Bukefalos 28 år!

Riskbedömning Prideparaden

Hade jag som förälder varit tveksam eller faktiskt rädd hade jag nog inte gått tillsammans med mina barn, eventuellt om man är en vuxen per barn utifall det blir rörigt (behöver inte ens handla om något allvarligt, jag är bara lite rädd överlag för stora folkmassor). Brukar det inte vara större arrangemang än själva paraden? Ni kanske kan gå på det, ha en "pride-fika" hemma/på stan och diskutera allas lika värde, sexualitet osv utifrån barnens ålder och förutsättningar osv, om ni känner att själva paraden blir för mycket? :)
 
Jag är en fegis så nej, jag skulle inte våga. Har däremot aldrig gått förr heller men med dagens säkerhetsläge så är det ännu mindre aktuellt
 
Mjo, men å andra sidan är väl någon knappast förvånad över vad Söder står för. Han har varit ganska konsekvent med sitt hat genom åren... Dvs. vet M, KD och L vad de samarbetar med. :(
Men alltså jag förstår verkligen inte hur han och den andra tjommen får hållas? Vad sjutton har de för hållhake? Alltså jag börjar tro att Söder är sjuk. På riktigt (alltså inte bara att man anser att hans åsikter är sjuka utan att han verkligen ÄR sjuk) för så full av hat kan ingen människa vara?

I övrigt: Jag hade inte varit rädd att gå i festivalen men har aldrig gjort det och har inte planerat det det här året heller. Men just rädsla hade inte hindrat mig. Jag hoppas och tror att det är mer välbevakat säkerhetsmässigt i år dock än det brukar vara för det lär säkert bli oroligt. Jag hade INTE tagit med mina barn dit. Men det hade jag nog inte gjort oavsett så länge de är under 15.
 
Men alltså jag förstår verkligen inte hur han och den andra tjommen får hållas? Vad sjutton har de för hållhake? Alltså jag börjar tro att Söder är sjuk. På riktigt (alltså inte bara att man anser att hans åsikter är sjuka utan att han verkligen ÄR sjuk) för så full av hat kan ingen människa vara?

I övrigt: Jag hade inte varit rädd att gå i festivalen men har aldrig gjort det och har inte planerat det det här året heller. Men just rädsla hade inte hindrat mig. Jag hoppas och tror att det är mer välbevakat säkerhetsmässigt i år dock än det brukar vara för det lär säkert bli oroligt. Jag hade INTE tagit med mina barn dit. Men det hade jag nog inte gjort oavsett så länge de är under 15.
Jag har tänkt samma, kanske ännu oftare med Jomshof som verkar ha nåt slags tvångsmässigt behov av att köra samma visa ganska ordagrant från början till slut så fort hans hatämne kommer på tal. Men ja, man undrar vad de har för hållhake.
 
Jag har tänkt samma, kanske ännu oftare med Jomshof som verkar ha nåt slags tvångsmässigt behov av att köra samma visa ganska ordagrant från början till slut så fort hans hatämne kommer på tal. Men ja, man undrar vad de har för hållhake.
Hållhaken heter regeringsunderlag. Inget SD - ingen regeringsmakt. Simple as that!

Vad gäller internt inom SD är jag faktiskt mer förvånad att ingen petar bort Söder och Jomshof - de är inga direkta reklampelare för sitt parti! (eller så är de det utan att jag fattar - de kanske attraherar alla främlingsfientliga och homofober väldigt effektivt och de är ju röster, de med...)
 
Hållhaken heter regeringsunderlag. Inget SD - ingen regeringsmakt. Simple as that!

Vad gäller internt inom SD är jag faktiskt mer förvånad att ingen petar bort Söder och Jomshof - de är inga direkta reklampelare för sitt parti! (eller så är de det utan att jag fattar - de kanske attraherar alla främlingsfientliga och homofober väldigt effektivt och de är ju röster, de med...)

Jag tror att de är väldigt effektiva reklampelare in mot sina kärnväljare som ibland tvekar på SD, att de blivit alltför mycket etablissemang och "mjuka". Den här typen av uttalanden behövs för att visa att SD håller hatet levande även nu när man har mer makt.
 
Jag tror att de är väldigt effektiva reklampelare in mot sina kärnväljare som ibland tvekar på SD, att de blivit alltför mycket etablissemang och "mjuka". Den här typen av uttalanden behövs för att visa att SD håller hatet levande även nu när man har mer makt.
F*n! Jag önskar intensivt att du ska ha fel, men tror tyvärr att du har alldeles rätt... Jag har så extremt svårt att fatta hatet mot HBTQ-personer. För vem utgör de ett hot, de begär ju bara att få finnas?
 
SD:s officella hållning (och säkert många av deras väljare) är att de får finnas, men de får inte synas.
Och steget från den ståndpunkten till får inte finnas är minimalt.

Inte riktat till Sjoberga
Vårt samhälle är så trasigt.
Två av de största problemen vi verkar ha idag är vad den någon älskar har mellan benen och vilka kläder den som läser sagor för barn har på sig.
 
Och steget från den ståndpunkten till får inte finnas är minimalt.

Inte riktat till Sjoberga
Vårt samhälle är så trasigt.
Två av de största problemen vi verkar ha idag är vad den någon älskar har mellan benen och vilka kläder den som läser sagor för barn har på sig.
Ja, den ståndpunkten är svajig när Jomshof och Söder får plats; då gäller den inte längre. Jag tror dock att bland väljarkåren för SD är den hyfsat dominerande just nu. Det är ett "bekvämt" avståndstagande som de tänker kan accepteras i en större del av befolkningen. Vi får fortsätta visa dem att de har fel, fel, fel.

"Vi" i den sista meningen är trots allt en ganska liten minoritet.

Jag tänker att en del i problemet är att alltför många vill ta sig rätten att bestämma vad som är rätt för andra medmänniskor.
 
Och steget från den ståndpunkten till får inte finnas är minimalt.

Inte riktat till Sjoberga
Vårt samhälle är så trasigt.
Två av de största problemen vi verkar ha idag är vad den någon älskar har mellan benen och vilka kläder den som läser sagor för barn har på sig.
Fullständigt rubbat! Det är ju inte så att det inte finns riktiga problem att ta tag i i samhället.... Som att det sprängs, skjuts och hotas lite titt som tätt, till exempel.
 
Ja, den ståndpunkten är svajig när Jomshof och Söder får plats; då gäller den inte längre. Jag tror dock att bland väljarkåren för SD är den hyfsat dominerande just nu. Det är ett "bekvämt" avståndstagande som de tänker kan accepteras i en större del av befolkningen. Vi får fortsätta visa dem att de har fel, fel, fel.
Fullständigt käpprätt åt h-e fel har de!!!
"Vi" i den sista meningen är trots allt en ganska liten minoritet.
Menar du att det är en minoritet som tycker att HBTQ-personer har rätt att finnas OCH synas, eller vad? Jag vill innerligt hoppas att vi numera faktiskt är ganska många!
Jag tänker att en del i problemet är att alltför många vill ta sig rätten att bestämma vad som är rätt för andra medmänniskor.
Det är nog en ganska mänsklig egenskap att tänka så - det jag vill och trivs med måste alla andra också vilja och trivas med, liksom... Enda motmedlet mot det tror jag är en öppen samhällsdebatt och att de som är "avvikande" på något sätt och går emot normen faktiskt FÅR både finnas och synas samt kommer till tals i debatter och diverse andra forum.
 

Liknande trådar

Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 870
Senast: Wille
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
677
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag har en tunn kofta i lammull/angora/nylon-blandning som jag skulle vilja skölja upp men på tvättrådet står det No Soaking. Ska jag...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp