Bukefalos 28 år!

Rixgaloppen

Sv: Rixgaloppen

Att du äger en häst hos en proffstränare ger dig inte någon "rätt" att rida den. Om du är ensam ägare kan du givetvis flytta hästen men om du bara har en 1000-del blir det givetvis lite knepigt. :angel:

Tränaren har ansvaret för hästen gentemot de övriga 999 delägarna och om tränaren inte bedömer att ditt ridande gör att hästen springer fortare än vad den gjort om du inte ridit den så fullgör vederbörande inte det uppdrag de övriga delägarna betalar tränaren för.

Å andra sidan blir de flesta tränare glada över ridhjälp men det har inget att göra med om du är delägare i en Rikshäst eller ej!:D
 
Sv: Rixgaloppen

Ja, så resonerade jag lite med. Måste ju bli en hopplös uppgift för en tränare om alla delägare vill prova att sitta upp på hästen...

Därför jag undrade om det var reglerat på något sätt. Sen att det finns många hästägare som aldrig skulle tänka sig tanken på att för försöka sitta upp...
;)
 
Sv: Rixgaloppen

Ja jag skulle då förmodligen inte klara av att rida en galoppör i full kondition. Jag har förvisso en före detta galoppör hemma som jag ridit litegrann eller snarare åkt med på ryggen en sväng ;) men det var ganska år sedan hon gick på banan.

kl

Kan man bara köpa andelar hos ett ATG-ombud? Eller går det även via ATGs sida om man har ett ATG-konto redan?
 
Senast ändrad:
Sv: Rixgaloppen

En ps-fråga...
En andel innebär det en chans till ridmöjligheter med? Eller vad gäller för det? Kan inte vara enkelt för en tränare om alla ägare vill provrida?
:-)

Jag uppfattade det som att din fråga var just "OM alla ägare vill provrida"

Hej från Hambo
 
Sv: Rixgaloppen

KL

Tränare - Stallnamn - Häst


Pia Höiom - Stall Poseidon - Mossgorda

Annika Källse - Stall Zeus - Silence Is Bliss

Jessica Long - Stall Artemis - Freckenham Ted (namn ej gdk i England än, har ej heller än kvalat så det är först efter det hästen är godkänd rixgalopp-häst)

Johan Reuterskiöld - Stall Helios - Street Band

Vanja Sandrup - Stall Nike - Luckyreno

Mikael Tjernström - Stall Olympos - Exodus

Patrick Wahl - Stall Pegasos - Sibenik
 
Sv: Rixgaloppen

Är sugen på att vara med. Kan ju återuppliva gamla minnen från tiden då jag var inne i galoppen.
 
Sv: Rixgaloppen

Nu är ju frågan vad man ska välja :crazy: Står och velar mellan tre stall... Får väl köpa tre då kanske :laugh:
 
Sv: Rixgaloppen

Det är ett billigt sätt att vara med och med lite tur går det hela med vinst.:p

Jag tror att jag ska vara med på de två svenskfödda!:laugh:
 
Sv: Rixgaloppen

Jag träckade Freckenham Ted i kvalet och jag uppfattade inget annat än att han klarade kvalgränsen med marginal. Han var snabbast i kvalet och Jacob red...
Vi hade även med en häst från det egna stallet som kvalade in som tvåa...
 
Sv: Rixgaloppen

kl

Nu finns det videopresentationer av hästarna och efter att ha plöjt dessa så är mitt val helt klart, det blir en andel var i de två svenskuppfödda :laugh:
 
Sv: Rixgaloppen

Nu har jag suttit och luskat lite och sådär, jämfört med rixtravet 2009...

Jag har koncentrerat mig lite på vad utdelningen till andelsägarna blev...

Av 16 hästar och tränare var det enbart 4 st som gick plus för andelsägarna. Nåja, inte så tråkigt.
MEN. Hästen som kom tvåa i rixtravet, såldes på auktion för 2010 000kr.
Hur kan det bara bli 550kr tillbaka till andelsägarna??

Eller vadå, går inte säljsumman tillbaka till alla ägarna också?

Eller hur mycket provision tar egentligen tränare och kusk/jockey ut?

Vad kan man vänta sig av Riksgaloppen?



Nu fattar ju jag också att det mest är för att det är ett skojigt upplägg och det är roligt att följa "sin" häst under säsongen.
Men ni förstår att jag undrar va?

Jag är inte jätteinsatt så den som är det får gärna skriva ett par rader :)
 
Sv: Rixgaloppen

Klart vi ska vara :)
Blir några andelar själv plus att jag insåg att alla presenter under våren är klara :)
 
Sv: Rixgaloppen

Jag ska erkänna att jag blir lite förvånad. Både RIXgaloppen och RIKSgaloppen figurerar, vilket är det rätta? Är det radiokanalen eller riket det handlar om?
 
Sv: Rixgaloppen

Riksgaloppen är det rätta inte radiokanalen rix alltså, de bytte från rixgaloppen till riksgaloppen för et tag sedan.
 
Sv: Rixgaloppen

*KL*

Jag är inte galoppmänniska alls egentligen men det här verkar ju jättekul! Har tittat på de olika hästarna nu och väljer mellan 3 olika, tittar säkert på helt fel saker men spelar roll :angel:

Exakt vart är det man går in och köper sin andel? Vet att det är på ATG men jag är orolig att de tar slut innan jag hinner hitta rätt plats. Någon som vet vart man ska gå in den 24:e?

Ska för övrigt till Santa Anita den 16:e april och titta på löp :bump:. Vore extra kul att ha en andel i en häst hemma i Sverige då och jämföra :angel:
 
Sv: Rixgaloppen

Du ska gå till någon spelbutik som är ombud för ATG ,finns på många ställen tex i en del mataffärer ,i shoppingcenter mm ,andelarna börjar säljas kl 08 men många spelbutiker öppnar inte förrän kl 09. Du får helt enkelt kolla upp var det finns nära dig ,bor du i en stad är det säkert lätt att hitta.De ska även gå att köpa delar på banorna .
Låter väldigt trevligt med galopp på Santa Anita .
 
Sv: Rixgaloppen

Vi har ett ATG-ombud jättenära. Tar 3 min att gå :). Ok, kl 8 på torsdag morgon är det som gäller då. Ska kolla när de öppnar!

Ska man ha med sig något (lapp eller så) eller säger man bara till så fixar de resten?
 
Sv: Rixgaloppen

Jag har redan pratat med "min" tobaksaffär och dom kommer trycka ut en andel åt mig direkt på morgonen innan dom öppnar butiken :)
 

Liknande trådar

Dressyr Ska debutera La:1 i början av juni. Har ni några tips inför programmet? Vad tjänar man poäng på?
Svar
1
· Visningar
232
Senast: JohannaB
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Ajda
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
632
Senast: Keb71
·
Tävling Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb. Ska nuvarande ägare stå...
Svar
7
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp