Bukefalos 28 år!

Roliga ord från dom lite "okunniga".

Har läst igenom alla inläggen nu den senaste veckan men fick sluta göra det i sängen vid läggdags...som jag har skrattat! Tack för att ni delar med er
 
Det är illa ställt med ridskolor när de rider förbi min hage och ropar till mig: har din häst fått föl?? Vad gulligt.
Jag hade ridit på den ridskolan i många år så ridläraren borde vetat att jag hade en valack.
Och fölet var en shettis på 25 år.
Och sen så tyckte de jag var en dålig ryttare för jag red "bara" med vanligt tränsbett och engelsk nosgrimma.

Hade man inte pelham, martingal mm så kunde man typ inte rida.
Lite kul när de satte pelham på en häst som knappt gick framåt.

Inom travet åker man ju in för fortkörning.
Tog en stund innan jag fattade hur det lät hahah
 
Dottern var i veckan och provred en häst. Efter en liten stund har hon fått hästen mjuk och fin och den böjer så fint på nacken och går i form, då kläcker sambon följande kommentar:
"Varför drar hon ner huvudet på den hela tiden???"

Både jag och säljaren exploderade...:rofl:
 
Min hästrädda men djurälskande mamma utbrast förtvivlat: "Hästen där har ju förbundna ögon!" Det var en flughuva...men ser man den på lite håll ser den ju helt tät ut.

Nu kunde vi lugna henne med att hästen inte bodde hos en djurplågare utan tvärtom hade en ägare som var rädd om den och såg till att den slapp insekter.
 
Kommer ihåg när jag var liten och läste hästserier i typ Min Häst med min kompis. En dag frågade hon mig vad det betyder när det står Peter O. Jag fattade ingenting och bad henne visa mig i tidningen istället; det visade sig att hon inte förstod vad de menade när de skrev ptroo och kopplade liksom inte att det var bromsljudet(haha) som de syftade på utan trodde istället att det uttalades Peter O. :p :confused:
 
Jag är tävlingsledare i min klubb och vi har en tvådagars lokaltävling i hoppning varje vår med ponny ena dagen och storhäst den andra. I år fick jag besök på tävlingen av en icke hästkunnig kollega och hennes familj.
Familjen dök upp på ponnydagen och när kollegan fick veta att det var just ponnier så blev hon helt förskräck och utbrister:
-Men får dom verkligen tävla? Dom är väl bara bäbisar?!?!
-Eh, nej dom är i alla möjliga olika åldrar men de måste vara minst 4 år för att få vara med, säger jag.
-Åh, jag som trodde att alla var ponnier när dom var små och så blir dom stora hästar som vuxna!
 
På ridskolans hemsida står det:
"Pix, född 2005, mörkbrun m stjärn och snopp"
Pappa känner sig manad att fråga varför de har formulerat sig så lustigt. 8- åriga jag svarar att det är så att man ska vara säker på att det är en valack :D.
 
Sitter och pratar med min närmsta vän och berättar för honom att så fort jag och sambon hittat ett boende längre ut på landsbygden funderar jag starkt på att ta upp hästeriet igen.
Berättar även för honom att jag inte tänker rida igen , utan vill börja köra varav han lyckligt utbrister :
"COOLT! Ska du ha en sån där westernvagn eller en sån där rika hade på 1800-talet?"
ehm.. tja.. hade inte riktigt bestämt mig ..? :D Haha!
 
Hade en hästrädd klasskompis som jag gjorde en del arbeten med. Han var helt okunnig men hade hört en del hästsnack från hästtjejer i tidigare klassen. Så han gillade att ibland svänga sig med hästord för att låtsas vara värdsvan, och slängde gärna ur sig "träns", "grimma", "vojlock" med sånt eftertryck man bara gör om man inte vet vad det betyder...
Han ansåg också att alla hästar hette Nattfari och att deras ägare påstår att de är jättesnälla, tills de står i hagen och ropar och 800 kilo häst kommer i full fart och är påväg rakt över en! ;)

Han avböjde alla erbjudanden om en provtur på mina jättesnälla hästar... ;)


En annan klasskompis läste hästannonsen på min skärm och läste överskriften POLSK ARAB??????
Det tog ett tag innan jag förstod vad det var för konstigt med det....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 358
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp