Bukefalos 28 år!

Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

Min 3 årige son har en egen variant av kullerbyttor. Han kallar dom Pytta Pylla.
Tog dock en stund innan jag förstod vad Pytte Pylla var, han fick visa vad han menade!!!
 
Sv: Roligt som barn säger

kl

Inte sagt, men gjort!

Systerdottern, ca 2 1/2 år gammal var på sitt allra bästa humör (:angel:) häromdagen, satt på dass i 25 minuter för att mamma inte fick ta ner henne, utan det skulle pappa göra, bara det att pappa jobbade.. slutade med att hon somnade :) efter.. lite högljudda pappaönskningar ;)
 
Sv: Roligt som barn säger

*kl* Igår tjatade sonen på vägen hem från stallet om "meja meja" (mera) Vaddå mera frågade jag tillslut varpå han skriker BALLE!!!! Han blir två år i november.
 
Sv: Roligt som barn säger

KL

En liten pojke, vars föräldrar tydligen inte var den minsta religiösa :angel: gick in i Kyrkan för första gången i sitt liv. Ur kom han igen, storögd: -Det häng´ en döing därinne!!! (Han hade fått syn på korset med Jesus) Kvinnan som pojken gick med, förklarade, -Det är Jesus! Guds son!
Varpå pojken (norrlänning) undrade:
-Och vars häng´ han då?
 
Sv: Roligt som barn säger

*kl*

Väcker liv i en gammal tråd genom att berätta vad min dotter sa idag. Hon fyllde 2 år i augusti. satt på vår veranda och tittade på vår trädgårds igelkott (en prydnadssak alltså). Och så sa hon:

-Mamma, Ia (=Elivia) klappar negerkotten:D:o.
 
Sv: Roligt som barn säger

KL

Dottern kommer ut en dimmig morgon och utbrister med viktig min

-"Det var hemskt vad dammigt det är här! Man ser ju inte ens solen. Kan inte nån ta och städa här va!?" :D
 
Sv: Roligt som barn säger

*kl*

Oj, lever den här tråden fortfarande :eek:

Jag pratade idag med en dam som berättade om hennes barnbarn som när detta var två år hade ställt sig och pekat upp mot himlen och sagt "Fy faan"

Det tog en liten stund innan mormodern förstod att h*n sa flygplan :rofl: (De bor i närheten av en stor internationell flygplats)
 
Sv: Roligt som barn säger

KL

Dottern kommer ut en dimmig morgon och utbrister med viktig min

-"Det var hemskt vad dammigt det är här! Man ser ju inte ens solen. Kan inte nån ta och städa här va!?" :D

Vad gulligt!:love:

Min treåring sa något tänkvärt och lite gulligt ikväll. Det var ett inslag på tv om amerikanska barnmodeller (små flickor som sminkas och kläs upp i fina klänningar och tävlar om vem som är sötast) och då sa jag lite på skoj: "Ska vi klä upp dig så i fina klänningar, sminka dig och göra dig fin i håret? Så gullig du skulle vara! Det vore väl roligt?!" Sonen svarade: "Jag skulle inte bli så glad i alla fall." "Varför inte det?" "För jag vill vara som jag är.":love::love::love:
 
Sv: Roligt som barn säger

*kl*

Oj, lever den här tråden fortfarande :eek:

Jag pratade idag med en dam som berättade om hennes barnbarn som när detta var två år hade ställt sig och pekat upp mot himlen och sagt "Fy faan"

Det tog en liten stund innan mormodern förstod att h*n sa flygplan :rofl: (De bor i närheten av en stor internationell flygplats)

Oh, då minns jag lilla barnet som pekade ut genom fönstret och ropade: -SE SATAN!!! SE SATAN!!! Barnen menade alltså Skatan...:p
 
Sv: Roligt som barn säger

*kl*

Jag, mamma och lillasyster spelade nåt kunskapsspel en gång då vi var små, och min syster fick frågan "vad kallas en person som kommer från USA?" Efter lite grubblande kommer det klockrena svaret "en USLING"!!! :rofl::rofl:

Gissa om hon har fått höra den några gånger... :D
 
Sv: Roligt som barn säger

Haha

Isak 1½ år har en del roliga kommentarer också.
Han ramlade hemma förut, inte så han slog sig men hörde
ett väldigt irriterat "Men hurra" haha:rofl:

Var hos mormor igår och hon försökte få Isak och säga Tiger.
Efter en stund sade han det och hon berömde såklart.
Han flinade lite och säger högt "joo du" haha
Lät som han tänkte typ "japp, det trodde du inte va?" :D
 
Sv: Roligt som barn säger

*KL*

Måste återuppliva denna underbara tråd, då min 3-åring kläckte ur sig en riktig höjdare nyss.

Han satt djupt försjunken i tankar och stirrade förundrat på min mage. Så drog han ett djupt andetag och sa:

"Jo, du mamma... Jag förstår att jag har varit inne i din mage, men jag förstår verkligen inte hur jag kom ut!"

:D.
 
Sv: Roligt som barn säger

Hjälpte systerdottern med att sätta på ett örngott (osäker på namn, det som omsluter kudde iaf).

Hon: Kan du det där? (och såg ut såhär: :confused::eek::eek::eek: )
Jag: Ja, det kan jag.
Hon: Då kan du bli mamma med.
Jag: Knasboll, bara för jag kan sätta på ett örngott betyder inte att jag kan bli mamma.
 
Sv: Roligt som barn säger

*KL*

Måste återuppliva denna underbara tråd, då min 3-åring kläckte ur sig en riktig höjdare nyss.

Han satt djupt försjunken i tankar och stirrade förundrat på min mage. Så drog han ett djupt andetag och sa:

"Jo, du mamma... Jag förstår att jag har varit inne i din mage, men jag förstår verkligen inte hur jag kom ut!"

:D.

Får vi inte höra svaret också? :laugh:
 
Sv: Roligt som barn säger

Min 5åriga lillebror frågade mig häromdagen om jag visste vad *visar fuckYou fingret* betyder. Jag säger nej, vet du?

Du säger han: Attans, jag har glömt det, men det var inget vacket. :rofl:

:love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 323
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 956
Senast: trofé
·
Kropp & Själ Jag har en återkommande dröm om att jag skaffat ett nytt boende, hus eller lägenhet, och när jag väl kommer dit så är det mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 759
Senast: julgrisen
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 269
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp