Bukefalos 28 år!

Rixgaloppen

Sv: Rixgaloppen

Ni går väl med i respektive facebook-grupp så ni får massa info och kan prata med andra delägare!? :idea:


Å nu till nästa fråga, när har vi bukeriksträff på täby galopp!?
(vi som har häst hos Källse kanske kan ha en egen å fixa rundvandring i stallet?)

Åker nog ner till stallet och hälsar på "min" i helgen :D

Tre galopphästar, en travhäst å så en ridhäst (fd galoppör), stallet fullt :angel:

Facebook är redan fixat ;)

Jag fattade först ingenting för jag läste din fråga som "buk-eriks-träff" och tänkte "Vem f-n är Buk-Erik?!" :o :angel:
Det vore kul att ha :) (ja, en "buke-riksträff" alltså)
 
Senast ändrad:
Sv: Rixgaloppen

Mmm...
Är sugen på en andel i Ted med. :-)
Men känns lite kluvet att ha en andel i en häst i ett stall när man rider i ett annat...
 
Sv: Rixgaloppen

knapp


Kul grej men jag tycker det är dels dåligt informerade ATG-ombud, dels missvisande reklam. I reklamen står det "ett helt år för endast 300 kr" men när man läser lite nogrannare förstår man att det från mars till november, dvs inte ens 9 månader. Hur kan det bli ett HELT år?
 
Sv: Rixgaloppen

*kl*

Idag har jag varit å hälsat på vår häst, Silence is Bliss!
Första gången jag hälsar på honom sedan han blev "min" (vår) :p

Missade dem på banan men han såg så nöjd ut när han kom hem till stallet :)
Rebecca säger att han är snäll, så det låter ju fint so far, hoppas han springer också ;)

Annika och personal storstädar i stallet, alla hästar är utflyttade och det högtryckstvättas för fullt inför vårsäsongen.

Bild finns snart i fb-gruppen! (för ni glömmer väl inte å gå med!) :banana:
 
Sv: Rixgaloppen

Mmm...
Är sugen på en andel i Ted med. :-)
Men känns lite kluvet att ha en andel i en häst i ett stall när man rider i ett annat...

Varför det ?... om stallet du rider för inte har en rikstoto ?

Jag valde häst utifrån var jag hade flest möjligheter att se den springa.
 
Senast ändrad:
Sv: Rixgaloppen

Ja det är jag, men jag bor nere i Småland tyvärr :cry: Hade gärna åkt och tittat på "min" häst :D
 
Sv: Rixgaloppen

jag var och hälsade på "min" rixhäst i måndags kväll.. EXODUS.. mkt trvligt och fin häst. väldigt framåt..

detta ska bli skitkul!!!!
 
Sv: Rixgaloppen

delvis kl

alltså, när ni säger att ni varit och hälsat på era rikshästar, kan man göra det? :p :D

Jag som en vanlig svensson åka dit oanmäld och säga hej jag vill hälsa på "min häst" :D
 
Sv: Rixgaloppen

jag vet faktiskt inte, men eftersom jag är hästtransportör så är jag ibland och lämnar hästar hos tjernström, så då passar jag såklart på att hälsa på hästen..
 
Sv: Rixgaloppen

Du kan säkert få komma och hälsa på din häst men kontakta tränaren först så ni kan komma överens om en lämplig tid.

Det är i ditt eget intresse att tränaren har tid att träna din häst på ett bra sätt och det fungerar inte om alla 1000 ägarna kommer drällande i tid och otid!:p
 
Sv: Rixgaloppen

delvis kl

alltså, när ni säger att ni varit och hälsat på era rikshästar, kan man göra det? :p :D

Jag som en vanlig svensson åka dit oanmäld och säga hej jag vill hälsa på "min häst" :D

Oanmäld kanske man inte ska komma, jag åker i och för sig aldrig oanmäld på något besök jag tycker man ska höra sig för innan så folk inte är väldigt upptagna. Sen ska det ju vara kick-offs i april och maj då delägarna bjuds in. Klistrar in datumen här, samt ett inlägg från Twitter

Beräknad årsdebut för Street Band 17april vårpremiär Jägersro i samband med kick off! Novislöp 1200 dt

I april och maj bjuder ditt stall i Riksgaloppen in dig som delägare på Kick Off. Du får chansen att träffa hästen och lära känna skötaren och tränaren.

10 april på Täby Galopp
Stall Olympos, Stall Pegasos och Stall Zeus

17 april på Jägersro
Stall Artemis, Stall Helios och Stall Nike

22 maj på Göteborg Galopp
Stall Poseidon

http://www.riksgaloppen.se/#/blog/152/post/298/
 
Senast ändrad:
Sv: Rixgaloppen

Jösses!
Alltid roligt när folk har ambitioner. Men rida bara en gång i veckan och sikta mot en licens?
Jag tycker jag rider för lite för stunden för att våga tänka på en licens. Och har ändå fått rida mer än jag räknat med hos Yvonne Durant... :confused:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
672
Senast: Ajda
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
5
· Visningar
280
Senast: Blyger
·
Tävling Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb. Ska nuvarande ägare stå...
Svar
7
· Visningar
752
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 036
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp