"Ryttareliten"

så att det fastnade på TV är inte ok, men allt annat som pågår bara vi slipper se det på TV är en annan sak? Konstigt resonemang. Det var lite det jag avsett när jag debatterat tidigare, det är liksom inte en unik förteelse att folk kommer på kant med varandra i vanliga livet utan att det för den skull handlar om att ngn beter sig som en 13 åring eller inte kan föra sig professionellt i sig osv. Det blir lite läktarridning på hög nivå enligt diskussionen liksom.


Nej, men jag tycker att det är sådant man tar personligen, öga mot öga. Inte framför massa andra, dessutom i tv! Jag tycker det är ett dåligt sätt att marknadsföra sig själv, och knappast något man kanske vill bli förknippad med. Jag tror dom flesta vill bli ihågkommna som den duktiga ryttaren, inte den som hoppade på SS på Falsterbo.

Och jag tycker fortfarande att det verkar som AZ är dåligt behandlad, och att SS inte ens kunde unna honom ett grattis är dåligt! Men det som AZ gjorde lär knappast gynna honom. Även om jag förstår varför han gjorde så, bägaren rann väl över där... Och där har vi skillnaden på honom och Lisen, hon gjorde det via telefon, med endast Sylve. AZ gick fram och "hoppade på" framför andra som inte hade med saken att göra, och dessutom på engelska så dom skulle förstå vad han sa.
 
Nej, men jag tycker att det är sådant man tar personligen, öga mot öga. Inte framför massa andra, dessutom i tv! Jag tycker det är ett dåligt sätt att marknadsföra sig själv, och knappast något man kanske vill bli förknippad med. Jag tror dom flesta vill bli ihågkommna som den duktiga ryttaren, inte den som hoppade på SS på Falsterbo.

Och jag tycker fortfarande att det verkar som AZ är dåligt behandlad, och att SS inte ens kunde unna honom ett grattis är dåligt! Men det som AZ gjorde lär knappast gynna honom. Även om jag förstår varför han gjorde så, bägaren rann väl över där... Och där har vi skillnaden på honom och Lisen, hon gjorde det via telefon, med endast Sylve. AZ gick fram och "hoppade på" framför andra som inte hade med saken att göra, och dessutom på engelska så dom skulle förstå vad han sa.

du skriver i princip en upprepning på det som av många inkl jag redan avhandlat och diskuterat i spaltmeter så känns inte som det behöver dras igen.....
 
Nej, men jag tycker att det är sådant man tar personligen, öga mot öga. Inte framför massa andra, dessutom i tv! Jag tycker det är ett dåligt sätt att marknadsföra sig själv, och knappast något man kanske vill bli förknippad med. Jag tror dom flesta vill bli ihågkommna som den duktiga ryttaren, inte den som hoppade på SS på Falsterbo.

Och jag tycker fortfarande att det verkar som AZ är dåligt behandlad, och att SS inte ens kunde unna honom ett grattis är dåligt! Men det som AZ gjorde lär knappast gynna honom. Även om jag förstår varför han gjorde så, bägaren rann väl över där... Och där har vi skillnaden på honom och Lisen, hon gjorde det via telefon, med endast Sylve. AZ gick fram och "hoppade på" framför andra som inte hade med saken att göra, och dessutom på engelska så dom skulle förstå vad han sa.

På engelska för att Hoorn skulle förstå..
 
På engelska för att Hoorn skulle förstå..
Varför får AZ så mkt kritik?
För att han inte uppträder politiskt korrekt?
Vad vet VI om vad som sagts mellan dem tidigare?
Det finns inte med på TV.

Helt klart känns det som om AZ ratats pga ngt annat än bevisade meriter.

Han är inte så gammal o han har satsat under året o lyckats.
Vissa år när de inte har tillräckligt bra hästar så är det annat o det går ÅR emellan. Jag förstår frustrationen.
Titta på Lisen o även DZ. DEN bästa hästen såld o de får sitta på läktaren. EN enda topphäst.

Jag är övertygad om att om BARA SS o/ eller PM hade stått där som är brukligt eller masat sig ner till prisutdelningen så hade utspelet ALDRIG inträffat.
An reagerade för att LEDARNA inte uppförde sig korrekt.

De som ledare har ett högre moraliskt ansvar. Dåligt ledarskap är vanligt nuförtiden.
De pissade på honom.
"Bo Jenå och Kyra stod hela tiden och tittade på CHB, och peppade och pratade med dem som en jämförelse.
Hon blev sedan inte uttagen till EM-laget, men hon fick i alla fall både respons och uppmärksamhet av landslagsledaren och landslagstränaren..."
Rapportera
Gilla + Citat Svara
 
Senast ändrad:
du skriver i princip en upprepning på det som av många inkl jag redan avhandlat och diskuterat i spaltmeter så känns inte som det behöver dras igen.....

Herregud vad trevlig du är.. Så därför för jag inte skriva vad jag tycker? Du förstod ju uppenbarligen inte vad jag menade, det var därför jag svarade...
 
Varför får AZ så mkt kritik?
För att han inte uppträder politiskt korrekt?
Vad vet VI om vad som sagts mellan dem tidigare?
Det finns inte med på TV.

Helt klart känns det som om AZ ratats pga ngt annat än bevisade meriter.

Han är inte så gammal o han har satsat under året o lyckats.
Vissa år när de inte har tillräckligt bra hästar så är det annat o det går ÅR emellan. Jag förstår frustrationen.
Titta på Lisen o även DZ. DEN bästa hästen såld o de får sitta på läktaren. EN enda topphäst.

Jag är övertygad om att om BARA SS o/ eller PM hade stått där som är brukligt eller masat sig ner till prisutdelningen så hade utspelet ALDRIG inträffat.
An reagerade för att LEDARNA inte uppförde sig korrekt.

De som ledare har ett högre moraliskt ansvar. Dåligt ledarskap är vanligt nuförtiden.
De pissade på honom.
"Bo Jenå och Kyra stod hela tiden och tittade på CHB, och peppade och pratade med dem som en jämförelse.
Hon blev sedan inte uttagen till EM-laget, men hon fick i alla fall både respons och uppmärksamhet av landslagsledaren och landslagstränaren..."
Rapportera
Gilla + Citat Svara
tillägg.
AZ är troligen även ärrad över att hans far struntar blankt i honom.
Här handlar det om vuxna män i ledarroller som inte kan uppföra sig o AZ reagerar som vilken människa som helst.
Fast vi svenskar ska väl tiga o lida...inte sticka ut, vara "normal" med känslor o Gud förbjude- uttrycka dem.
Men han är ju till hälften britt:banana:
Jag tycker mer att SS respons var maktmissbruk. HAN om någon skulle hålla inne med vad han ansåg o kanske göra en reflektion om sitt eget agerande- som var det som föranledde det hela. Men undersåtar ska vara underdåniga o hålla klafffen.
 
Så du menar att vi skall bryta på alla forumregler och namnge ryttare som borde varit uttagna eller inte borde varit uttagna?

Det enda som sagts är att AZ hade poäng och resultat som borde ha gjort honom uttagen från första början och att det var det som bland annat gjorde honom upprörd.

Det finns ingen som kritiserat de som sylve tagit ut!
Som sagt man bryter inte mot forumreglerna genom att delge en rankinglista när det gäller toppidrottmän, det har alltid varit tillåtet även om det i och för sig inte är ett okänt fenomen att gömma sig bakom att saker inte är tillåtna om man inte vill eller kan. Du har tjatat om att han har poäng nog men inte visat på det. Sedan räcker det inte alltid att ha poäng nog på rankingen till en av de sista platserna, givetvis väger amn in en del annat också annars kunde man haft en utttagningsrobott.

Om någon kritiserat Sylve eller inte råder det uppenbarligen delade meningar om. Jag har uppfattat det som ganska allvarlig kritik.
 
Som sagt man bryter inte mot forumreglerna genom att delge en rankinglista när det gäller toppidrottmän, det har alltid varit tillåtet även om det i och för sig inte är ett okänt fenomen att gömma sig bakom att saker inte är tillåtna om man inte vill eller kan. Du har tjatat om att han har poäng nog men inte visat på det. Sedan räcker det inte alltid att ha poäng nog på rankingen till en av de sista platserna, givetvis väger amn in en del annat också annars kunde man haft en utttagningsrobott.

Om någon kritiserat Sylve eller inte råder det uppenbarligen delade meningar om. Jag har uppfattat det som ganska allvarlig kritik.
Man måste skilja på SS som privatperson o yrkesman.

Om det hade varit Förbundskaptenen i hockey hade det varit befogat eller? De sitter inte på VIP läktaren.


I vilket fall som helst så verkade P M inse sitt i det hela o han o AZ verkade ha pratat igenom saken. :up:
Kanske båda bad om ursäkt. Vad vet vi?
 
Man måste skilja på SS som privatperson o yrkesman.

Om det hade varit Förbundskaptenen i hockey hade det varit befogat eller? De sitter inte på VIP läktaren.


I vilket fall som helst så verkade P M inse sitt i det hela o han o AZ verkade ha pratat igenom saken. :up:
Kanske båda bad om ursäkt. Vad vet vi?
Vad har detta med det citerade att göra, förstår inte kopplingen alls?
 
Varför får AZ så mkt kritik?
För att han inte uppträder politiskt korrekt?
Vad vet VI om vad som sagts mellan dem tidigare?
Det finns inte med på TV.

Helt klart känns det som om AZ ratats pga ngt annat än bevisade meriter.

Han är inte så gammal o han har satsat under året o lyckats.
Vissa år när de inte har tillräckligt bra hästar så är det annat o det går ÅR emellan. Jag förstår frustrationen.
Titta på Lisen o även DZ. DEN bästa hästen såld o de får sitta på läktaren. EN enda topphäst.

Jag är övertygad om att om BARA SS o/ eller PM hade stått där som är brukligt eller masat sig ner till prisutdelningen så hade utspelet ALDRIG inträffat.
An reagerade för att LEDARNA inte uppförde sig korrekt.

De som ledare har ett högre moraliskt ansvar. Dåligt ledarskap är vanligt nuförtiden.
De pissade på honom.
"Bo Jenå och Kyra stod hela tiden och tittade på CHB, och peppade och pratade med dem som en jämförelse.
Hon blev sedan inte uttagen till EM-laget, men hon fick i alla fall både respons och uppmärksamhet av landslagsledaren och landslagstränaren..."
Rapportera
Gilla + Citat Svara

Jag har inte kritiserat AZ
 
Som sagt man bryter inte mot forumreglerna genom att delge en rankinglista när det gäller toppidrottmän, det har alltid varit tillåtet även om det i och för sig inte är ett okänt fenomen att gömma sig bakom att saker inte är tillåtna om man inte vill eller kan. Du har tjatat om att han har poäng nog men inte visat på det. Sedan räcker det inte alltid att ha poäng nog på rankingen till en av de sista platserna, givetvis väger amn in en del annat också annars kunde man haft en utttagningsrobott.

Om någon kritiserat Sylve eller inte råder det uppenbarligen delade meningar om. Jag har uppfattat det som ganska allvarlig kritik.

Jo att rada upp vilka ryttare som borde eller inte borde är inte att rada upp rankinglistor.

Antar att du gått in och tittat på hans resultat nu.
 
Jag tycker det är bra att AZ satte ner foten. Det är lite svenskt att inte få gå egen väg för "tror man ju att man är något". Det händer andra ryttare också som har valt andra vägar att gå.
Däremot var det omoget uppträdande och han blir nog inte mer inkluderad i framtiden om man säger så. Han skulle ha uttryckt sig på annat sätt, man säger sällan bra saker i affekt.
 
Jo att rada upp vilka ryttare som borde eller inte borde är inte att rada upp rankinglistor.

Antar att du gått in och tittat på hans resultat nu.
Jag frågade efter ryttare som kom med med sämre resultat eftersom påstått att az platsade pga sina meriter, alltså rankinglista.
 
Jag frågade efter ryttare som kom med med sämre resultat eftersom påstått att az platsade pga sina meriter, alltså rankinglista.
De flesta hade väl sämre resultat iom att AZ kunnat tävla hela vintern.
Räknades de meriter i US som mindre värda?
Det vet VI inte heller. Vi har ingen aning om hur AZ blev bemött.
Exakt hur de räknar poängen o tar ut utifrån dessa vet vi inte heller-varav han fick chansen i utmanartruppen att visa vad han gick för. Och det gjorde han med besked.

Jag tror inte vi dödliga vet hur mkt de satsar. Det är deras yrke, karriär o levebröd. Här pratar vi om killar som har en mor som stöttar på alla de vis.
Det skulle nog alla föräldrar göra OM de kunde. Pappan har ju blivit sponsrad hela livet

Jantelagen när den är som bäst. Låt han stå för sitt agerande. Varför skulle folks syn på honom skadas? För att "man" inte gör så?
Han har STORA planer o snart tror jag att vi förlorar honom.
Iom att han troligen även har brittiskt medborgarskap kanske VI förlorar honom. Det vore en förlust, men jag tror att de redde upp det.
Karlar är sällan långsinta o ni kanske såg att han o Markne verkade bundis på slutet av programmet.
C HB får också en himla massa kritik för att vara på sitt sätt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 273
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 190
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 810
Senast: skiesabove
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp