Bukefalos 28 år!

Rixgaloppen

Sv: Rixgaloppen

Snacka om dålig info och PR för riksgaloppen, att inte ens atg-ombuden vet om det? Eller så har ombuden dissat den info dom fått då?

Hos "mitt" ombud har dom vetat om det i flera veckor :)
 
Sv: Rixgaloppen

Ja jag tänkte så också, vill ju kunna komma och kika live :) Blir ju en helt annan sak!

Seabaz: Jag valde också mellan Exodus och Sibenik, blev en andel i Sibenik för mig :) Tyckte det var kul att den jag valde var svensk också! Hoppas de kommer uppdatera ofta i bloggen och så. Mitt ombud visste inte vad riksgaloppen var. Tog dessutom flera samtal till någon innan hon lyckades skriva ut min andel...
 
Sv: Rixgaloppen

Sådär, 1 del Silence Is Bliss och 1 del Exodus :)

Ska bara registrera också så man får info o erbjudanden.
 
Sv: Rixgaloppen

Snacka om dålig info och PR för riksgaloppen, att inte ens atg-ombuden vet om det? Eller så har ombuden dissat den info dom fått då?

Hos "mitt" ombud har dom vetat om det i flera veckor :)

Var inne i en ganska stor spelbutik i ett köpcentra när jag köpte mina andelar.
Hon i kassan hade koll, men jag tittade mig omkring för att se om det fanns någon reklam, men inte ett dugg info såg jag om Riksgaloppen :mad:
 
Sv: Rixgaloppen

Det verkar som ombuden får för mycket info från ATG. Mitt ombud hade ej koll när jag frågade första gången ("Det skall tammetusan hålla reda på alla dumheter som ATG hittar på...") men någon dag innan hade de såväl broschyrer som koll. Pratade med dem idag och de hade sålt rätt mycket så det tycks ju gå hyfsat...
 
Sv: Rixgaloppen

("Det skall tammetusan hålla reda på alla dumheter som ATG hittar på...")

Lite tråkig attityd från ett ATG ombud väl? Eller var det mer lite åt det skämtsamma hållet? Jag köpte andelar igår och expediten såg faktiskt ut som ett levande frågetecken i ett par sekunder men man kan ju inte ha precis allt nyligen uppdaterat i huvudet antar jag. Hon hittade snabbt broschyren från ATG dock och jag fick de andelar jag ville ha
 
Sv: Rixgaloppen

Det var åt det skämtsamma hållet. Som ATG-ombud så verkar du behöva hålla reda på en massa nyheter och kampanjer hela tiden. Löpande kommer det hela tiden nya broschyrer och affischer som skall exponeras, så att man ej har full koll på nästa veckas grejer är fullt förståeligt...
 
Senast ändrad:
Sv: Rixgaloppen

Det var åt det skämtsamma hållet. Som ATG-ombud så verkar du behöva hålla reda på en massa nyheter och kampanjer hela tiden. Löpande kommer det hela tiden nya broschyrer och affischer som skall exponeras, så att man ej har full koll på nästa veckas grejer är fullt förståeligt...

"mitt" ombud har skaffat X antal tv-skärmar med pekfunktion till sin butik. Då kommer allt löpande dit så SLIPPER man alla affischer att uppdatera manuellt så fort nån blir struken!
Det mesta går automatiskt. Startborschyrerna har dom dock såklart kvar så folk kan ta med sig hem :)

Det är naturligtvis en investering för butiken dom valt detta system och alla butiker kanske inte har råd att installera.... Men det verkar i alla fall sjukt värt pengarna :)
 
Sv: Rixgaloppen

Jag är nu lycklig delägare i Freckenham Ted och Silence Is Bliss.

Valde dem för att de tränarna ligger mig varmt om hjärtat, för att de tränar/startar sina hästar på väldigt olika sätt, för att ha olika distanser i hästarna och för at ha en på Täby och en på Jägers.

Men jag tror kanske att Ted kommer ha sitt bästa år NÄSTA år...
 
Sv: Rixgaloppen

Freckenham Ted's bästa år nästa år. Vad grundar du det på? Lite nyfiken (Träckade Ted i kvalet)...
 
Sv: Rixgaloppen

Att han är stor och långgalopperad och nog behöver ett år extra på sig att bli på topp för de riktigt stora loppen.

Stömbergs (numera Long men jag kommer nog aldrig kunna vänja om mig), brukar ju inte heller stressa igång sina hästar!
 
Sv: Rixgaloppen

Då har man utökat sitt hästägande med tre tusendelar.
När man nu räknar efter blir det totalt 7,403 hästar av 12 hästar. :eek:
Dessutom 2 fölis på ingång, första nästa vecka. :D
Dumt och räkna efter..... ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rixgaloppen

Självklart är jag med. Jag köpte en andel hos Annika Källse i Silence is Bliss. Köpte även en andel till min moster i present. Jag köpte andelarna på Eurohorse i fredags direkt av Annika på mässan.
 
Sv: Rixgaloppen

kl

Nu har jag och pojkvännen köpt 2 andelar var. Det blev Luckyreno och Exodus för mig och för pojkvännen blev det Freckenham Ted och Sibenik.

Vi har en inbördes tävlan där förloraren bjuder på resturang. :devil:
 
Sv: Rixgaloppen

Erik har köpt en andel i Johan R's häst. Jag gick svenskfött hela vägen och köpte Exodus och Sibenik! Såg att Stall Artemis är slutsålt. Helt otroligt kul!:banana:
 
Sv: Rixgaloppen

Skäms på ATG som inte nämner ett ord om Riksgaloppen på sin förstasida :mad:

Bara trav för hela slanten.
a040.gif


Jag gick in för att se om man kunde kolla hur många andelar som fanns kvar i de olika stallen. Stall Artemis har ju sålt slut :D
 
Sv: Rixgaloppen

Ni går väl med i respektive facebook-grupp så ni får massa info och kan prata med andra delägare!? :idea:


Å nu till nästa fråga, när har vi bukeriksträff på täby galopp!?
(vi som har häst hos Källse kanske kan ha en egen å fixa rundvandring i stallet?)

Åker nog ner till stallet och hälsar på "min" i helgen :D

Tre galopphästar, en travhäst å så en ridhäst (fd galoppör), stallet fullt :angel:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
673
Senast: Ajda
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
405
Senast: Keb71
·
Tävling Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb. Ska nuvarande ägare stå...
Svar
7
· Visningar
753
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp