sälja bil privat o nu problem

Sv: sälja bil privat o nu problem

Det där låter som om köparen ville ha en gratis bil i några dagar. Har de varit på roadtrip över helgen? :sneaky:
 
Sv: sälja bil privat o nu problem

Man kan inte skjuta dem för att de försöker.

Ett år efter att jag sålt en av mina bilar ringde nya ägaren upp, inledde samtalet med att tala om att han spelade in det och att det kunde komma att användas i rättsligt sammanhang. Sedan sa han att bilen han köpte av mig nu efter ett år hade rasad växellåda som skulle kosta en mindre förmögenhet att laga och han kände sig lurad.
Bilen såldes nybesiktad och gick hur fint som helst - i ett år innan lådan rasade.
Mannen var väldigt ilsk och enveten, kopplade in advokat som försökte pressa lite ytterligare men jag var lugn, de hade absolut inget att komma med och till slut gav de sig.
 
Sv: sälja bil privat o nu problem

Hade något ringt och sagt det där till mig att samtalet ska spelas in så hade jag sagt "okej, men låt mig bara slå på min bandspelare först också" så kan de inte fiffla med inspelningen om det ska finnas två kopior.

Men ja endel försöker verkligen med allt när de inte går som de tänkt sig, tragiskt. :/
 
Sv: sälja bil privat o nu problem

Efter ett år????? Jisses.......

Funderar lite över om man nu köper från firma, då finns ju ingen garanti om priset är lågt (30000?), men köper man privat kan man alltså kräva det??? Eller?
 
Sv: sälja bil privat o nu problem

Tack för pepp. Men är det någon här som varit med om vad som händer om det nu blir tingsrätt? Och ord står mot ord? Rör sig om totalt 80 tkr och jag har inte råd att bli av med det eller betala deras rättegångskostnader. Jag ska aldrig, aldrig mer sälhja något privat:crazy:
 
Sv: sälja bil privat o nu problem

Det kommer inte att hända nåt. Jag hade bara sagt "lycka till" och lagt på luren.

Jag sålde en nyrenoverad fyrhjuling för ett par år sen som dom efter en månad ville lämna tillbaks bara för "den gick ju inte att ha till skogsarbete" vilket jag upplyste dom om per telefon när dom ringde och ville köpa den, dessutom "hade däcken tagit slut också" (dom var nya när den lämnade min verkstad) så jag undrar hur dom misshandlat den. Idioter finns det gott om!

Jag väntar fortfarande på att tingsrätten ska kontakta mig angående stämningen. :p :laugh:
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska sälja en begagnad bil privat, och köparen vill inte att det ska stå i kvittot "att bilen säljes i befintligt skick" Kan jag...
Svar
1
· Visningar
1 121
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 872
Senast: WBanna
·
Hoppning Ja, snart kanske jag köper mig en ny häst. Jag har ledsnat på mitt stos humör, vissa dagar hoppar hon som hus och andra dagar vill hon...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 506
Senast: traceys
·
Utrustning Jahapp, nu har man hamnat i skiten som många skriver om. Har sålt en sadel och fotodokumenterat den ur alla vinklar och vrår, vilket...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 362
Senast: hopp_o_galopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp