Bukefalos 28 år!

Rökande grannar - vad kan jag göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle det orsaka så mycket ilska om du citerar några inlägg? Du har väl gjort/skrivit värre saker än så i tråden.
Det finns risk att det ballar ur totalt då.
Med resultat att tråden blir låst, vilket jag inte vill.
Jag för min del har inte för avsikt att balla ur.
 
Jag orsakar inga eldsvådor, jag släcker mina cigaretter o tar hem fimparna som hamnar väl isolerade i mina sopor. Jag röker inte i närheten av andra människor.
Det papper o den tobak jag använder är inte parfymerade eller indränkta i kemikalier som får dem att brinna vilket köpecigaretter är.
Så bra.
Om alla rökare hanterade sin rökning på det viset så skulle det ju inte vara några problem med det.
Men nu så är det tyvärr inte så.
 
Man kan nog utan tvekan konstatera att vissa rökare blir oerhört provocerade av den fakta som finns angående rökning.
Samt att några som rent allmänt brukar bli provocerade av mig måste in i tråden och påpeka det.
Om det så är det enda inlägg som de gör samt att de egentligen har mig på ignore.
Det är litet märkligt det där.
Som att det är för tråkigt på resten av Bukefalos.
 
Jodå det märker jag.
Men dels så anser jag att det inte hör till tråden att uppfostra mig och dels så bryr jag mig inte om vad vissa av er tycker om mitt sätt att diskutera rökning.
Ni skjuter f.ö. fortfarande budbäraren.

Såvitt jag kan se så har ingen ifrågasatt dina källor med statistik gällande rökare/rökning. Det är ditt sätt att uttrycka dig om andra människor och hur de väljer att leva sina liv som får folk att reagera.
Den del av mitt inlägg som faktiskt hör till tråden valde du att inte svara på.
Klistrar in den här en gång till:
Kan du verkligen inte se att människor är unika individer? Alla har sina förutsättningar och mål i livet, och olika åsikter om vad det innebär att lyckas här i livet. Med vissa självklara undantag så finns det inget rätt eller fel när det gäller hur man vill leva sitt liv.
 
Nej, det finns väl ingen forskning som visar att 100 % av alla rökare har lägre IQ än genomsnittet för icke rökare?
Jo tydligen.
"Medan icke-rökarna låg på 101 poäng hade rökarna i genomsnitt 94 poäng. Men skillnaderna mellan rökarna var tydlig. De som rökte högst fem cigaretter per dag hade ett IQ på 98 poäng medan de som rökte mer än ett paket knappt nådde 90 poäng."

http://www.aftonbladet.se/halsa/article12193551.ab
 
Såvitt jag kan se så har ingen ifrågasatt dina källor med statistik gällande rökare/rökning.
Men då så tycker jag att vi håller oss till det.
Resten som du skriver är bara ett otrevligt mästrande och jag reagerar inte så bra på sådant.
Så jag väljer att låta bli att svara på det.
 
Man kan nog utan tvekan konstatera att vissa rökare blir oerhört provocerade av den fakta som finns angående rökning.
Så uppfattar inte jag det. Jag tror de flesta blir provocerade av hur du lägger fram fakta och även ibland försöker förvränga den.

Som att det är för tråkigt på resten av Bukefalos.
Jag har faktiskt börjat undra om du bara har lite tråkigt och vill försöka provocera.
 
Men då så tycker jag att vi håller oss till det.
Resten som du skriver är bara ett otrevligt mästrande och jag reagerar inte så bra på sådant.
Så jag väljer att låta bli att svara på det.

Nej, det är inte alls min mening att vara varken otrevlig eller mästrande. Jag ifrågasätter hur du ser på andra människor.
 
Jo tydligen.
"Medan icke-rökarna låg på 101 poäng hade rökarna i genomsnitt 94 poäng. Men skillnaderna mellan rökarna var tydlig. De som rökte högst fem cigaretter per dag hade ett IQ på 98 poäng medan de som rökte mer än ett paket knappt nådde 90 poäng."

http://www.aftonbladet.se/halsa/article12193551.ab

Står ingenting om att 100 % av rökarna har lägre IQ än genomsnittet för icke rökare.
 
Jag tänkte precis som jag skrev. Du verkar tro att alla rökare är obildade och korkade, det har varit trådens tema ganska länge nu.
Det är ju inte vad jag har skrivit.
Jag har skrivit att forskningen bevisar att rökare har lägre utbildning än ickerökare och att de har lägre IQ än ickerökare.
Det skrev jag som en reaktion på att rökare i många inlägg anklagades för att vara korkade och ha hål i huvudet och att dessa inlägg sedan fick mothugg med att så är det inte alls.
Jo det är faktiskt så att rökare vet mindre och är mindre intelligenta än ickerökare.
 
Så du tycker att det hör till tråden att du delar med dig av dina åsikter om andra människors livsval, men det hör inte till tråden att ifrågasätta de åsikter du delar med dig av?
Ja jag såg ett samband med rökning där.
Vilket samband med rökning ser du i de åsikter som du anser att jag har?
 
Det är ju inte vad jag har skrivit.
Jag har skrivit att forskningen bevisar att rökare har lägre utbildning än ickerökare och att de har lägre IQ än ickerökare.
Det skrev jag som en reaktion på att rökare i många inlägg anklagades för att vara korkade och ha hål i huvudet och att dessa inlägg sedan fick mothugg med att så är det inte alls.
Jo det är faktiskt så att rökare vet mindre och är mindre intelligenta än ickerökare.

Många av dina inlägg tyder ju på att du inte alls förstår att det inte gäller alla rökare. Ett exempel:
De förstår dem inte och har inte tillräcklig kompetens för att ändra sitt beteende.
IQ innebär även att vara anpassningsbar.
Som att kunna sluta röka när man får veta att det är farligt.
 
Ja jag såg ett samband med rökning där.
Vilket samband med rökning ser du i de åsikter som du anser att jag har?

De åsikter som jag uppfattar att du har gällande andra människors livsval tycker jag tyder på en mycket tråkig syn på och dålig förståelse för andra människor. Därför ifrågasätter jag.
Jag ser inget samband med rökning i ett antal av dina inlägg, men jag ser inget problem med det. Trådar utvecklas i olika riktningar allt eftersom diskussionen fortsätter i olika riktningar. Det är ju inte ovanligt att en tråd på ett ämna slutar någon helt annan stans.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag behöver verkligen hjälp. :( Jag bor i en bostadsrätt och har en granne som röker som fan inne i sin lägenhet. Och det hade jag inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
11 054
Senast: nordtravare
·
Relationer För några månader sedan fick jag nya grannar. Ett ungt par. Har inte haft någon direkt kontakt med dem. Första gången jag hörde bråk...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 866
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Vi bor i lägenhet i stan. Ett ganska lyhört hus. Som granne har vi en ungkarl med sex stycken Greyhounds. Det är väl helt ok iof om det...
Svar
13
· Visningar
1 406
Senast: gejsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp