Bukefalos 28 år!

Roliga ord från dom lite "okunniga".

Eh, just det, min pojkvän bjuder alltid på spagetti till mina hästar när jag inte ser.

Det är alltså att han tar änden på grimskaftet och stoppar upp i näsan på hästen. Hästarna står verkar inte bry sig, men han står och garvar och tycker han är sååååå rolig. Varje gång :cool::p
 
Hahah, vilken rolig tråd. Kl. är nu 00.19 och jag borde ligga o sova men jag kan iaf konstatera att jag tagit mig garvande genom hela tråden. :rofl:
 
min pappa brukar fråga om jag ska jonglera hästen men det verkar vara vanligt :p han kallar också grimskaft för koppel
sedan berättade han om när han tog med sig barnbarnet Lilly (som då var 3 år tror jag) till ridskolan för att titta på hästarna i hagen. Dom står utanför hagen till en shettis och Lilly står och ser fundersam ut, efter ca 2 minuter säger hon; ''farfar! bajset kommer inte ut!''
ni kan ju gissa vad bajset egentligen är:)
 
Jag var nära bekant med ett 'islandsruss' en gång i forntiden. Den hade spinkiga ben, kort hals, klumpigt islandshuvud och var uppriktigt bland de minst vackra hästar jag sett. Inte ens fulsöt. :o
Himla trevlig ridponny däremot. Blev nog en C tror jag. Isabell.

Jag vet inte om jag vågar lägga ut en bild. :p
 
Jag var nära bekant med ett 'islandsruss' en gång i forntiden. Den hade spinkiga ben, kort hals, klumpigt islandshuvud och var uppriktigt bland de minst vackra hästar jag sett. Inte ens fulsöt. :o
Himla trevlig ridponny däremot. Blev nog en C tror jag. Isabell.

Jag vet inte om jag vågar lägga ut en bild. :p
Näe... Du vet väl att skönheten sitter i betraktarens ögon? :grin:
 
Min kille började fråga om hästraser en kväll. Om vi flyttar ut på landet någon gång vill han ha en egen häst, "en som man kan rida fort med i vildmarken så som de gör i filmer". Han var väldigt inne på att han skulle ha en galopphäst eftersom de är snabbast :p

Han vill att hästen ska vara stor och svart. Vi hade en inack som var svart med en nästan dödskalle-formad stjärn, den var han förtjust i. "Den ser så BRUTAL ut!" Sa han begeistrat och tindrade lite med ögonen. Min lilla brunskimmel var han inte alls lika imponerad av, "Den ser ju gammal ut, den är ju gråhårig."

Han är också övertygad om att shettisar är de bästa och mest eftertraktade ponnyerna och fattar inte varför de är så billiga, fast jag förklarat en massa gånger hur det ligger till.

Kul att han visar lite intresse iaf ;)
 
Senast ändrad:
OT, men: Bild! Den måste ha varit ofantligt söt.
Här är vårat "islandsruss"
10978490_10204964112357762_1316043859456866914_n.jpg
 
Haha min mamma såg en filmsnutt på min häst igår, hon travar på volten, avspänd i en rund form.
Mamma utbrister "men oj vad hon bockar" :eek:
Hahaha! Gud så roligt!
Påminner om något en bukefalist berättade om när hennes (ridovana) sambo red ut med henne. Har för mig att de skulle galoppera och när hon vänder sig om så bockar hästen som en tok och killen ba: "vad den snubblar mycket" eller nått :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 258
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp