Bukefalos 28 år!

Rollkür hysteri!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rollkür hysteri!

Det tycks som om folk vill få bort vissa här? Varför? Är det inte trevligt att diskutera?

Kan det kanske vara så att jag kanske och eventuellt skulle vilja tävla, men tycker att det är lite tråkigt med hur TR tolkas och hur domarna premierar i mina ögon dålig ridning och felaktig form. Säger inte att det är så, men det kan ju vara det.

Det återkommer mellan varven påståenden om att vilja "få bort folk" här. Undrar var det kommer ifrån?:confused:

Det som kan få bort folk är att idiotförklaras i långa föreläsande
inlägg. Med små slängar med elakheter som bara berörda förstår och uppfattar.

Vi hade en bra objektiv diskussion här utan att folk måste förklara sitt skumma intresse för RK eller bankas i huvudet utan kunde fundera fritt. Ett tag.

Någon sa att dessa diskussioner alltid spårar ur. :angel: Lustigt nog.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Du anser m a o att ingen dressyrryttare i toppskiktet världen över rider korrekt.då :crazy:
Då har vi nog inte samma definition där heller- om vad samling är.


Mina hästar går aldrig samlade i hagen, däremot i balanstrav eller antilopgalopp- när det händer ngt riktigt spännande.

det funkar inte att du antyder att mimus häst har ngt fel, bara för att han går som han gör.
Hästar är fortfarande individer.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Det återkommer mellan varven påståenden om att vilja "få bort folk" här. Undrar var det kommer ifrån?:confused:

Det som kan få bort folk är att idiotförklaras i långa föreläsande
inlägg. Med små slängar med elakheter som bara berörda förstår och uppfattar.

Vi hade en bra objektiv diskussion här utan att folk måste förklara sitt skumma intresse för RK eller bankas i huvudet utan kunde fundera fritt. Ett tag.

Någon sa att dessa diskussioner alltid spårar ur. :angel: Lustigt nog.

Så om man är negativt inställd till ett fenomen så får man inte säga det, utan enbart om man inte är säker på om något är bra eller inte?
 
Sv: Rollkür hysteri!

Du anser m a o att ingen dressyrryttare i toppskiktet världen över rider korrekt.då :crazy:
Då har vi nog inte samma definition där heller- om vad samling är.


Mina hästar går aldrig samlade i hagen, däremot i balanstrav eller antilopgalopp- när det händer ngt riktigt spännande.

det funkar inte att du antyder att mimus häst har ngt fel, bara för att han går som han gör.
Hästar är fortfarande individer.

Hästarna rör sig inte i en samlad form som är naturlig.
 
Sv: Rollkür hysteri!

Så om man är negativt inställd till ett fenomen så får man inte säga det, utan enbart om man inte är säker på om något är bra eller inte?

Men snälla rara, man kan skriva 200 inlägg i en tråd "jag hatar rk för det är skadligt"

Hur givande är det att läsa.:crazy:


Jag VET mång argument emot. DET VAR INTE DISKUSSIONEN NU.

Du får vara hur emot du vill och vad du än tror är jag det också. Ska vi skriva det till varandra 200 gånger? :confused:

Men man kan försöka förstå vad som händer och varför och på så sätt stärkas i sin tro eller få nya insikter. Det gäller allt i livet.:idea:

Det blir ingen dynamik i en grupp där alla tycker exakt lika.

Vissa tycker att man ska sätta sej in i hur fienden tänker för att kunna vinna. :idea: Om inte annat, om man nu avskyr fenomentet så mycket. Men för det måste man vara lite öppen.

Snälla läs, skriv inte bara med magen (=känslan av att strida):crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rollkür hysteri!

Så om man är negativt inställd till ett fenomen så får man inte säga det, utan enbart om man inte är säker på om något är bra eller inte?

För- och emot-argument är ett måste för en diskussion, absolut. Men jag tycker det är en himmelsvid skillnad på att framställa sin motsatta ståndpunkt på ett ödmjukt, frågande vis som antyder att ingen är fullärd kontra att göra det på ett uppläxande, nedvärderande sätt som antyder att åhörarna är en samling klåpare.
 
Sv: Rollkür hysteri!

*KL*
Jag återgår till min tanke om att man har en annan teknik i sin ridning på starka o explosiva hästar, som annars skulle behöva ridas av e n man alt. en skarp betsling.

Man rättfärdigar ju det t o m här o sätter på en körstång, för att hästens huvud är tungt.:confused:
 
Sv: Rollkür hysteri!

Kära nån... fast i o f s, om hästarna håller för denna totalt onaturliga form och fortfarande har lite luft i stegen trots att ryttaren sågar ner och in! hästens nos (istället för att rida fram den mot handen) när den vill söka sig lite framåt och uppåt med nosen, kan de ju vara värda att avla på... något att tänka på inför framtiden...

Du har tex inte förstått vad Brink eller Anky egentligen gör, som flera andra motståndare här, bla Susan som skriver att länden blir för låg i ena inlägget (vilket stämmer men frågan är om syftet då är samling) och illustrerar med rumpan i vädret på en annan:confused: :crazy:
Hur kan du/ni då i inlägg efter inlägg gå på om skadlighet. :confused: Ej trovärdigt för mej.

Ni utgår från fel förutsättningar. Jag skulle läsa kritiken med större intresse om ni inte gjorde det. Det understryker min tes att ta reda på vad fienden gör - innan man angriper:crazy: :cool:

Jag har min egen kritik, men det är inte det ni beskriver. (Har i inlägg försökt att här och var utveckla - sök)


Bara för att illustrera vad jag menar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rollkür hysteri!

Så om man är negativt inställd till ett fenomen så får man inte säga det, utan enbart om man inte är säker på om något är bra eller inte?

Jag är själv inte så bra på det, så jag är lika god kålsupare som alla andra, men iom att det är ett diskussionsforum där någon TS vill ta upp något, borde man av respekt till TS hålla sig till sakfrågan och inte lägga in egna värderingar om vad som TS ville ta upp. (lååååång mening)

Nu har ju ändå denna tråd barkat iväg, då TS inte var nyfiken på vilka ev fördelar man får av HF.. om man bortser från ev skada osv. Men om du vill disskutera för eller emot så finns det väääääääääääldigt måna andra trådar du kan sparka igång och hålla den diskussionen där.. :idea:
 
Sv: Rollkür hysteri!

*kl*
Nu börjar den här tråden barka åt skogen, därför låser jag den och ber vara lite nyskapande på trådfronten!

/B_A_L, som nu har nålat Gunnars tråd igen om vad som diskueras här inne och inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
61 636
Senast: Fiador
·
Dressyr Hej! Har lite "problem" med min ena häst. Hon är av den typen som vill ha ytterst lite stöd och som lätt ramlar in bakom lod och...
2
Svar
24
· Visningar
7 265
Senast: Ottilia
·
Träning har en halvblods dam som är sjukt jobbig att få i form, har kämpat i flera år och först nu kan jag få henne i en någorlunda stabil form...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: Mabuse
·
Ridning Nu släpper jag kanske en bomb här... jag vet vilka heta diskutioner det brukar vara kring detta... Men jag fattar inte... Hur ser en...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
17 646
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp