Bukefalos 28 år!

Ris till buke...

T

Tjalfe

Ibland tycker jag att ni låser trådar helt i onödan... Jag startade en tråd på dressyr forumet och den han knappt starta innan en moderator skrev att jag redan hade fått "många goda råd".:crazy: hade ju knappt fått något. Har försökt använda sökfunktionen men antingen så är det jag som inte förstår mej på den eller så är den kass...:crazy:
Vad är bukefalos till för egentligen?
 
Sv: Ris till buke...

Det är ju ganska tråkigt med väldigt många trådar som handlar om samma ämne så det är helt förståligt att moderatorn låste den.
 
Sv: Ris till buke...

då kan dom ju hjälpa en att hitta rätt.....
 
Sv: Ris till buke...

*kl*
jag måste säga, att även om jag söker i forument efter trådar jatg existerar så får jag aldrig upp dom om jag söker på dom.. så ibland när man inte får upp trådar så förstår jag att det är tråkigt om dom låser dom ibland..
 
Sv: Ris till buke...

*kl*
jag måste säga, att även om jag söker i forument efter trådar jatg existerar så får jag aldrig upp dom om jag söker på dom.. så ibland när man inte får upp trådar så förstår jag att det är tråkigt om dom låser dom ibland..

exakt! sökfunktionen måste vara kass eller så har jag missförstått hur man använder den!
 
Sv: Ris till buke...

Eller så lär du dig att söka? :idea:

jag har sagt det flera gånger... JAG KANSKE INTE HAR FATTAT HUR MAN ANVÄNDER SÖKFUNKTIONEN.

och vart lär man sej det? är det inte bättre att ha en sökfunktion som är enkel att förstå sej på isåfall?:smirk:
 
Sv: Ris till buke...

jag har sagt det flera gånger... JAG KANSKE INTE HAR FATTAT HUR MAN ANVÄNDER SÖKFUNKTIONEN.

och vart lär man sej det? är det inte bättre att ha en sökfunktion som är enkel att förstå sej på isåfall?:smirk:
*host* Går det att göra något så mycke enklare än att man trycker på "Sök", skriver in ett sökord och trycker enter?
 
Sv: Ris till buke...

och just det ord du söker på inte finns så testa skriva på nått annat vis.. eller begränsa sökningen till ett visst forum..
ska jag tex söka om bakdelsvändningar så brukar jag söka i bara dressyrforumet (och det ändrar man på höger sidan när man är inne på söksidan..)
 
Sv: Ris till buke...

*host* Går det att göra något så mycke enklare än att man trycker på "Sök", skriver in ett sökord och trycker enter?

jo det har jag faktiskt fattat. så alltså är sökfunktionen kass eftersom inte det fungerar och man sällan(väldigt sällan...) får fram det man söker.
 
Sv: Ris till buke...

Jag har hittar alltid det jag söker! :p
Prova, som nån annan sa, formulera om det du söker.
 
Sv: Ris till buke...

Testa och sök på en del olika ord, se t ex vilka olika slags träffar du får om du skriver:
- dressyrtävlingar
- dressyrtävling
- dressyrtävl*
- dressyr*
- dressyr

En stjärna talar om att du vill ha alla ord som börjar med det som är innan stjärnan.
Ingen stjärna säger att du vill bara ha dem som är exakt likadana som ordet du skrev.

Och sökorden måste vara minst fyra tecken. Skriver du bara tre tecken så får du upp "ingen träff"-sidan.
 
Sv: Ris till buke...

Prova dessutom att kombinera flera ord som kan vara viktiga för att få just det svar du är ute efter. T ex:
- dressyrtävl* tävlingsregl*
- dressyrtävl* lindor
- dressyrtävl* byxor
- dressyrtävl* träns
- dressyrtävl* framrid*

Sök är rätt roligt när man börjar få ordning på hur man ska söka!
 
Sv: Ris till buke...

Eller så får du lära dig hur man gör.

Det minst komplicerade är att sitta och bläddra sida efter sida bakåt, det borde du väl klara av?
 
Sv: Ris till buke...

kl...
och får fram en massa gammalt...

Jo, det är ju liksom därför sökfunktionen finns så man först letar efter det man söker så det inte kommer upp 1000 trådar om samma ämne. Vilket det brukar göra ändå eftersom folk inte orkar söka. (Såå jobbigt)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 941
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
53 106
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 645
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en liten skada vid gaffelbandsfästet högt på VF. Vi var hos veterinär idag som stötvågsbehandlade, vilket vi ska...
Svar
12
· Visningar
1 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp