Så var man tvåbarnsmamma då!

Status
Stängd för vidare inlägg.

anhe

Trådstartare
Igår, en dag före utsatt tid fick jag en liten fin son :love: . Namn är ännu inte bestämt, men det kommer väl. Han var 3372 g tung och 49 lång. Lite lagom sådär.

Förlossningsberättelse för dom som vill veta, ni andra kan sluta läsa :p
Förlossningen gick bra, väldigt bra till och med, om än lite fort. Kom in till förlossningen vid halv tre på onsdag morgonen/natten och grabben är född halv fyra. Hade förvärkar (snälla sammandragningar med långt mellanrum) under tisdagen, men de gav inte med sig framåt kvällen, även om de inte blev varken intensivare eller tätare, så för säkerhetsskull fick mina föräldrar hämta dottern, ifall det skulle bli dags under natten. Var sedan och duschade och gick och la mig för att sova en stund (och ladda). Sov i tio minuter och vaknade av en värk som faktiskt kändes. Tio minuter senare en till som kändes, så då bestämde jag att nu åker vi (har en timme till förlossningen). Då var klockan halv två på natten. Åkte in och värkarna stabiliserade sig, lite mer frekventa nu, men absolut inte ohanterliga på något som helst vis. Andades lätt genom alla värkar. När jag åkte in hade jag fortfarande mellan 5-7 min mellan värkarna, och inga speciellt besvärliga.

Kommer in och de sätter mig direkt i ett förlossningsrum (undrar om dom var synska, eftersom det inte ens blev ett mottagningsrum först). Får stå på ctg remsa en halvtimme, och nu börjar värkarna faktiskt ta i, framförallt är det inga större mellanrum mellan värkarna längre, har ett par stycken som är lite jobbiga att hantera, men det är inga problem bara jag koncentrerar mig på andning, står och vaggar och räknar mig genom värkarna (gjorde det för att fokusera). Undersökning (måste ligga ner då, och värkarna är genast lite jobbigare), fullt öppen. Bm säger att nu spräcker vi hinnorna och föder barn :eek: Lite paff blev jag att redan höra det, tre kvart efter att vi kommit in. Hon vänder sig om för att plocka fram lite grejor, samtidigt kommer en krystvärk, varpå vattnet går själv (det var lite äckligt, det sprutade ut som ett höghastighetsvapen eftersom det var mitt i en krystvärk :smirk: ). Sen tog det fart rejält och tre krystvärkar senare är grabben född, nästan på minuten en timme efter att vi kommit in. Jag hann inte ens bli inskriven innan allt var klart :D . Liten invändig bristning, sydd med fyra stygn. Pigg och fräsch direkt, t.o.m väldigt lite blödning. Idag är jag som vanligt, liiiite svälld i mellangården bara. Sonen är än så länge supersnäll, bara äter och sover. Ammar bra, men måste väckas så han inte sover över mattiderna.
 
Sv: Så var man tvåbarnsmamma då!

"hoppar jämnfota och klappar händerna"

:banana:

Grattis till sonen.
 
Sv: Så var man tvåbarnsmamma då!

Grattis! Och jag hoppas att det blir lika för mig! Fast vi har bara en kvart till BB... :D
 
Sv: Så var man tvåbarnsmamma då!

Grattis!! :banana: :banana: :banana:

Och vad skont att hora nagon som hade en positiv forlossning, efter forlossnings-radsla traden!! :)
 
Sv: Så var man tvåbarnsmamma då!

Grattis! :bump:

Hoppas det går lika lätt för en annan, även om det är första gången för mig.

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: IngelaH
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 667
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 822
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 861
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp