Roller Derby!

Ja, vet du när du kommer hit nästa gång? :) Vi har fler matcher, vore kul att gå ihop. :)
Jag kommer till Sverige först efter jul tyvärr! December hinns inte med i och med afrikaresan i november. Så jag tippar på att jag är i Sverige under januari och sen åker vidare.
 
Aha! Jag tänker att min vinnarskalle och jävlar anamma ska ta över och göra mig oövervinnerlig :D Som i paintball, där man inte känner smärtan längre för att man är så upptagen med att fokusera på hur man ska lyckas döda alla andra.

Jag kan nog vara rätt snabb tror jag. Och tuff. Jag åkte inlines när jag var yngre och var rätt okej faktiskt. Däremot har jag aldrig stått på såna skates som ni använder.

Ja, vinnarskalle och jävlar anamma kommer du typ hela vägen på. Och ja, iaf jag känner typ ingen smärta när jag tränar, det kommer efteråt. Efter förra träningen hittade jag typ 5-6 små blåmärken på nedersidan av höften, precis där man ska träffa när man get en hit. Kände nästan inget under träningen. :p

Då har du ju en bra start - och du kommer att lära dig åka på quads fort tror jag. :)

En bra grej att göra innan om du kan och vill är att köra lite styrkeövningar för att stärka upp vissa områden som behövs, typ bål och ben.
 
@cili Fy så drygt att dina knän ännu inte är bra nog. :(
Nu kanske dom skulle duga, men jag vågar inte chansa i dagsläget. Hoppas få sprutt på muskelbyggandet inom kort, då kanske knäna kan palla det när jag väl får tag i en bostad i Gbg :bump: (för här i obygden finns nog knappt nån som vet vad RD är ens :p )
 
Nu kanske dom skulle duga, men jag vågar inte chansa i dagsläget. Hoppas få sprutt på muskelbyggandet inom kort, då kanske knäna kan palla det när jag väl får tag i en bostad i Gbg :bump: (för här i obygden finns nog knappt nån som vet vad RD är ens :p )

Det låter som en strålande plan! :D Kör hårt i styrkan nu, extra roligt med ett såhär grymt mål? :D
 
Jag är så SJUKT sugen på att prova! Tänker att jag ska vänta till nästa gång @Stalone har prova-på, pga missade sist, pga pluggmåsten. Är lite orolig för min axel, kan en köra trots kass axel? Tänker mest på drutta på ändan (axeln)-risken...
 
Ja, vinnarskalle och jävlar anamma kommer du typ hela vägen på. Och ja, iaf jag känner typ ingen smärta när jag tränar, det kommer efteråt. Efter förra träningen hittade jag typ 5-6 små blåmärken på nedersidan av höften, precis där man ska träffa när man get en hit. Kände nästan inget under träningen. :p

Då har du ju en bra start - och du kommer att lära dig åka på quads fort tror jag. :)
:banana:

Låter bra! :)

Det jag är rädd för är att ramla bakåt och hamna på svanskotan.

En bra grej att göra innan om du kan och vill är att köra lite styrkeövningar för att stärka upp vissa områden som behövs, typ bål och ben.
:up:
 
Jag är så SJUKT sugen på att prova! Tänker att jag ska vänta till nästa gång @Stalone har prova-på, pga missade sist, pga pluggmåsten. Är lite orolig för min axel, kan en köra trots kass axel? Tänker mest på drutta på ändan (axeln)-risken...

Hur kass är kass? När du börjar tackla kommer du förmodligen använda även axeln i tacklingen, men då håller du ju armen mot kroppen så det är ingen större påfrestning direkt? :)
 
@niphredil Ja alltså, det händer ju att man ramlar bakåt. Målet är ju att man ska köra i en sådan ställning (derby stance) att du om du tappar balansen faller framåt och landar på skydden, men det händer ju att man ramlar bakåt också. Finns fancy baxor som skyddar svanskotan, men jag har inte testat själv pga snål. :p

9571265.jpg
 
Hur kass är kass? När du börjar tackla kommer du förmodligen använda även axeln i tacklingen, men då håller du ju armen mot kroppen så det är ingen större påfrestning direkt? :)

Dåligt som i har hoppat ur led ett par gånger. :(
Nä, alltså, som du säger så klarar den rätt mycket så länge den är nära kroppen men en av gångerna den hoppade ur och direkt i igen var just när jag ramlade rakt på den. Och det gör ju så snablarns ont!
 
Jag är så SJUKT sugen på att prova! Tänker att jag ska vänta till nästa gång @Stalone har prova-på, pga missade sist, pga pluggmåsten. Är lite orolig för min axel, kan en köra trots kass axel? Tänker mest på drutta på ändan (axeln)-risken...
Åh då måste du påminna mig! För jag antar att det gäller Gbg?
 
Dåligt som i har hoppat ur led ett par gånger. :(
Nä, alltså, som du säger så klarar den rätt mycket så länge den är nära kroppen men en av gångerna den hoppade ur och direkt i igen var just när jag ramlade rakt på den. Och det gör ju så snablarns ont!

Aj! :(
Men alltså i tacklingar håller du överarmen mot kroppen hela tiden, så det bör inte vara någon fara. Och jag, som har rätt gedigen erfarenhet av just att ramla :angel:, har inte ramlat åt sidan någon gång, utan jag har ramlat framåt eller bakåt. Så det borde inte vara några problem tycker jag.
 
Ni som är sugna på att testa men inte kan just nu av olika anledningar: kontakta den klubb ni är intresserad av och kolla om de behöver NSO (non skating officials) till bouts. Det kan handla om olika uppgifter under boutet, alltid uppskattat av klubben och man får en annan inblick i spelet. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 004
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 140
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp