Bukefalos 28 år!

Rollkür hysteri!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rollkür hysteri!

Jag har fräckheten att inget kunna men delta ändå, så häng på du!!
Jag har föreslagit det förr ang sommaridén.:idea: Kanske vi kan låna Lussans hästar:D Kanske kan nån som har stor kunskap om deras krämpor fråga?:rofl: :rofl: *obs! skämtar*

fniss, jag gör mina små instick, men en annan har inte möjlighet att surfa på jobbet, och jag är redan sen, började arbeta 11.30.


Ang sommariden, så tycker jag att vi ska ha våra egna, med eller utan nackspärr.
Och i den frågan är jag helt seriös!:)
 
Sv: Rollkür hysteri!

Sanningen är, att just den hästen vill gärna gå så, oavsett i fritt tillstånd eller när man rider.

Frågan är varför... Har du någon film, som visar det både i fritt tillstånd och under ridning, så man kan komma med en gissning?
 
Sv: Rollkür hysteri!

Hellre väljer jag ridningen som får hästen att bära sig naturligt korrekt och är något mindre samspelt än ridning som gör att hästen går onaturligt ö h t.

Jag vill ha samspelet med hästen som nummer ett, SAMT det andra du nämner. Jag ser ingen motsättning.:confused:

Såg i din profilbild att du utbildar. Vem och inom vad?
 
Sv: Rollkür hysteri!

Jag vill ha samspelet med hästen som nummer ett, SAMT det andra du nämner. Jag ser ingen motsättning.:confused:

Såg i din profilbild att du utbildar. Vem och inom vad?

Om man måste välja...så väljer jag en häst som går korrekt.

Menar du att jag ska lämna ut vilka som rider för mig på detta forum???
 
Sv: Rollkür hysteri!

Om man måste välja...så väljer jag en häst som går korrekt.

Menar du att jag ska lämna ut vilka som rider för mig på detta forum???

Nej jag menar bara av intresse, inriktning, osv. Inte personer. Det är fritt att svara, bara intresse, är du utbildad instruktör tex?

Tycker du en häst kan arbeta korrekt utan samspel:confused:
 
Sv: Rollkür hysteri!

Det är hon själv som påtalat det och hennes veterinär Jonas Tornell. Guiness får nackspärr lite då och då :confused:

Guinness eller alla, som antyddes här?

Har hon verkligen sagt att det är orsakerna man spekulerar om i tråden?

KL

Känns lite tveksamt att diskutera på det sättet som görs ang en enskild svensk ryttares hästar.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Det fanns en nålad tråd tidigare, om att om man tycker att domarkåren är helt ute i det blå, så kanske man bör hitta ett forum för likasinnade. Här diskuterar vi tävlingsdressyr som den ser ut idag.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Det fanns en nålad tråd tidigare, om att om man tycker att domarkåren är helt ute i det blå, så kanske man bör hitta ett forum för likasinnade. Här diskuterar vi tävlingsdressyr som den ser ut idag.

Tycker att det ser ut som om det bara står "Dressyr".
 
Sv: Rollkür hysteri!

Om man måste välja...så väljer jag en häst som går korrekt.

Menar du att jag ska lämna ut vilka som rider för mig på detta forum???

Menar du att du är på forumet för att få elever- med dina stora ord och motsättningar i det du anser och skriver så blir det en motsatt effekt tro mig.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Att en av ens hästar får en skada behöver inte innebära att den är ridrelaterad. Hästar rids bara ca. en timme om dagen o jag har sett hur hingstar gör.

Om hästarna har samma sorts benskada i samma ben, kan man börja leta i ridningen.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Nej jag menar bara av intresse, inriktning, osv. Inte personer. Det är fritt att svara, bara intresse, är du utbildad instruktör tex?

Tycker du en häst kan arbeta korrekt utan samspel:confused:

Din vilja att försöka sätta mig på pottkanten är tämligen överdriven.

Samspel och lätthet för hjälperna krävs för att uppnå framförallt självbärighet hos hästen. När man dock eftersträvar en så "snäv lydnad" hos hästen (med metoder som är onaturliga för hästen) så att den tappar en form som är naturligt sett mest effektiv, är inte bra enligt mitt sätt att se på saken.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Den går under kategorin tävlingsforum!

Det tycks som om folk vill få bort vissa här? Varför? Är det inte trevligt att diskutera?

Kan det kanske vara så att jag kanske och eventuellt skulle vilja tävla, men tycker att det är lite tråkigt med hur TR tolkas och hur domarna premierar i mina ögon dålig ridning och felaktig form. Säger inte att det är så, men det kan ju vara det.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Det kan hända att du är lite dålig på att förklara hur du menar, jag är själv ganska "svamlig" tyvärr.:crazy: Men din definition på lodplan är ganska underlig. Jag roade mig med att titta på de rankade bästa dressyrekipagen i Sverige i Ridsport igår, och enligt det du skrivit skulle SAMTLIGA arbetas i en felaktig form, även Guinness.:confused:

Att eftersträva den form hästarna har i hagen kan ialla fall inte jag göra, eftersom mina hästar i så fall aldrig skulle gå med den eftergift som överhuvudtaget behövs för att kunna balansera en ryttare på ryggen utan att ta skada.:crazy: Mina hästar ägnar sig mer åt racergalopp, bocksprång med skruv osv när de inte äter. :angel:
 
Sv: Rollkür hysteri!

Det kan hända att du är lite dålig på att förklara hur du menar, jag är själv ganska "svamlig" tyvärr.:crazy: Men din definition på lodplan är ganska underlig. Jag roade mig med att titta på de rankade bästa dressyrekipagen i Sverige i Ridsport igår, och enligt det du skrivit skulle SAMTLIGA arbetas i en felaktig form, även Guinness.:confused:

Att eftersträva den form hästarna har i hagen kan ialla fall inte jag göra, eftersom mina hästar i så fall aldrig skulle gå med den eftergift som överhuvudtaget behövs för att kunna balansera en ryttare på ryggen utan att ta skada.:crazy: Mina hästar ägnar sig mer åt racergalopp, bocksprång med skruv osv när de inte äter. :angel:

Precis min åsikt. De går inte korrekt i så fall... Se den film som Susan länkade till (den första, s 61 i den här tråden tror jag) så förstår du vad jag menar med nosen framför lodplan. Formen i hagen är inte den form jag menar när den bara lufsar runt i olika gångarter, utan när den samlar sig (välvd länd o s v).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
61 618
Senast: Fiador
·
Dressyr Hej! Har lite "problem" med min ena häst. Hon är av den typen som vill ha ytterst lite stöd och som lätt ramlar in bakom lod och...
2
Svar
24
· Visningar
7 265
Senast: Ottilia
·
Träning har en halvblods dam som är sjukt jobbig att få i form, har kämpat i flera år och först nu kan jag få henne i en någorlunda stabil form...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: Mabuse
·
Ridning Nu släpper jag kanske en bomb här... jag vet vilka heta diskutioner det brukar vara kring detta... Men jag fattar inte... Hur ser en...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
17 646
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp