

Vilken chock att ridhuset helt plötsligt bara brakar ihop. :(
 
Sv: Ridhustak rasade

Fruktansvärt!

Jag har varit med om liknande för fem år sen då min häst stod i ett stall som var ihopbyggt med ett ridhus. Tur i oturen rasade ridhuset ihop på natten så det var inga i det och stalldelen var förstärkt så hästarna klarade sig helskinnade men de hade förstås panik. Så som halva ridhuset ser ut här http://www.svd.se/ såg hela ut där min häst stod...

Så jag vill uppmana alla att se över era tak så att ni slipper att råka ut för samma sak! Det är inte första gången det händer.
 
Sv: Ridhustak rasade

Vi funderade också på att åka dit då jag ridit på den ridskolan i 6 år tidigare och suttit i styrelsen men vad kan vi göra? Tror inte det råder kris på hjälpsamma själar.

1939471709.jpg


nthult_72210410.jpg


ridhuset_1126674l.jpg


Hästen är tydligen svårt skadad, 1 tjej fick ett armbrott, 1 tjej fick nackskada och en mamma skadades lindrigt.
 
Sv: Ridhustak rasade

:cry: Fy så fruktansvärt! Skänker en tanke till de drabbade, både djur o människa!
 
Sv: Ridhustak rasade

Ja det är en häst...
Står nu i bohusläningen (samma länk som tidigare) att den är skadad men levde, men det är ännu oklart om den klarar sig. Fyfan.

Undrar hur det går för dom nu utan ridhus o sådär. Synd vi inte har fler lediga boxplatser så dom kunde ha lektionshästarna här, då hade dom ju kunnat nyttja vår manege sålänge.

Håller tummarna att människorna ändå klarat sig undan utan några bestående grejer, och att hästen överlever och inte är alltför illa.
 
Sv: Ridhustak rasade

Är det veterinären som sitter på huk vid hästen eller? Känner inte igen honom. Soffiproppi, någon du känner till?
 
Sv: Ridhustak rasade

Nej det är nog en av räddningsmanskapet tror jag.
De klarar sig nog utan ridhus så länge, det kommer ta ett tag innan allt är utrett, ridhuset var ju byggt 1992 så det är ju inte lastgammalt heller...stackras häst.
 
Sv: Ridhustak rasade

Vet nog vilken häst med... herregud vilken tragedi, men tur att ingen människa skadades svårare
 
Sv: Ridhustak rasade

Åh, jag blir alldeles grinfärdig. Vilken chock och tragedi för alla inblandade!
 
Sv: Ridhustak rasade

Usch, vad ledsen jag blev nu. Jag har suttit hela kvällen och hållit tummarna för den stackaren. :cry:
Vilken häst var det?
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 010
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 704
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 430
Senast: manda
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp