Bukefalos 28 år!

Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

Min systers son brukade säga så här: (han var ungefär 3år)
1 pippi till en fågel och flera pippar till flera fåglar:idea:;)
 
Sv: Roligt som barn säger

kl

Min 5 årige son sa för några veckor vid sin morfars grav, att det är oartigt att äta människor.
så nu vet alla här varför man inte får äta människor- det är oartigt!

:rofl:
 
Sv: Roligt som barn säger

Lillkusinen, ca 3 år till sin mamma
"Varför har du så låååånga bröst mamma?"

Antagligen för att hon fött honom, haha :D
 
Sv: Roligt som barn säger

Jag var ute och gick med barnen i barnvagnen och hunden bredvid. Hunden var lös, så varje gång det kom en bil sa jag "fot", för att hunden skulle hålla sig precis bredvid mig och vagnen. När fjärde, femte bilen passerat sa 3-åringen till hunden: "Nu kan du gå långsamt igen."
:D
Jag kanske ska tillägga att jag är smålänning.;) 3-åringen trodde att jag sa "fort" till hunden, och tyckte väl antagligen synd om henne, för att jag stressade på så.
 
Sv: Roligt som barn säger

*KL*

Min kille på 6 år lekte "Gissa djur" med mig (Han beskriver ett djur i sin djurbok och jag gissar vilket):
"Det finns i Afrika och det klättrar i träd och börjar på R" säger sonen. Hm, R, tänker jag "Råtta?", "Nää" säger sonen. Tillslut ger jag upp.

"RANGO-TANGO!!!" säger killen då, triumferande.

Öh....ahhh Orangutang :idea:

Kunde inte hålla mig för skratt, och sonen blev tyvärr lite stött, men vad gör man?:o
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Här måste bara min systersons citat få komma med, vi var in och besökte dom på BB idag när hans lillebror kommit.
Mamma går fram och pratar med lillen och säger att han nog känner igen hennes röst sen han var i magen då tittar min systerson allvarligt på sin mormor och säger:
- Men du, han kan inte prata!!

:rofl: :love:
 
Sv: Roligt som barn säger

Underbar tråd!!!
Har suttit och skrattat för mig själv hela kvällen och hoppas det finns fler som tycker den är värd att väckas till liv igen!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Roligt som barn säger

*KL*
Lägger till en egen också:

Brorsan kom förbi häromdagen tillsammans med två kompisar. En gammal killkompis som är mycket omtyckt av barnen och så en tjejkompis, som vi inte träffat innan.
Vi fikade och så, sen åkte de hem. Inga konstigheter.
Förrän dagen efter!
Svärmor är på besök och frågar nyfiket vår 4-åring om besöket dagen innan:
- Var det morbror som hade skaffat ny flickvän, eller var det kanske Tommy?
Varpå 4-åringen svarar:
- Nej, jag tror de delar på henne!

...jaa, vem vet?! :rofl:
 
Sv: Roligt som barn säger

Jag hämtade mina syskonbarn efter skolan och det äldsta pojken håller sej för magen och suckar. När han sätter sej i bilen frågar jag vad det är. Då säger han att han fick en boll i magen.
I Baksätet sitter lillasyster och frågar oroligt:
"Fick du ut den?"
 
Sv: Roligt som barn säger

KL


Hemma hos lillasyster J ser de på ett matlagningsprogram. En tv-kock som heter Johan lagar maten och hans flickvän är visst med.

Syster J säger till lille Anton 5 år att "titta, han har samma namn som min Johan", (Systers sambo).
Anton svarar: "Jaaa, men han har en snyggare flickvän".
Syster: "Va? Tycker du att min Johan ska byta tjej då?"
Anton: "Näää, det duger med den kvinna han har".
 
Sv: Roligt som barn säger

Jag hämtade mina syskonbarn efter skolan och det äldsta pojken håller sej för magen och suckar. När han sätter sej i bilen frågar jag vad det är. Då säger han att han fick en boll i magen.
I Baksätet sitter lillasyster och frågar oroligt:
"Fick du ut den?"

:rofl: det kunde ha varit jag och min storebror, fast brorsan hade då fortsatt att lura mig när han förstod att jag fattade fel och sedan hade jag trott på det i flera år :rofl:
 
Sv: Roligt som barn säger

Älskar denna tråden. Behöver jag liva upp mig så läser jag lite här! :D

*kl*

Dottern hoppsan-stegar runt i huset och sjunger "jag har huvat hästarna, jag har huvat hästarna".

Fick inget riktigt sammanhang i det hela förrän jag tittade på Tjorven och Skrållan med barnen. Stina gömmer undan Skrållan hos Trollmor i skogen och hoppsan-stegar därifrån sjungandes: "jag har lurat Westerman, jag har lurat Westerman."

:rofl:

/Timsetim
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

När vi skolade in vår grabb på dagis var det en liten flicka där som berättade att när prinsessan i slottet blev inlåst så gjorde det inte så mycket, för sen kom ju penisen (prinsen) och räddade henne. *fniss*
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Min syster konfirmerade sig i samband med WTC, varpå dom hade en tyst minut i kyrkan. Så, när det är knäpptyst i kyrkan ställer sig min då fyraåriga lillebror upp och säger högt: "Ja, jag gillar iaf stjärtar jag"

:rofl: ä jag dööör:rofl:
 
Sv: Roligt som barn säger

Fick inget riktigt sammanhang i det hela förrän jag tittade på Tjorven och Skrållan med barnen. Stina gömmer undan Skrållan hos Trollmor i skogen och hoppsan-stegar därifrån sjungandes: "jag har lurat Westerman, jag har lurat Westerman."

Hur hade din dotter lurat hästarna då? *nyfiken
 
Sv: Roligt som barn säger

Hur hade din dotter lurat hästarna då? *nyfiken

Inte lurat, huvat! :D

När jag frågar henne så säger hon; "Stina säger så mamma". :)

När jag berättar vad Stina säger och varför hon säger det så tänker Alice en stund och säger sen: "jag kan inte säga det, jag säger huvat hästarna." :D :love:

/Timsetim
 
Sv: Roligt som barn säger

kl

Jag hade med mig min dotter till mödravården för att sätta in en P-stav i armen. Jag hade förklarat hemma varför jag skulle ha den.

När vi sitter där med barnmorskan säger hon:

- Mamma jag förstår ändå inte varför du ska sätta in den i armen?

Barnmorskan förklarar då att det är för att mamma inte vill ha några mer barn just nu.

Dottern tittar med stora ögon på mig och säger med bestämd röst.
- Men mamma du vet väl att bara är att INTE betäcka då?

(hon var fem år då)
 
Sv: Roligt som barn säger

I sommras satt jag och sonen (7år) och tittade på en kompis bebis. Vi konstaterade att det nog vore väldigt mysigt och kul med en bebis.

Plötsligt säger han:
- Om vi ska ha en bebis till väljer vi inte pappa va ? Det är väl dags att få in lite nya linjer.....
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 323
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 956
Senast: trofé
·
Kropp & Själ Jag har en återkommande dröm om att jag skaffat ett nytt boende, hus eller lägenhet, och när jag väl kommer dit så är det mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 759
Senast: julgrisen
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 273
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp