Bukefalos 28 år!

Ris till buke...

Sv: Ris till buke...

kan någon berätta vad forumreglerna är eller måste jag söka fram det?
 
Sv: Ris till buke...

Om man kräver att en tråd skall tas bort, oavsett vem som kräver det, kommer tråden att granskas av mig eller moderatorn. Om den inte bryter mot några regler kommer den endast i undantagsfall tas bort.

Det finns andra som kan ha nytta av den längre fram, i stället för att skapa nya trådar ;)

(Jag vet att detta kan uppfattas som lite elakt, det är inte menat så, men jag har för mig att ämnet om att ta bort trådar finns i en av de nålade trådarna högst upp i detta forum.)
 
Sv: Ris till buke...

Jo men det står inte vad reglerna är:crazy: Men nu glömmer vi det. Tråden får vara kvar. Får jag skit för den så får jag väl byta namn istället. Folk kanske kan lära sej av mina misstag.
 
Sv: Ris till buke...

Om du scrollar (betyder rullar med listen till höger) längst ner på sidan i varje tråd, som du besöker. Exempelvis denna tråd, så står det en lång rad med grejer där med blå text...

Cookies, regler & FAQ - Kontakta oss - Arkiv - Topp. Att det är blå text, betyder att det är länkar.

Klickar du på Cookies, regler & faq, får du svar på det mesta som handlar om bukefalos.

Är du ändå inte nöjd med svaret, kan du klicka på nästa länk

Kontakta oss, då skickas ett mejl till Gunnar, som kan hjälpa dig när han har läst igenom mejlskörden från andra undrande användar.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
Moderator och mångårig, flitig bukefalosbesökare.
 
Sv: Ris till buke...

Tror jag inte. Nu var det en moderator som låste en tråd som var gammal och hänvisade till just att den var gammal=icke aktuell längre. Sedan tillade moderatorn typ "om det är någon som fortfarande vill diskutera ämnet så går det bra att skapa en ny tråd" .......:confused: Först får man inte ta upp en gammal tråd o börja skriva men det går bra att göra en ny. Vad skulle vara vitsen med att starta en ny istället för att fortsätta skriva på en gammal, förutom datumstämpeln

Ja det var jag som låste denna tråd. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=467844
Orsaken var just den som diskuterades lite tidigare, i denna tråd kom ingen följd fråga eller annat som kunde återknytas till tråden. Författaren valde att svara på trådskaparens för frågan som var, ja ni ser själva hur gammal den frågan var.:angel:
 
Sv: Ris till buke...

Ja det var jag som låste denna tråd. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=467844
Orsaken var just den som diskuterades lite tidigare, i denna tråd kom ingen följd fråga eller annat som kunde återknytas till tråden.
Nä hur skulle det kunna göra det när du hade låst tråden. Vilken tidgräns sätter du då när "tiden är ute". Finns ju många trådar där som kommer tillbaka efter några dagar. Men som du skrev själv så var orsaken "gammal tråd".
 
Sv: Ris till buke...

Uppenbarligen går gränsen nånstans före tre år och tre månader iaf, vilket var tidsspannet i just den tråden.
 
Sv: Ris till buke...

Det inlägget som påpekade att det var en gammal tråd menar du? Som var svar på ett inlägg, som inte besvarade frågan som ställdes, och som dessutom avslutades med en :rofl:? Finns inget att ifrågasätta runt den låsningen.
 
Sv: Ris till buke...

Det inlägget som påpekade att det var en gammal tråd menar du? Som var svar på ett inlägg, som inte besvarade frågan som ställdes, och som dessutom avslutades med en :rofl:? Finns inget att ifrågasätta runt den låsningen.
Det går ju inte att komma med efterhandkonstruktioner. Så här löd faktiskt motiveringen till varför tråden låstes och inget annat.

"*KL*

Med tanke på trådens ålder låser jag den, är det då så att författaren fortfarande anser att frågan är aktuell så kan man starta en ny tråd i ämnet.

Boj/moderator"
 
Sv: Ris till buke...

Det går ju inte att komma med efterhandkonstruktioner. Så här löd faktiskt motiveringen till varför tråden låstes och inget annat.

"*KL*

Med tanke på trådens ålder låser jag den, är det då så att författaren fortfarande anser att frågan är aktuell så kan man starta en ny tråd i ämnet.

Boj/moderator"

Men vad du är envis ibland ;)
Tråden är ju gammal då den som tog upp den igen inte gjorde det seriöst och nästa påpekade att den var gammal, solklar beskrivning av moderator Boj!
 
Sv: Ris till buke...

Orsaken var just den som diskuterades lite tidigare, i denna tråd kom ingen följd fråga eller annat som kunde återknytas till tråden. Författaren valde att svara på trådskaparens för frågan som var, ja ni ser själva hur gammal den frågan var.:angel:
Det var inte alls orsaken det är en efterhandskonstruktion. Du har klart angett i tråden orsak= GAMMAL och jag ser inget mer än ÅLDER som orsak. Du skriver ju inget om nån följdfråga i motiveringen eller annat
 
Sv: Ris till buke...

Men vad du är envis ibland ;)
Tråden är ju gammal då den som tog upp den igen inte gjorde det seriöst och nästa påpekade att den var gammal, solklar beskrivning av moderator Boj!
Jag menar att och nån till här att en del trådar som är gamla låses av just orsak gammal. mysko tyckte att de inte lät rimligt att man låser en tråd bara för att den är gammal. Ullo menade att den kanske låstes pga på vilket sätt den togs upp. Boj vill rädda situationen genom lite "svammel" eftersom Boj verkar inte vilja kännas vid att tråden låstes enbart för att den var gammal just den orsak som Boj har skrivit i tråden som motivering. För Boj har låst tråden BARA för att den är gammal mer än så står det faktiskt inte. Då menar jag att om trådar ska låsas för att de är gammla då är det ju lätt att åtgärda detta så slipper vi dessa gammla trådar en gång för alla. Förstår du hur jag menar
 
Sv: Ris till buke...

Men snälla du TS frågade efter ett foder till häst som hade proteinöverkänslighet, man får ju helt klart tro att saken har löst sig efter 3½ år om inte annat så lär ju hästen ha svultit ihjäl vid det här laget om ingen lösning kom till stånd.

Den som tog upp tråden svarade TS frankt att havre var en bra fodersort, tror du TS är hjälpt av det efter 3½ år?
Just denna tråd stängdes på grundval av trådens ålder, eftersom frågan var av mer personlig natur får vi anta/hoppas att frågeställningen löstes. Om frågan trots allt skulle ha varit aktuell för någon annan, så finns ju möjligheten att öppna en ny och färskare tråd. Även på foderfronten går utvecklingen framåt, för andra verkar den stanna i dörrhålet eller i det här fallet kanske gungstolen.:angel:
 
Sv: Ris till buke...

Men snälla du TS frågade efter ett foder till häst som hade proteinöverkänslighet, man får ju helt klart tro att saken har löst sig efter 3½ år om inte annat så lär ju hästen ha svultit ihjäl vid det här laget om ingen lösning kom till stånd.

Den som tog upp tråden svarade TS frankt att havre var en bra fodersort, tror du TS är hjälpt av det efter 3½ år?
Just denna tråd stängdes på grundval av trådens ålder, eftersom frågan var av mer personlig natur får vi anta/hoppas att frågeställningen löstes. Om frågan trots allt skulle ha varit aktuell för någon annan, så finns ju möjligheten att öppna en ny och färskare tråd. Även på foderfronten går utvecklingen framåt, för andra verkar den stanna i dörrhålet eller i det här fallet kanske gungstolen.:angel:

det finns säkert någon annan som hade haft användning för den tråden..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en liten skada vid gaffelbandsfästet högt på VF. Vi var hos veterinär idag som stötvågsbehandlade, vilket vi ska...
Svar
12
· Visningar
1 384
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 071
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp