Bukefalos 28 år!

Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag störde mig enormt på att min mobil plötsligt fick för sig att skicka gröna grodor i sms till folk mitt i natten!!! Undrar vad kunden som frågade om jag ev hade några ljudböcker att sälja blev förvånad över att jag svarade klockan 2 på natten genom att skicka tre ovanligt fula och mycket gröna grodor ... Sen dog mobilen fullständigt så jag kunde inte förklara det hela heller ... :(

Förlåt men jag skrattade högt när jag läste det där :rofl:

Det är dock väldigt störigt med mobiler som gör som de vill :mad: de ska ju vara så smarta nuförtiden men jag undrar jag... :cautious:
 
Förlåt men jag skrattade högt när jag läste det där :rofl:

Det är dock väldigt störigt med mobiler som gör som de vill :mad: de ska ju vara så smarta nuförtiden men jag undrar jag... :cautious:

Smarta på fel sätt, kanske ...:cautious: Gröna grodor ... herregud. Ungefär samtidigt skickade mobilen ett sms till min son där det stod typ "grrrrpopd". Han ringde genast upp (två på natten) för han blev orolig. "Du är ju aldrig full, mamma. " Så min mobil förstör mitt rykte. :( Ja, numera är den död, av förklarliga anledningar ....:turd:
 
Smarta på fel sätt, kanske ...:cautious: Gröna grodor ... herregud. Ungefär samtidigt skickade mobilen ett sms till min son där det stod typ "grrrrpopd". Han ringde genast upp (två på natten) för han blev orolig. "Du är ju aldrig full, mamma. " Så min mobil förstör mitt rykte. :( Ja, numera är den död, av förklarliga anledningar ....:turd:

Förlåt men nu skrattade jag högt igen! :rofl: :rofl: :rofl:

Men givetvis lider jag med dig i telefonhelvetet också, min håller på att lägga av och är väl kreativ ibland :meh: Det var väldigt fint i fredags när den slängde på i örat TRE! gånger på min nuvarande chef :mad: Han är tur nog rätt avslappnad av sig :up: Jag höll dock på att göra något medeltida med telefonen när jag väl lyckats genomföra samtalet...
 
14457465_1181751978530597_806084678447474268_n.jpg

Sånna här texter (finns också som "rolig kortfilm" på fb just nu). Egentligen borde man väl himla med ögonen, tänka "idiot" och sen släppa det. Men icke. Jag stör mig så pass att jag kan gå och tänka på det i flera timmar.
Det är liksom en dotter, en MÄNNISKA, det gäller. Inte nån ägodel som föräldern bestämmer över tills denne dör.
Jag stör mig också på dom där, sen när bestämmer "pappan" vem dottern får träffa.. jag vet att det där skrivs rätt friskt i USA, vet inte om det kommer därifrån ursprungligen, men sett den engelska versionen på den texten.

Fast nr 10 är rätt intressant, om dottern och pojkvännen har sex, kommer pappan då ha sex med pojkvännen? :sneaky::p:D
 
Jag stör mig också på dom där, sen när bestämmer "pappan" vem dottern får träffa.. jag vet att det där skrivs rätt friskt i USA, vet inte om det kommer därifrån ursprungligen, men sett den engelska versionen på den texten.

Fast nr 10 är rätt intressant, om dottern och pojkvännen har sex, kommer pappan då ha sex med pojkvännen? :sneaky::p:D
Gäller tröjan bara för pappor?
 
Folk som gnäller fastän de satt sig själv i den sitsen de gnäller över. Tex. åh om jag inte hade barn så skulle jag också haft ett kul liv och kunnat göra ditt och datt som du gör. Tänk så lyxigt du har det, behöver bara tänka på dig själv... "
Var det ngn som tvingade dig att skaffa barn eller??? :confused:
 
9 fall av 10 när det är sådana texter har de baserats på en pappa som överbeskyddar sin dotter. I alla fall när man kikar på hur det är i USA, därav mitt svar.

Jag stör mig extremt mycket på att man inte ens bemödar sig att översätta skiten på tröjan till något så när vettig svenska . :( Sen stör jag mig på att jag blir störd på det eftersom texten på T-shirten är så jävla korkad att det inte borde finnas någon stördhet över.
 
Jag stör mig extremt mycket på att man inte ens bemödar sig att översätta skiten på tröjan till något så när vettig svenska . :( Sen stör jag mig på att jag blir störd på det eftersom texten på T-shirten är så jävla korkad att det inte borde finnas någon stördhet över.
Sen ser man på bilden att det inte är ett riktigt tryck utan gjort i photoshop, ytterligare en sak att störa sig på. :angel:
 
Gäller tröjan bara för pappor?
Ja, den bygger på det gamla tröttsamma pappaskämtet "När hon blir tonåring ska jag köpa hagelbössa".

Mer på liknande tema:
I Grekland för några veckor sedan åkte jag till en fest i en kyrka utanför byn. Det är ofta fina tillställningar, alla är där, det serveras mat, musik och dans.

Men här avbröts plötsligt dansen av en högljudd röst och jag såg i ögonvrån hur en av de dansande, en kvinna bortåt 40, fick en örfil av en betydligt äldre man. :eek: I nästa ögonblick försökte mannen puckla på fiskaren N, jag fattade aldrig varför men han kanske hade försökt gå emellan. Allt hände väldigt snabbt, den äldre mannens fru rusade till, flera män fick tag på gubben, drog honom därifrån och lugnade ner honom och snart återupptogs festen.

Ett par dagar senare träffade jag en grekisk god vän som inte hade varit på festen, och jag berättade att det varit ett mindre slagsmål som började med att en man gav sig på en kvinna. "Jag vet", blev svaret, "jag har hört det. Kvinnan var S och mannen var hennes pappa".

???? sa jag och då fortsatte min gode vän: "Bonden M var ju på festen och han blir alltid väldigt full, och när han blir full tar han på kvinnor så han försökte ta på S både här och där och till och med kyssa henne. Och då blev hennes pappa så upprörd att han slog till henne."

JAHA, det var DÄRFÖR :banghead::banghead::banghead::arghh:
 
Ja, den bygger på det gamla tröttsamma pappaskämtet "När hon blir tonåring ska jag köpa hagelbössa".

Mer på liknande tema:
I Grekland för några veckor sedan åkte jag till en fest i en kyrka utanför byn. Det är ofta fina tillställningar, alla är där, det serveras mat, musik och dans.

Men här avbröts plötsligt dansen av en högljudd röst och jag såg i ögonvrån hur en av de dansande, en kvinna bortåt 40, fick en örfil av en betydligt äldre man. :eek: I nästa ögonblick försökte mannen puckla på fiskaren N, jag fattade aldrig varför men han kanske hade försökt gå emellan. Allt hände väldigt snabbt, den äldre mannens fru rusade till, flera män fick tag på gubben, drog honom därifrån och lugnade ner honom och snart återupptogs festen.

Ett par dagar senare träffade jag en grekisk god vän som inte hade varit på festen, och jag berättade att det varit ett mindre slagsmål som började med att en man gav sig på en kvinna. "Jag vet", blev svaret, "jag har hört det. Kvinnan var S och mannen var hennes pappa".

???? sa jag och då fortsatte min gode vän: "Bonden M var ju på festen och han blir alltid väldigt full, och när han blir full tar han på kvinnor så han försökte ta på S både här och där och till och med kyssa henne. Och då blev hennes pappa så upprörd att han slog till henne."

JAHA, det var DÄRFÖR :banghead::banghead::banghead::arghh:
Ja men vad bra att hon slog Henne då...:meh:
 
Ja, den bygger på det gamla tröttsamma pappaskämtet "När hon blir tonåring ska jag köpa hagelbössa".

Mer på liknande tema:
I Grekland för några veckor sedan åkte jag till en fest i en kyrka utanför byn. Det är ofta fina tillställningar, alla är där, det serveras mat, musik och dans.

Men här avbröts plötsligt dansen av en högljudd röst och jag såg i ögonvrån hur en av de dansande, en kvinna bortåt 40, fick en örfil av en betydligt äldre man. :eek: I nästa ögonblick försökte mannen puckla på fiskaren N, jag fattade aldrig varför men han kanske hade försökt gå emellan. Allt hände väldigt snabbt, den äldre mannens fru rusade till, flera män fick tag på gubben, drog honom därifrån och lugnade ner honom och snart återupptogs festen.

Ett par dagar senare träffade jag en grekisk god vän som inte hade varit på festen, och jag berättade att det varit ett mindre slagsmål som började med att en man gav sig på en kvinna. "Jag vet", blev svaret, "jag har hört det. Kvinnan var S och mannen var hennes pappa".

???? sa jag och då fortsatte min gode vän: "Bonden M var ju på festen och han blir alltid väldigt full, och när han blir full tar han på kvinnor så han försökte ta på S både här och där och till och med kyssa henne. Och då blev hennes pappa så upprörd att han slog till henne."

JAHA, det var DÄRFÖR :banghead::banghead::banghead::arghh:

Och det är meningen att grekerna ska kommit på det där med logik?! :confused: För det var ju en HELT logisk sak att göra :grin: :banghead: :banghead:
 
Igår när jag va och handlade så ca det ett par som tappade en liter mjölk i golvet, paketet gick sönder och det blev en lite pöl med mjölk på golvet
Det dom gjorde då va att sätta tillbaka paketet i kylen och ta ett annat paket :banghead:
Jag kunde fan inte tro mina ögon, dom ville inte ha paketet som hade fått en lite spricka upptill, men att någon annan skulle råka få med sig det, det struntade dom i

Självklart kunde jag inte hålla käft...:devil:
Jag sa, URSÄKTA men jag tror det paketet läcker,jag kan ta det här och lämna in det till personalen, så att inte någon annan får ett läckande paket mjölk i bilen!!! :rage:
Sånt stör mig!!
 
Har varit ute och käkat med en kompis. Vi kom fram till att vi troligen har blivit två surtanter då vi stör oss orimligt mycket över allt möjligt orimligt :p
Hursom stör jag mig jävligt mkt på att vi går på en restaurang, äter och dricker för 500 kr per person, och vid utgång tvingas betala 20 kr för att hämta jackan i garderoben. Det handlar inte om 20 kr i sig utan om störningsmomentet i själva akten, principen liksom. Stör mig enormt på detta. Älskar haket i övrigt men har suttit ute hela sommaren/hösten så hade glömt bort garderob-störningsmomentet. Stör mig orimligt över detta och inte minst över att de inte fattar att detta endast är ett jävla störningsmomen! :banghead:
 
Har varit ute och käkat med en kompis. Vi kom fram till att vi troligen har blivit två surtanter då vi stör oss orimligt mycket över allt möjligt orimligt :p
Hursom stör jag mig jävligt mkt på att vi går på en restaurang, äter och dricker för 500 kr per person, och vid utgång tvingas betala 20 kr för att hämta jackan i garderoben. Det handlar inte om 20 kr i sig utan om störningsmomentet i själva akten, principen liksom. Stör mig enormt på detta. Älskar haket i övrigt men har suttit ute hela sommaren/hösten så hade glömt bort garderob-störningsmomentet. Stör mig orimligt över detta och inte minst över att de inte fattar att detta endast är ett jävla störningsmomen! :banghead:
Jag hade inte gått dit igen. Vanvettigt
 
Har varit ute och käkat med en kompis. Vi kom fram till att vi troligen har blivit två surtanter då vi stör oss orimligt mycket över allt möjligt orimligt :p
Hursom stör jag mig jävligt mkt på att vi går på en restaurang, äter och dricker för 500 kr per person, och vid utgång tvingas betala 20 kr för att hämta jackan i garderoben. Det handlar inte om 20 kr i sig utan om störningsmomentet i själva akten, principen liksom. Stör mig enormt på detta. Älskar haket i övrigt men har suttit ute hela sommaren/hösten så hade glömt bort garderob-störningsmomentet. Stör mig orimligt över detta och inte minst över att de inte fattar att detta endast är ett jävla störningsmomen! :banghead:
Skicka ett anonymt mejl till restaurangen, förklara att så behandlar en inte sin kunder
(Undrar vem som kom på den idiotiska idén?)
Kanske tar dom bort avgiften :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp