Riskbedömning Prideparaden

Strålande solsken. Står vid Hötorget och väntar på tåget. Massor av människor. Många med barn vagnar.

Enda nackdelen är att jag är kort

20230805_141506.jpg
 
Min önskan är att det en dag inte längre finns något behov av att hålla Pride-tillställningar av olika slag, men jag tvivlar på att den dagen kommer. :(

Som det ser ut just nu, så känns det troligare att det bara kommer bli värre och värre, varför är vi människor så hatiska?
 
Min önskan är att det en dag inte längre finns något behov av att hålla Pride-tillställningar av olika slag, men jag tvivlar på att den dagen kommer. :(

Som det ser ut just nu, så känns det troligare att det bara kommer bli värre och värre, varför är vi människor så hatiska?
Jag tror alltid vi kommer att behöva påminna oss och varandra om vad som är viktigt och att vi finns där för att försvara andras frihet. Att vi står upp för de som blir hatade och deras rätt att vara den de vill vara.

(Men visst, om nån kunde trolla bort hatet och behovet av manifestationer så säger jag inte nej. )
 
Min önskan är att det en dag inte längre finns något behov av att hålla Pride-tillställningar av olika slag, men jag tvivlar på att den dagen kommer. :(

Som det ser ut just nu, så känns det troligare att det bara kommer bli värre och värre, varför är vi människor så hatiska?

Efter regn kommer solsken 🌈 Det tror jag på.

För övrigt hade jag inte tvekat att gå om jag inte hade haft barnen som hade behövt följa med. Undviker folksamlingar med dem överlag som kan bli stökiga, fotbollsmatcher exempelvis. Har varit i tumult med nazister på Pride tidigare så det krävs ju inte ett terrorattentat från muslimer för att det ska bli tillräckligt obehagligt med småbarn med sig.
 

Liknande trådar

Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 817
Senast: Wille
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
653
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag har en tunn kofta i lammull/angora/nylon-blandning som jag skulle vilja skölja upp men på tvättrådet står det No Soaking. Ska jag...
Svar
1
· Visningar
308
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp