Bukefalos 28 år!

Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråden känns bisarr. Jag misslyckades med min gymnasieutbildning på grund av sjukdom, inte brist på IQ. Jag var oförmögen att sluta röka p.g.a. att mitt liv var så jobbigt att ett rökstopp hade varit svårare än att bestiga Mount Everest. När livet blev enklare kunde jag sluta röka. IQ oförändrat under dessa scenarion. Jag har fortfarande ingen högre utbildning men är så sjukt tacksam över allt annat jag lyckats åstadkomma. Senast idag bubblade det i bröstet av lycka över vad jag lyckats åstadkomma (händer ibland när jag blir känslosam). Och inget av detta har med utbildning att göra. Att dra paralleller mellan bristen på utbildning, rökning och lågt IQ känns väldigt konstigt. Orsaker till att man fortsätter att röka kan ju bero på så många andra anledningar än lågt IQ. Och att man skulle vara misslyckad utan utbildning köper jag verkligen inte. Jag känner mig definitivt inte misslyckad, snarare tvärt om.

Jag håller med om att trådens utveckling är bisarr, men vill understryka att min trådstart inte gör någon koppling mellan IQ, utbildning och rökning. Inte på något sätt. Jag tar helt avstånd från det.
 
Det här är det sista jag bemödar mig med att skriva, är trött på ditt trollbeteende i den här tråden.
Och ändå så ställer du en fråga?
3. Jag undrar hur du ställer dig till läkare som röker? Forskare, lärare, civilingenjörer? Hur är deras IQ?
Jag antar att de har ett nikotinmissbruk.
Som de borde behandla då det redan är rökförbud på många sjukhus och nog med tiden blir det på alla.
Vad gäller rökare och IQ så har jag bara återgivit och hänvisat till resultat av forskning.
Och ni fortsätter att skjuta budbäraren.
 
men vill understryka att min trådstart inte gör någon koppling mellan IQ, utbildning och rökning. Inte på något sätt.
Jag tar på mig hela ansvaret för det.
Men kopplingen är vetenskapligt bevisad så även om du tycker att den är bisarr så är den verklighet.
Den är inte heller något uttryck för mina åsikter.
Utan jag återger resultaten och blir hudflängd för det.
Så blir det ofta när man kommer med oönskad information.
 
Svarar på OT då jag anser den viktig.

För att få ut slutbetyg och använda alla gamla kurser är man tvungen att vara klar innan 1/1 - 17 vilket jag omöjligt kan vara.
Ett vanligt sätt är att tenta av någon färdighet om man har och få poäng för det.
Ty något estetiskt ämne som sång, konst eller teater.
Ofta så har man någon talang som gör att det går att fixa snabba poäng på det viset.
Kanske kan man ett extra språk?
 
Svarar på OT då jag anser den viktig.


Ett vanligt sätt är att tenta av någon färdighet om man har och få poäng för det.
Ty något estetiskt ämne som sång, konst eller teater.
Ofta så har man någon talang som gör att det går att fixa snabba poäng på det viset.
Kanske kan man ett extra språk?

Omöjligt av flera skäl:
- Det kostar 500:- per kurs och det skulle bli för många kurser för att jag skulle ha en chans att ha råd med det.
- Jag har ingen särskild färdighet, de mattekurser jag har kvar skulle jag kunna läsa i högt tempo (matte B läste jag på 2 veckor t.ex.), jag tror jag skulle kunna ordna kvarvarande mattekurser på ett par veckor per kurs vilket också är gratis (distansstudier). Det är dock inte tillräckligt och jag har även svenska- och engelskakurser kvar där jag snarare behöver mer tid än normalt.
- Meningen är att jag ska studera på halvtid denna termin, jag vet inte om det är så klokt att ens försöka mer för varje gång har jag kraschat.
 
I de undersökningar jag har läst så har förvisso lågutbildade kvinnor varit de som rökt mest men där har man förklarat det som en klassfråga inte som en intelligensfråga.

På samma sätt som högutbildade höginkomsttagare lever längre, har bättre hälsa osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag behöver verkligen hjälp. :( Jag bor i en bostadsrätt och har en granne som röker som fan inne i sin lägenhet. Och det hade jag inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
11 054
Senast: nordtravare
·
Relationer För några månader sedan fick jag nya grannar. Ett ungt par. Har inte haft någon direkt kontakt med dem. Första gången jag hörde bråk...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 866
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Vi bor i lägenhet i stan. Ett ganska lyhört hus. Som granne har vi en ungkarl med sex stycken Greyhounds. Det är väl helt ok iof om det...
Svar
13
· Visningar
1 406
Senast: gejsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp