Bukefalos 28 år!

Trolig misshandel hos grannen. Vad göra?

Sv: Trolig misshandel hos grannen. Vad göra?

Jag tror (obs) att det är därför som misshandel etc drivs av åklagare, "allmänt åtal"? Då behöver inte offret samarbeta.
 
Sv: Trolig misshandel hos grannen. Vad göra?

Bra tips!:bow: Ska kolla upp det genast.

För övrigt:

Inget nytt har inträffat. Jag har vare sig hört något eller sett grannen. Jag tänker inte söka kontakt med henne (d v s inte ringa på dörren), men ta den om/när tillfälle ges.

Dock planerar jag att ringa hyresvärden och diskutera störningen. Jag vill ju inte att den skall slå tillbaka på henne men jag tycker gott att man kan uppmärksamma hyresvärden.

Från eget perspektiv har jag insett att jag störs som fan av att bo i samma hus som en kvinnomisshandlare. Jag vill inte! Bara tanken på att ha den där idioten (som jag inte skulle kunna peka ut, har dåligt ansiktsminne och de är rätt osynliga) så nära in på får mig att må fysiskt dåligt. Jag vill att han ska bort, ut, försvinna! Jag fattar inte hur folk kan ignorera att ha ett sådant svin som granne. Men tydligen gör många det. Sedan inser ju jag också att en människa normalt blir sådan av en anledning. Men att som vuxen inte ta tag i problem som gör att man tar till våld mot sina medmänniskor när det hänt mer än en gång är för mig helt oförlåtligt.
 
Sv: Trolig misshandel hos grannen. Vad göra?

Du kan pröva att stötta henne om misshandel förekommer, det är nämligen tjejen själv som måste anmäla och tyvärr sker det sällan eller så tas anmälan tillbaks. Att själv göra en anmälan lönar sig inte, då den inte tas emot av polisen i form av anmälan som misshandel dock kan du anmäla störning.

Har gått igenom detta ett flertal gånger med en tidigare granne, och här var det verkligen illa. Jag fick en sax uppkörd i ansiktet efter det att gubbfan hade klippt i sin sambo, som flydde till oss i panik. Även hon tog tillbaka sin anmälan vid flera tillfällen, och vi kunde inte göra ett smack mer än att stå bredvid och titta på.:crazy:

Jag trodde de ändrat lagen så att polisen numera kan anmäla själva oberoende av kvinnan. (Ah, ser att Lill-sis hade bättre beskrivning)

(Vissa stater i USA har ngt sådant men ännu strängare, hade tydligen fått bra effekt, var längesedan jag läste om de iofs.)
 
Sv: Trolig misshandel hos grannen. Vad göra?

*kl*

Jag vet dock att för ca 10-15 år sedan så var det en del diskussioner om att kvinnor tog tillbaka anmälan och att det nu gjordes lättare för rättsväsendet att driva det vidare på egen hand. Kan det varit så länge sedan som 20 år sedan? Tiden går ju fort.

Jag minns också tydligt att det har varit så, men visste inte heller att det var så länge sedan. Det var ungefär då det var aktuellt på nyheterna med den nya modellen från USA (som var lite kraftfullare tror jag).
 
Sv: Trolig misshandel hos grannen. Vad göra?

Har ett rätt aktuellt fall här på orten där kvinnan försökte ta tillbaka anklagelserna men mannen dömdes till fyra års fängelse.

Nu handlade det om tortyrliknande misshandel, med dokumenterade skador. Rätten trodde inte på kvinnan när hon sa sig själv ha orsakat skadorna.

Svårare är det ju för rättsväsendet att gå vidare om inget finns dokumenterat.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 151
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 901
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 552
Samhälle Ska försöka fatta mig kort. Vi bor i lägenhet i ett modernt och välisolerat hus och hör nästan aldrig grannarna förutom en...han vrålar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 844
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp