Roller Derby!

Ni som är sugna på att testa men inte kan just nu av olika anledningar: kontakta den klubb ni är intresserad av och kolla om de behöver NSO (non skating officials) till bouts. Det kan handla om olika uppgifter under boutet, alltid uppskattat av klubben och man får en annan inblick i spelet. :)
Och vad gör en som NSO?
 
Och vad gör en som NSO?

Det finns olika uppgifter, man kan tex gå inne på banan och lyssna på straffen domaren delar ut, hålla tid i boxen, räkna poängen, skriva upp uppställningen och sådana uppgifter. :) Allt iklädd skor! :D

Om man är sugen på att börja men inte är säker på att kroppen kallar kan man alltid bli ref, domare alltså. Då blir det ju inte samma påfrestning på kroppen, men man är ändå med i ett lag och kulturen. :)
 
Måste bara hoppa in i tråden och säga att det verkar skitkul! Fast förutom att jag slår ihjäl mig bara av att försöka stå på vanliga skridskor så bor jag i obygden. Jag får nöja mig med att försöka hitta någon match att titta på någon gång.
 
Ni som är sugna på att testa men inte kan just nu av olika anledningar: kontakta den klubb ni är intresserad av och kolla om de behöver NSO (non skating officials) till bouts. Det kan handla om olika uppgifter under boutet, alltid uppskattat av klubben och man får en annan inblick i spelet. :)
Det skulle jag ju kunna göra! :)
 
@Dentaku Det ploppar upp ligor här och var runt om i Sverige, så kolla med närmaste stad hur det ser ut innan du dömer ut det. (Skridskor är överskattat :angel: Kan inte heller. ;))
 
Hoho, tänkte väcka tråden med lite endorfinhöghet! Precis hemkommen efter mitt första scrim (träningsmatch) och det var såååå roligt! :D Vill göra igen! Och igen och igen och igen! :D
 
Tycker att det verkar grymt kul, men skulle vara alldeles för rädd att ramla och slå mig halvt fördärvad för att våga prova på.
 
Visst fan, hade glömt bort den här tråden! @Mammas Hur var det att scrimma? Fyfan vad roligt alltså, längtar tills det är dags för mig :love:

Själv stukade jag foten för några veckor sedan när vi körde en blockövning, så jävla tråkigt att inte kunna vara med och träna. Jag har precis kommit tillbaka men får ta det lite lugnt på träningarna så det inte blir värre... Vill ju kunna träna stenhårt NU! :down:

Har dessutom beslutat att inte göra Minimum-Skills nu i december. Känner att, med tanke på skadan, har jag halkat för långt efter. Går hellre freshmeat nästa termin också och nöter in grunderna ordentligt!

Men jag har problemet att jag jämför mig med andra emellanåt och liksom glömmer bort att jag bara rullat sen i september.... Det här med perspektiv ja.. :angel:

(PS @Lillelorden den 28e november har vi open skate igen, sugen? :D )
 
Jag tyckte RD var tråkigt och slutade efter typ sju månader :o :D
Men det var också innan boomen som är nu så att börja nu är nog mycket roligare! Plus att jag bodde i en liten stad med långt till andra lag.
Jag som aldrig åkt rullskridskor innan tyckte ändå det var förvånansvärt lätt att lära sig, det hände mycket på bara några månader. Att lära sig ramla på ett bra sätt i början var även väldigt hjälpsamt, för då behövde man liksom inte känns sig lika rädd för det sen. :angel:
 
Alltså RD! :love:
Provade på i våras, men hade tyvärr inte tiden till det då men fyyy tusan vad roligt det var!! Hoppas på att kunna börja till våren igen, efter att jag varit iväg på säsong i sälen.
Problemet är bara det att jag har så många saker jag vill göra på annat håll att jag inte vill binda upp mig på ett ställe. Dessvärre gör jag ju det om jag går med i ett lag. Men samtidigt skulle det vara så otroligt roligt! Måste också skryta lite - jag hade väldigt lätt för det, men det gör det också mer retligt att jag inte pysslar med det nu :p
 
Min syrra har börjat med Roller Derby och jag tänkte direkt att då kan jag köpa någon sådan julklapp!! Vad vill man ha? Hon har rullskridskor, skydd och hjälm. Vad mer behöver man? Något extra som kanske inte är det första man köper till sig själv?
 
Coola tights? Eller någon slags strumpor? (Hon ser ut att ha höga strumpor på sig på bilden hon skickade)
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 022
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 140
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp