Roller Derby!

Muchas gracias, @Mammas :love:

Mitt senaste svar till @Stalone :

"Åh men alltså jag är SÅ JÄVLA PEPP nu! :bump: Om jag kan testa nånstans först så får jag ju en hint om hur jag gillar det i alla fall, och går det att sälja vidare är det ju lugnt liksom. Gud så kul! Och ja, januari vore ju GULD! Du är bäst!
Är skatesen superdyra?

Jag är mest rädd att jag ska vara rädd men det kan man väl komma över. Om inte annat vore det SÅ fint att få vara med i ett lag igen, med sammanhållning och allt vad det innebär :love:.

Jag har ingen aning ens om var i världen vi bor till sommaren som kommer :D. Min sambo är fast i Madrid till sommaren och sedan får vi se var vi får jobb helt enkelt."

Men @Mammas får gärna svara också! Vad kostar grillorna? Hur vet man om det är något som passar en? Hur lång tid tar det att lära sig att åka? Hur kul är det? Vad kostar det totalt att köpa det man behöver ha samt gå med i en klubb?

Berätta berätta :bump:
 
Fan vad deppig jag blir! Kollade precis roller derby madrids hemsida och de hade en tryout i början av oktober :( :( Vafan, varför är jag så dålig att jag helt missat att kolla upp det?

Suck på mig själv.

Ännu mer suck på mig själv! Har kollat igenom hemsidan och de verkar coolast i världen typ! ÅH så jag blir förbannad nu när jag inser att jag hade kunnat tränat med dem i ett år om jag hade kollat upp detta på en gång! Och nu är det för sent :(.
 
Ja alltså jag tycker ju att du ska bo i Stockholm och börja i Royals, om du ville ha input på det? Nähä, inte? ;) :D

Nej men om jag vore du skulle jag checka av läget. Kolla om det finns en annonssida i Madrid som funkar som RD-loppis på FB, och håll utkik där, hittar du billigt beggat så hugg in. Vad har du för storlek? Mina är små 39 och jag kommer att byta ut dem snart, de är trasiga i ena gängan fram så dem kan du få så snart jag köpt nya, om de passar. De är alltså funktionsdugliga men tåstoppen sitter där den sitter, går inte att få av. Kan du ha dem kan du testa när du kommer hit nästa gång, vet ett parkeringsgarage! Sedan, håll utkik även på RD-loppisen, hittar du något som verkar bra i Stockholmstrakten kan jag kirra det åt dig. :) Men R3or verkar de flesta börja med.

Jag har ju inte kunnat vara med på så många träningar jag vill, och var i ärlighetens namn betydligt mycket sämre än alla andra när jag börjde, men såhär åtta månader efter start är jag inte klar för att bouta men fixar träningar utan problem, ramlar ibland men håller mig oftare på fötterna. Men en kompis sa att hon missat minimum skills (ett knippe färdigheter från WFTDA många ligor har att man ska klara innan man boutar) men att hon lätt hade fixat det efter tre månader. Så det är individuellt. Men försök hitta begagnade saker, det är värt det. :) Vi har kostader på typ 750 i medlemsavgift och en 450 i terminsavgift per år, vet inte om det är vanligt eller ovanligt.

Men du, kan du inte kontakta dem och kolla om du får hoppa in i deras freshiegrupp då? :)
 
Tack kära du för ditt svar!

Viktigaste först: katlakalypsen :love:

Tack för erbjudandet om test av dina grillor! Jag har 37 i storlek men med en ordentlig socka ska väl dina funka för test i alla fall? Min ena fot är typ en 38 så det borde ju vara hyfsat okej overall feeling liksom? :D Men vad är "billigt" begagnat", vad pratar vi om för summor? På ett ungefär?
Min största concern är att jag vill kunna testa innan jag börjar köpa på mig grejer, vill inte gärna lägga ut pengar om jag inte ens gillar det litegrann liksom.

Angående Madrids rollerderbyliga (så jävla coola de är och de uttalar roller derby så underbart spanskt :D "Eråller därrby" :love:) så kommer jag ju inte kunna vara med något, det är därför jag är så besviken :(. Jag drar ju om mindre än ett par veckor, är borta en månad, hemma här en månad och sen rullar jag ju först mot Sverige och sen mot syrran och ungarna. Så först till nästa sommar är aktuellt för mig, antingen här eller nån annanstans.

Stockholm låter för övrigt grymt tycker jag ;) :D
 
Ååh, jag kan ingenting om RD, men har en bekant (läs: person jag följer på twitter/instagram) som kör! Tror jag. Hon brukar iaf ha såna rollerblades (eller vad heter det egentligen? :arghh:) ...

Men jag känner lite såhär. Hurdan som person bör man vara för att kunna köra RD? Jag är ju byggd som en defensiv rugbyspelare typ. Fast svag och långsam.. Vad "krävs" för att vara bra?
 
Jag vill så sjukt gärna! Var ju taggad för tryouts i Uppsala men det sket sig när knäna la av förra gången. Nu vågar jag inte pga nämnda skitknän :(
 
Eller, ni kanske ska få förklara vad det går ut på först.. Jag tänker mig ju typ football fast på hjul.. utan boll. Blandat med typ.. stafett på velodrom?
 
Hurdan som person bör man vara för att kunna köra RD? Jag är ju byggd som en defensiv rugbyspelare typ. Fast svag och långsam.. Vad "krävs" för att vara bra?
Jag hoppas att svaret på den frågan är "Du bör vara rätt spinkig och smärtkänslig, gärna lite småfeg också" :up: :angel:
 
Ååå RD är superskoj!
Men får absolut inte plats i mitt schema, tyvärr. Jättetyvärr. Har nu ganska dyr utrustning hemma som jag inte vill göra mig av med för nån gång ska jag få plats för träningarna igen :D!

Rugby-football-stafett är en rätt bra jämförelse :D.
 
@niphredil Aha, det kanske är lite stort, men å andra sidan har jag 38-39 och de är trånga på mig, så kanske? Vi kan ju testa iaf. Och mina skydd lär du väl kunna ha. När jag kollar på sidan på fb verkar det hamna runt/drygt 2000 för ett set, komplett med allt då. Och om du inte gillar det då borde du kunna kränga det för ungefär samma.

Ahaa, nu fattar jag. Drygt. Men du, tänk inte så utan tänk på hur bra det kommer att bli när du väl börjar. :)

Och ja, en vote på sthlm från mig! ;)
 
@GardenAngel @niphredil Man kan vara hur som helst. Det är klart en fördel om man är stark och har balans, men har man inte det går det att öva upp. Men är man nättare kanske man är snabb och har lätt att jamma, medan som lite grövre har lättare att blocka. Men det är inte skrivet i sten - vissa är större och jammar fab i alla fall. Det jag sett är att man går på vad man har för styrkor istället för hur folk ser ut, och jobbar på att bli starkare (framförallt mentalt så att man kan TA plats, även om den inte erbjuds den).
 
Haha, jag håller med dig @niphredil, fast byt ut spinking mot blekfet. "Ska gärna ha lätt för att gråta" också.
"Lätt för att gråta samt få blåmärken. Rumpan får gärna vara superspinkig, så att eventuella fall gör extra ont".

Där har du mig :up:

@Mammas

Ja, jag kikade på FB-sidan och det verkar ju väldigt överkomligt med nybörjarseten :). Och jag testar gärna dina om jag får :).

Du är da bäst :love:
 
Och vissa är mindre och fortfarande helt jävla omöjliga att flytta på och alltså awesome blockers. Så det finns ingen typ av person som är bättre än någon annan. :)
 
Och för alla som läser det här och bor i Stockholm: Vi har match 7 december, var där! :D
 
"Lätt för att gråta samt få blåmärken. Rumpan får gärna vara superspinkig, så att eventuella fall gör extra ont".

Där har du mig :up:

@Mammas

Ja, jag kikade på FB-sidan och det verkar ju väldigt överkomligt med nybörjarseten :). Och jag testar gärna dina om jag får :).

Du är da bäst :love:

Blåmärken... Googla derby kisses vetja! ;)

Klart du får testa mina, så snart du är i stan. :)

Jag vet! :love: Ehum... Jag menar... Tack. :angel: ;)
 
Och vissa är mindre och fortfarande helt jävla omöjliga att flytta på och alltså awesome blockers. Så det finns ingen typ av person som är bättre än någon annan. :)
Aha! Jag tänker att min vinnarskalle och jävlar anamma ska ta över och göra mig oövervinnerlig :D Som i paintball, där man inte känner smärtan längre för att man är så upptagen med att fokusera på hur man ska lyckas döda alla andra.

Jag kan nog vara rätt snabb tror jag. Och tuff. Jag åkte inlines när jag var yngre och var rätt okej faktiskt. Däremot har jag aldrig stått på såna skates som ni använder.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
337
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 619
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 111
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp