"Ryttareliten"

Är lite förvånad över att så få av er visar förståelse för AZ och hans handlande. Okey vi har olika ryggsäckar och ser uppenbarligen på det väldigt olika. Men jag är däremot chockad över SS utspel. Att AZ gjorde som han gjorde pga en ryggsäck som få fått utstå är för mej inte så konstigt. Nerver och press gör att man ibland tangerar gränser. Däremot har jag svår att acceptera att SS pratade som han gjorde och att han inte var smart nog att i TV gratulera AZ visar ju att han inte ens tänkte på det. Skrämmande tycker jag. Bo Jenå visar en helt annan sida. Trots allt tog sej AZ in på en plats om han gärna ville ha. Oavsett vem det var som gjorde detta anser jag att SS skulle agerat.
Och visst eggade Daniel honom lite, men AZ, han kan själv. Han är ju trots allt sin fars son och fadern har gjort liknande många gånger. ;)
 
Fast att ringa och skälla ut är väl inte riktigt lika illa som att ställa sig och gå på vid tvinspelning framför ögonen på massa andra... Jag tror fortfarande att dom flesta ryttare på den nivån någon gång känt sig orättvisst behandlade, men vanligtvis brukar det ju inte vara med i en tv-serie..

Jag förstår att AZ var besviken, och jag tycker att ledningen gjorde fel, det kostar inget att gratulera.

så att det fastnade på TV är inte ok, men allt annat som pågår bara vi slipper se det på TV är en annan sak? Konstigt resonemang. Det var lite det jag avsett när jag debatterat tidigare, det är liksom inte en unik förteelse att folk kommer på kant med varandra i vanliga livet utan att det för den skull handlar om att ngn beter sig som en 13 åring eller inte kan föra sig professionellt i sig osv. Det blir lite läktarridning på hög nivå enligt diskussionen liksom.
 
Jag vill gå ännu länge och påstå att de flesta av oss nog känt oss kränkta och orättvist behandlade någon gång. Åsidosatta och inte tillräckligt uppmärksammade för en prestation vi själva (och andra?) bedömer vara berömvärd.

Det är fortfarande inte det som är på tapeten. Det är HUR man hanterar detta. Hur man beter sig och kanske i viss mån vad man räknar med för gensvar och bemötande.

När någon säger till mig att de känner att jag på ett negativt sätt särbehandlat dem, kan jag inte annat än säga att "det är jättetråkigt att du känner så, det har inte varit min mening" (erkännande av dennes känsla men inte av att det varit min avsikt) alt. "Det är tråkigt att du känner så, jag kanske inte har hanterat kritiken bra men jag känner att...." och då finns det ju ett diskussionsunderlag.

Vi hanterar alla situationer olika, och så vi finner lämpligt. Den fråga jag ställer mig är alltid vad JAG vill vinna på det. Och hur jag ska komma dit.

Fast återigen så tror jag inte Alex var ute efter vare sig ditten eller datten eller vad han vann eller tjänade på det. Han ville få sitt sagt, varken mer eller mindre. Konstigare än så är det ofta inte, vid ngn gammal konflikt som legat och grott eller känslor när det gått för långt, det händer dagligen dags om vi sprider det över alla olika människor i olika situationer fördelat över jordklotet, om än inte framför kameran bland folk i vanliga livet. Har man inte sett det eller vill kännas vid det så lever man ju i ngt parallellt universum som följer ngn utopi i fråga om konfliktfria liv rent allmänt.
 
Underbart resonemang, du kommer med påståenden och närman frågar underlag så vägrar du och anser att man ska bevis ditt påstående.


Det är fritt att gå in och se själv och du ville att jag skulle hänga ut personer här och nej det gör jag inte.

Nej du behöver inte bevisa det utan det bevisas av sig själv genom att titta på resultaten.
 
Om du anser det att hänga ut folk att tala om vilka poäng de samlat ihop så har du en udda syn på att hänga ut.

Du däremot anklagar folk för oegentligheter och vill sedan inte visa något underlag för det, det är tämligen oetiskt i mina ögon.
 
Om det är så lätt att kolla hur rankingen var före falsterbo förra året så förstår jag då rakt inte varför det är så mycket snack och ingen verkstad när det gäller att bevisa hur fel Sylve gjorde vid uttagningen. OBservera, jag säger inte att ni hat fel men tills den stund ni visar på fakta så känns den mest som illvilja och försök att baktala lagledningen.
 
För att bryta diskussionen gällande bröderna Z så måste jag påpeka att jag blev lite besviken på de två sista stallet-avsnitten. Det från tisdagen handlade ju bara om Linnea(?) som skulle sluta och de nya hästskötarna, och det sista nästan bara där med.. Inte samma fart och intressanta saker som jag ändå tycker att de tidigare avsnitten. Vad tyckte ni andra?
 
Om det är så lätt att kolla hur rankingen var före falsterbo förra året så förstår jag då rakt inte varför det är så mycket snack och ingen verkstad när det gäller att bevisa hur fel Sylve gjorde vid uttagningen. OBservera, jag säger inte att ni hat fel men tills den stund ni visar på fakta så känns den mest som illvilja och försök att baktala lagledningen.

Och vem försöker att baktala ledningen :eek: Jag har bara kommenterat att han faktiskt hade resultat och att jag förstår att han reagerade.

Det är väl knappast att baktala ledningen, du är ute i det blå för jag ser ingen som baktalar SS och de andra

Sedan är det ren fakta att AZ faktiskt hade poäng och mer än en del av de som blev uttagna och det bevisade han sedan genom sina resultat i Falsterbo både när han vann den sista uttagningen och hans fina placering i 150 hoppningen.

Att kritisera uttagningar, vilket jag faktiskt inte ser att någon gör i denna tråden är något man måste kunna göra allt annat är befängt. Det som man kommenterat i tråden är AZ reaktion och varför han reagerade har inte läst någonstans att folk anser att SS gjort något regelrätt fel. Det är fritt för honom att ta ut ekipage som han vill om de har kval som gäller men jag anser att det skall finnas en förklaring till ryttare som inte kommer med som har kval och bra resultat.
 
@Lobelia jag fattar inte heller vart du fått det till att Sylve blir kritiserad för vilket lag han tagit ut???? Snarare har väl i princip alla tangerat förståelse för detta just utifrån det Sylve själv visade i rutan ang komplexitet att ta ut lag, och att det inte handlar om enbart poäng?

Än mindre förstår jag varför Rubytoo måste redovisa poängstatus som bevis när den ju finns att läsa sig till om man vill förkovra sig? Varför skulle det vara ett problem att hon inte drar den raddan här i tråden? Folk som verkligen hade velat förkovra sig lär ju ha dubbelkollat ett sånt referat ändå på egen hand för att verkligen förvissa sig om att den stämmer, brukar vara vanlig buke anda.... ;)?
 
@mackan

Jag antar att du missade när de båda på var sitt håll menade att det inte var rätt lag uttaget, Fio att Alex hade poäng nog och Ruby påpekade att det var flera som borde varit med som inte kom med. Det har också varit mycket snack om att lagledningen favoriserar. Om man nu menar att det är mygel och fel personer som blir uttagna så är det rimligt att redovisa vad som är fel och åtminstone jag tolkar inläggen som en misskreditering av ledningen.
 
Det är väl knappast att baktala ledningen, du är ute i det blå för jag ser ingen
Att kritisera uttagningar, vilket jag faktiskt inte ser att någon gör i denna tråden är något man måste kunna göra allt annat är befängt. Det som man kommenterat i tråden är AZ reaktion och varför han reagerade har inte läst någonstans att folk anser att SS gjort något regelrätt fel. Det är fritt för honom att ta ut ekipage som han vill om de har kval som gäller men jag anser att det skall finnas en förklaring till ryttare som inte kommer med som har kval och bra resultat.
Visst kan man kritisera uttagningen, men att bara säga fel, fel, fel, leder ingen vart alls, ska det vara substans i kritik så är det rimligt att säga vad som är fel.

Det är annars mycket Sylve gjorde dit, det är många som med rätta känner sig förbigångna etc. Inte ett ord om vilka som borde blivit uttagna och vilka som inte borde blivit det. Det är så himla enkelt att kritisera och väldigt mycket svårare att göra rätt i allas ögon.
 
@mackan

Jag antar att du missade när de båda på var sitt håll menade att det inte var rätt lag uttaget, Fio att Alex hade poäng nog och Ruby påpekade att det var flera som borde varit med som inte kom med. Det har också varit mycket snack om att lagledningen favoriserar. Om man nu menar att det är mygel och fel personer som blir uttagna så är det rimligt att redovisa vad som är fel och åtminstone jag tolkar inläggen som en misskreditering av ledningen.

Ja det har jag missat, helt korrekt. Eller jag har nog inte tolkat det så helt enkelt.
Jag tolkade nog inlägg som tangerat lag osv, som del av motiveringen till det folk fokuserat på dvs hur AZ var frustrerad. Inte i sig att fel lag tagits ut osv. Jag tyckte det framgick väldigt tydligt i programmet i sig, vilket nog alla insatta i sporten också är väl medvetna om, som sagt, att lag uttagning inte enbart eller helt enkelt, handlar om rena poäng. Och att jag faktiskt tror att Sylve har ypperlig koll på att Alex fokus nog är ngnannanstans och att han kanske inte borde rida i lag pga det och andra orsaker. Jag tycker ingen i tråden ifrågasatt det öht. Och jag tror inte AZs lilla markering handlade om det ens en milimetersekund som sagt i sig.

Bortsett från detta så kvarstår min reflektion om nödvändigheten att behöva redovisa ngn annans publika poängställning i tråden när den finns tillgänglig att förkovra sig i för den som vill. Den problematiken och att det skulle behövas som bevis förstår jag inte riktigt öht i sammanhanget?
 
@mackan

Jag antar att du missade när de båda på var sitt håll menade att det inte var rätt lag uttaget, Fio att Alex hade poäng nog och Ruby påpekade att det var flera som borde varit med som inte kom med. Det har också varit mycket snack om att lagledningen favoriserar. Om man nu menar att det är mygel och fel personer som blir uttagna så är det rimligt att redovisa vad som är fel och åtminstone jag tolkar inläggen som en misskreditering av ledningen.

Så om jag skriver ner några siffror här så vill du inte ha en källa på det eller? Annars brukar folk vilja ha källa till det man skriver så då är det väl bättre att hänvisa till källan direkt? Fel lag? Vilket lag pratar du om? Jag pratar om det svenska teamet som red i Falsterbo, de ryttare som red i laget var absolut korrekt uttagna.
 
@mackan

Jag antar att du missade när de båda på var sitt håll menade att det inte var rätt lag uttaget, Fio att Alex hade poäng nog och Ruby påpekade att det var flera som borde varit med som inte kom med. Det har också varit mycket snack om att lagledningen favoriserar. Om man nu menar att det är mygel och fel personer som blir uttagna så är det rimligt att redovisa vad som är fel och åtminstone jag tolkar inläggen som en misskreditering av ledningen.

Jag har inte påstått att fler skulle varit uttagna var sjutton har du fått det ifrån?

Och det är väl verkligen inte underligt om det finns favoriter
 
Visst kan man kritisera uttagningen, men att bara säga fel, fel, fel, leder ingen vart alls, ska det vara substans i kritik så är det rimligt att säga vad som är fel.

Det är annars mycket Sylve gjorde dit, det är många som med rätta känner sig förbigångna etc. Inte ett ord om vilka som borde blivit uttagna och vilka som inte borde blivit det. Det är så himla enkelt att kritisera och väldigt mycket svårare att göra rätt i allas ögon.

Så du menar att vi skall bryta på alla forumregler och namnge ryttare som borde varit uttagna eller inte borde varit uttagna?

Det enda som sagts är att AZ hade poäng och resultat som borde ha gjort honom uttagen från första början och att det var det som bland annat gjorde honom upprörd.

Det finns ingen som kritiserat de som sylve tagit ut!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 266
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 188
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 810
Senast: skiesabove
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp